| Forfatter |
|
jyden Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 12 Maj 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad Flow resistor, endlig gøre og hvilken indvirkning de vil kunne få i frekvensområdet fra 200-3000Hz.
Hilsen Jyden
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle sammen Er der slet ikke nogle der ved, hvilke fordel og ulemper, der vil være i ovenstående spørgsmål? MVH Jyden
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
i hvilken sammenhæng, og hvad dælen snakker du egentlig om?
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DJ sjønne
Jeg ville bare gerne vide hvilken virkning de har?, jeg har set mange bruge dem i mellemtone kabinetter der er lukket.
Da jeg er ved at lave nogle nye HT, med lukket kabinet ville jeg gerne vide om det vel ændre på enheden sound og arbejds betingelser. jeg regner med at min mellemtone skal spille i området fra 200 til 2500Hz.
Jyden
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jyden skrev:
Hej DJ sjønneJeg ville bare gerne vide hvilken virkning de har?, jeg har set mange bruge dem i mellemtone kabinetter der er lukket.Da jeg er ved at lave nogle nye HT, med lukket kabinet ville jeg gerne vide om det vel ændre på enheden sound og arbejds betingelser. jeg regner med at min mellemtone skal spille i området fra 200 til 2500Hz.Jyden
|
|
|
Hvis man nu bruger betegnelsen "akustisk ventil", så er der nok flere, der forstår, hvad det handler om
Jeg benytter selv en sådan i mellemtonekabinettet på mit Equilibrium system. Den ændrer ikke direkte på lyden, men den ændrer på de elektroakustiske forhold. Den impedanspeak, som en enhed har ved sin egenresonans, formindskes kraftigt, og det betyder, at man ikke skal lave så meget impedanskorrektion i delefilteret. I mit system var dette helt klart en fordel rent lydmæssigt - men jeg har en mistanke om, at virkningen vil variere meget alt efter, hvilken enhed, der er tale om. __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
Hackenberg Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jyde.
De ventiler man kan få fra Scan Speak kan skilles ad så man kan eksperimentere med dæmpematerialet. De leveres som standard med rockwool men prøv med feks skumgummi af den åbne type (store bobler). Min erfaring er at skummet "åbner" mellemtonen mens rockwool har effekt i bassen.
God fornøjelse. __________________ Hackenberg
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De virker som en slags akustiske støddæmpere - mangler enheden (bas eller mellemtone) kontrol omkring resonansen, kan en 'flow resistor' el. akustisk ventil hjælpe. Desuden medfører brugen, som det nævnes her, at impedansen udjævnes - hvilket både gør filteret mere enkelt, og letter jobbet for ampen. Desuden kan der opnås en lidt dybere og velkontrolleret bas, når ventilen anvendes rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er på denne måde det virker. Jeg kan se at i nogle tilfælde er der sat to i samme kabinet, hvor den finder man ud af det, eller er der en finger regle om det?
Tak for du fine svar
MVH
Jyden
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - op til 50 liter, et stk ventil, op til 80, to stk - og over 80 liter, tre ventiler .
|
| Til top |
|
| |
jyden Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|