Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav dav....
En af de gange jeg bare købte en ting baseret bare på specs var den gang for ca. 1 år siden jeg købte min denon 3910. I sin specs er det en fint afspiller og lidt til. Skuffelse indtraf så snart jeg begyndte at lytte til den. Min gammelt sony DVP9000ES var bedre begge i billede og lyd...tja... det kunne jo være at den skal "bare" køres til, tænkte jeg...nope... der gik en måned.. jeg kunne ikke vente mere...
Så kontakte jeg HFK i Lyngby hvor jeg har handlet i flere år og hvor afspilleren var købt henne. Jo er det muligt at købe en service manual til en 3910?
-ja da, det koster ca. 70kr sag den flinke sælger...så lang så godt. så er det bare med at komme igang....nøj, nøj nøj.. de må være tosset de Japaner... min lommeregner har større strømforsyning...
Godt så, hvad kan man lave om... tja en nyt PSU til analog delen samt alt skifte alle komponenter i analog delen på de 2 stereo kanaler skulle gøre det.
det første det er sket var at jeg fik installeret en lille EMI filter til at filtrere støj fra el-nettet.

Det næste var så at bygge PSU'en ud fra diskrette komponenter af bedste kvalitet

Traffo'en kunne godt trække en lille effekt trin

Resten af PSU'en, Scotsky dioder og superhyrtige Sanyo lytter er en must.
Så kommer vi på F/R lyd bordet....

Det er kommet mere kapacitet på bordet end en del japaner effekttrin på markedet... de grønne lytter er på 4700uF og det er en del af de originale der er skiftet ud også. De små orange bolser er tantalium elektrolyter. Der sidder også nogle 100nF wilma kondensatorer på den anden side af bordet. Ja de kan godt været der.... sammen med en Holfi magician..
Den kvik læser vil også mærke de 2 sorte blackgate kondensatorer der sidder ved udgangen.

OPA'ene til de 2 stereo kanaler ( I alt 7 stk .. come on denon) er skiftet med AD8620B kredse.
Der fåes ikke bedre...
Udgangs modstande er også skiftet til RSX induktionsfrie modstande.
Og for at gøre herligheden komplet.

