Bruger siden: 15 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 49
Sendt: 15 April 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
Hej
Jeg er ved at gøre min forberedelse til at lave nogle nye diy HT, mit spørgsmål går på om der er nogle der ved hvordan kabineter af jern arbejder, ulemper og fordele?
Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
Sendt: 15 April 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
Ops...i alu findes der en del forskellige, feks B&O og mine egne Arcitec Acoustic og hvis sidstnævnte virker det i alle tilfælde fint nok, de er ret "døde" i det hvad angår resornans.
Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
Sendt: 15 April 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
Du skal ihf. sørge for at metalpladerne er tykke nok, eller dæmpede, da de ellers vil ringe.
Jern kan ikke bruge, da det vil påvirke både enheder og spoler i delefilteret. Men aluminium og stål kan sagtens bruges, men er dog noget mere besværligt at arbejde med i forhold til træ.
Bruger siden: 15 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 49
Sendt: 16 April 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
min plan var at lave det i 5-6mm rustfri plade, men jeg er også skeptisk ved hvordan det ville påvirke enheden, og kabinettes egenlyd, og dermed hvordan man kunne undgå disse ting.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum