Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: hifi for 2000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 04 April 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

lod mig inspirere af mcallans indlæg "hifi for 225kr under "analog"..det jeg her vil vise er i den grad også analogt,omend i klasse A og dyrere - men begrebet dyrt er som bekendt en relativ størrelse!

mange der har hørt fx nad 3020,vil med god grund mene den spiller godt,trods prisen - og rammerne for hvad 2 gange 20 watt (og de er altså IKKE i klasse A) kan udrette. samme forstærker udspilles let af fx monsteret på 2 gange 8 watt (klasse A transistortrin med gigaforsyning) - monsteret overtrumfes nemt af dynaco sca 35 (rørslæde på 2 gange 12 watt) på alle andre områder end bassen,hvor monsteret til gengæld gør det slemme ved 98% af de forstærkere jeg har hørt,uanset mærke eller bestykning!

dynaco blev solgt som både som kit og færdigsamlede for 35-40 år siden,og er rost for udgangstrafoerne,der gør det den slags nu skal gøre,rigtig godt! på ebay sælges de forskellige modeller alt efter stand,til hvad jeg mener er rimelige priser - sca 35 kan erhverves til ca 1500kr i original stand,og selv i den forfatning hører man vellyd,men med gåpåmod og værktøj kan sådan en lille EL84 (smukkest lydende pentode på markedet..) pushpull forstærker outklasse meget dyre(re) forstærkere - på gennemsigtighed,transientvillighed,drive,detaljer,ekspansiv mellemtone og - "musikalitet",hvilket IKKE skal forveksles med diverse associasioner eller fordomme om rørs bløde bas eller lukkede top..her er tale om hifi på højt niveau

her viser jeg to dynaco sca35 - den ene er med sin oprindelige riaa og driverrør,men rippet for tonekontroller,stereo/mono omskiftere,loudness,tape in/out - og kraftigt modificeret i strømforsyningen.. den anden har jeg rippet for alt undtaget trafoerne og bruger kun printet til sokkelholdere,idet jeg har sat mit eget drivertrin i,samt en sjovere strømforsyning - prisen for den rå modifikation der her ses lidt midlertidig,er cirka 500kr hvortil kommer bøsninger,indgangsvælger,potmeter,on/off knapper for glød og højspænding,samt en fiks forplade.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 April 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

her er så et eksempel på hvordan en modifikation også kan se ud..det er ikke mit værk!!

men den lyder godt,faktisk har jeg aldrig hørt en brugt forstærker til 2000kr leve op til den,og finder man udgangseffekten på 2 gange 12 watt for svag,kan en bedre hovedtelefonforstærker ikke købes under et 5cifret beløb.

mvh/slowon der hører per frost "old friends back" på den pt.

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

ser godt ud.. er fanget af rør så det er spændende at se andre selvbygs med rør
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 April 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Sjovt lille indlæg.

Pudsigt at der netop er kommet en SCA35 til salg på KSB

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 April 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

"Sjovt lille indlæg.Pudsigt at der netop er kommet en SCA35 til salg på KSB "

mere sjovt end dit ialtfald..har du et kedeligt liv,eller evner du bare ikke at skrive noget konstruktivt?

slowon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes