Syntes jeg ville dele mit lille 2-vejs projekt med Jer...
Havde længe gået og overvejet om jeg skulle prøve at bygge et sæt nye højtalere og endelig fik jeg besluttet mig for at prøve krafter med denne fantastiske hobby :-) Og her er så et par billeder af hvordan det går og da det er første gang jeg prøver at bygge en højtaler så er nogle af mine design ideer blevet ændret undervejs da jeg heldigvis er blevet klogere.
Designet er inspireret af denne højtaler:

Jeg ville dog lave den som 2 vejs i stedet for.
Enhederne som jeg har valgt er lidt traditionelle, var ved at blive overtalt til at bruge nogle Seas enheder, med når man skal bruge så mange penge så ville jeg hellere vælge de enheder som jeg kender.
ScanSpeak R2904/70005
ScanSpeak 18W/8530G00
Delfilteret er fra et nyt kit fra Danskaudioteknik som de er i gang med at udvikle. Stumperne i filteret bliver en blanding af Audyn, Duelund og nogle "No name" spoler.
Højtaleren bliver bygget op over et skelet i 22mm MDF og derefter beklædt med 3x6mm MDF og 6,5mm Finsk birkefiner som yderste lag. Desuden kommer der en ekstra frontplade som enhederne monteres i på 22mm MDF. Foden bliver lavet i 2x21mm Finsk birkfiner.
Finishen bliver lakeret finersider og fronten, toppen og bagstykket bliver lakeret sorte og så må jeg se hvor mange lag lak jeg gider smide på og hvor meget jeg gider polere dem op.
Her er så lidt billeder af hvor langt jeg er kommet

Der bruges masser af lim når siderne skal limes, men hellere være sikker på det holder end at skulle lave det om.

Her er der kommer et lag Finer på.

Sådan ser den ud når efter jeg er færdig med den "rå" kasse.

Der er monteret lidt dæmpeplade

Har undersænket enhederne

Sådan ser den ene ud med frontplade sat løst på.

Og her har jeg prøvet at lægge enhederne i