Nextgen signature WBTs ved udgangen.
Det tager tid og penge at udføre sådan en operation, men så få man også en afspiller der kan spille musik..... __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det forresten nogen der har prøvet at afstive en CD afspiller med at lime små stykker blypapir (den man bruger til biler osv) inden i? giver det noget lydmessigt? Det kan jo minimere vibrationerne, men er det noget der kan høres? Og hvad med varmen?
hej hej herfra.... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Jeg kan se at der er en ny pilfinger 
Det sted der er godt at dæmpe er top pladen, prøv bare at lægge en telefon bog oven på cd´en.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej....
Pilfinger ja... ny...næææ
Det prøver jeg lige, tak.
Hvad med selve drevet? Nogen der har dæmpet den?
__________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pilfinger kan man vist roligt sige 
Men de er da flot arbejde, og glæden ved selv at opgraderer er altid større end at betale sig fra det.
Men rigtigt flot arbejde  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de flotte ord.
Jer er enig at i de fleste tilfalde kan det betale sig at lave det selv, og glæden er stort.... problemet er bare når man laver det selv vil man altid gøre det bedre og bedre... Det er jo ens hobby når det kommer til stykket og Hobbies koster som regel knapper. __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Hej hej....
Pilfinger ja... ny...næææ
Det prøver jeg lige, tak.
Hvad med selve drevet? Nogen der har dæmpet den? Prøv med en telefon bog der også 
|
|
|
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos.
Man kunne ønske, man vidste lidt mere om den slags...
Jeg synes du mangler at fortælle om forbedringerne, f.eks. i forhold til 9000ES?
Mvh.
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos
Jeg har en AMC CD8. som jeg har 'tilklisteret' med blygummi inden i. Både på indersiden af låget, siderne og hvor der ellers var plads. Jeg satte også et stykke på 'broen' over løbeværket.
Maskinen er blevet meget mere resonansdød, hvis man 'banker' på kabinettet. Den har jo selvfølgelig også få'et noget mere vægt.
Selve lyden var jeg mere spændt på. Havde få'et at vide ,at det kunne gå ud over dynamikken i musikken. Så jeg lånte en anden maskine (magen til selvfølgelig), så der kunne laves en A/B test. Der var klart mere dybde og 'ro' på (svært at forklare). Mere 'voksen' lyd og dynamikken er der ikke sket noget med. Den har jeg stadig til overflod.
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej Panos.
Man kunne ønske, man vidste lidt mere om den slags...
Jeg synes du mangler at fortælle om forbedringerne, f.eks. i forhold til 9000ES?
Mvh. |
|
|
Jeg har ikke Sony'en længere, men den spiller klart bedre end hvad jeg husker somy'en kunne prestere.....:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav dav...
Så gik turen på vej hjem forbi THansen. 250 kr. fattigere tog jeg billen hjem med nogle pladder blugummi i bagagen.
Nu har min denon taget på! Det er blevet til en dame med pænt vægt... Men det er jo kun muskler. Og det skal der muskler til for at spille som den gør.
Forbedringen af den sidste tweak ( blygummi alle de steder man kan risikere at få vibrationer er at basen er blevet meget stram, ligesom Evox skriver er lyden blevet mere voksen. Det kan klare anbefales.
Jeg har også udført en anden lille tweak. Nemlig en lille stykke blygummi på alle lytter i analog printet. Jeg ved ikke hvad gør den stor forskel men lyden er imponerende roglig.  __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos
Tillykke med din 'nye' spille.
Ku' du ikke tage nogle 'skud' af vidunderet, nu det er blevet en rigtig dame 
mvh Hans
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 08 November 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav... nu har jeg liiiige tilføget 2 ekstra lytter i analog delen, tæt ved udgangs OPA'erne på 47000 hver.... Det er "næsten" batteri drift... . Jeg tror at der ligger sammelagt over 150.000uF i analog delen lige nu heh...Den spiller meget godt
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Har i også haft det på den måde.. hvor man ikke ved om man er glad eller rigtig ked af det....
Jeg har lige solgt denonen så jeg kan købe en Holfi SACD når de er klar til leveringen... ved bare ikke om det er den bedste ide jeg har fået... specielt da min (eks) moddet denon spiler så dejligt...
Heltig mand ham der fik den..
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej panos
Så må du jo igang igen... Hvornår får du din ny spille ?
mvh Hans
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det dersværre ikke. Peter Holstein kommer ikke med et svar man kan bruge til noget.
Jeg håber dog at jeg kan se et eller andet inden for de næste par uger, så jeg i det minste kan beslytte om det bliver en holfi eller ej.
Her i weekenden har jeg en Primare DVD30 til prøve, den ser interessant ud, men denon'en var bedre (efter mods) i lyd. Billedet er dog bedre i Primare, og hvis den skulle pilles så bliver den helt sikkert meget sjøvt at har med at gøre.... men indtil videre er det bare med at vente... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Sadolin Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 28 November 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er den heldige køber af denne fantastiske afspiller og syntes at jeg ville bidraget til forummet. Min tidligere afspiller var en denon1700 og den var frygtelig. Den forvrængede lyden i de høje toner og virkede ”sammenklemt” i tonen. Min nye Denon den er sublim. Lydbilledet er detaljeret og præcis, med en kraft og klang der er virkelig fantastisk. Eksempelvis er blæserne i en Verdi opera, tydelige og detaljeret. (man fornemmer hvert enkelt instrument) og uden at det går ud over fløjterne. Jeg har fået væsentlig flere detaljer i musikken og en kraft og præcision der få hårene til at rejse sig i nakken. Dire Straits eller Eagels’s Hotel California er fuldt med en dynamik og intensitet jeg ikke oplevede før. Jeg har i det hele taget hørt hele min musik samling igennem flere gange efter den ”lille” ny, er kommet hjem. J Nu bliver jeg vist bare nød til at opgradere resten af mit udstyr. Man bliver jo lidt bidt. *g
Stor tak til Panos, du er jo noget nær et geni..
|
Til top |
|
|