Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 08:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Wuffers diy grej. Nu uden rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Da jeg har valgt at sende mine rør på ferie indtil næste år så kommer anlægget lige som det ser ud today.

Højtalere er fostex fe167e i horn konstrueret fra tegninger af musicus
Intet filter det er bare direkte fra forstærker. Der hvor malingen mangler har jeg haft en frontplade på i nyatoh træ men dem pillede jeg af igen. Har ikke fået giet dem det sidste maling.

Ja kabinettet med køleprofiler har jeg lige sat der. Det er blevet tilovers og skal sættes i kælderen eller loftet.

Lyden hænger godt sammen og kan bedre li lyden nu end da jeg havde proac 2.5 klonen.

Cd afspillere er marantz cd 63se og teac cd z500. Bruger mest teac'en. Planen var at tweake marantz'en til ukendelighed men det blev aldrig til noget.

Forstærkeren blev en simpel, billig og yderst velspillende gainclone med lm4780 chip fra audiosector. Jeg har valgt at lade en chip styre begge kanaler og så vil jeg bruge den anden chip til subhornet.
Trafo er en 2*22v 190 va ringkerne men da den er lavet til 220v kommer der omkring 24,9v ud istedet for. Noble potmeter. Wirewrap ledning til intern og vdh scs 18(måske) til højtaler terminaler

Lyden er rigtig god, kvindestemmer lyder utroligt lækkert.

Kabinettet har 3 indgange og en sub udgang delt til ca 70 hz via aktivt filter fra rod elliott

Pladespilleren er en thorens td 166 MKII med sme 3009 arm og roksan black pu (der skal laves ny plinth i et lysere træ senere.)

Riaa er fra dantimax

Subhornet har 2 stk 10" peerless (ældre enheder) og blir pt styret af et gammelt containerfund sony et eller andet på 40 watt. Det passer lige

Subben gir en utrolig fylde til musikken og går dybt. og i visse tilfælde er den for grum. Trentemøller kan sagtens ryste lejligheden.

i hjørnet lige ved siden af sweetspot. Syns den står fint der

Kabler er lidt blandet. Højtaler kablerne er en kobber spole der er rullet ud i tilpas længde og med bananstik.

En stikdåse lavet i stjernekonfiguration. Og så har jeg taget stikdåsen på altanen og ført et kabel indtil stuen da det er det eneste sted i lejligheden med jord.

Billede fra ca sweetspot

Lige pt spiller jeg mest musik fra pc'en fra foobar og så via et theatron agrippa lydkort

Ingen komentare omkring støvet
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ingen komentare omkring støvet ..........

Nå for satan ville ellers have kommenteret det  nå spøg til side, ser ellers fint ud, jeg har også en Teac Z500 som virker upåklageligt. Jeg købte for et år siden en Harman Kardon HD970, regnede med at virkeligt kunne høre forskel de cd-spiller imellem, men nej Teac'en er fuldt ud på højde med HD970'eren, så egentligt var der ikke grund til udskiftning. Teac'en har tjent mig trofast i 15 år uden et kny.

Mvh

Torben

Ps: Du skulle have nogle BANK, nu du ikke benytter RØR

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Nå for satan ville ellers have kommenteret det  nå spøg til side, ser ellers fint ud, jeg har også en Teac Z500 som virker upåklageligt. Jeg købte for et år siden en Harman Kardon HD970, regnede med at virkeligt kunne høre forskel de cd-spiller imellem, men nej Teac'en er fuldt ud på højde med HD970'eren, så egentligt var der ikke grund til udskiftning. Teac'en har tjent mig trofast i 15 år uden et kny.

Mvh

Torben

Jeg ved det godt er heller ik stolt af det Men med udsigt til 6 nye trafoer og gerne i lundahl og nye kabinetter sendte jeg dem på ferie. Men de kommer frem igen senere uden tvivl

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 August 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Øeh det der grå underlige lag, der når det bliver rullet sammen ligner lidt nullermænd, er det mon det som jeg tror at det er ? hhmm.   Nå skidt ..hoost hoost  ( det sagde jeg ikke ).

Ser skønt ud Wuffer, men jeg er godt nok overrasket over at se dig gemme rørene væk ...det havde jeg aldrig troet. ( men fedt at du giver IC'erne en chance ).

PS: Har du prøvet med frontskum på dine hornbafler ?

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Solvin skrev:

Mvh

Torben

Jeg ved det godt er heller ik stolt af det Men med udsigt til 6 nye trafoer og gerne i lundahl og nye kabinetter sendte jeg dem på ferie. Men de kommer frem igen senere uden tvivl

Jeps, det kan meget hurtigt blive endog meget dyrt, når man skal have det bedste.

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Øeh det der grå underlige lag, der når det bliver rullet sammen ligner lidt nullermænd, er det mon det som jeg tror at det er ? hhmm.   Nå skidt ..hoost hoost  ( det sagde jeg ikke ).

Ser skønt ud Wuffer, men jeg er godt nok overrasket over at se dig gemme rørene væk ...det havde jeg aldrig troet. ( men fedt at du giver IC'erne en chance ).

PS: Har du prøvet med frontskum på dine hornbafler ?

Vi avler dem og sælger til andre der mangler dog gir det ik rigtig overskud

Audiosector fik ros så mange steder og til den lille pris sku jeg da lige prøve og da lyden er rigtig go og forstærken så simpel så valgte jeg at den sku ha førstepladsen herhjemme.

Det er nu nemmere at tænde et sted og2 sek efter så spilles der musik i forhold til først at tænde forforstærker vente lidt og så effekterne.

Dovenskab måske. Tror jeg var mest træt af at se halvfærdige projekter stå fremme. Dem har jeg rigeligt af så nu skal de sidste projekter være færdige før jeg begynder på rør igen.

KISS

Frontskum???
Jeg har også overvejet EnABL til fostex enhederne

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=100399&highlight=

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Audiosector fik ros så mange steder og til den lille pris sku jeg da lige prøve og da lyden er rigtig go og forstærken så simpel så valgte jeg at den sku ha førstepladsen herhjemme.

Det er nu nemmere at tænde et sted og2 sek efter så spilles der musik i forhold til først at tænde forforstærker vente lidt og så effekterne.

Dovenskab måske. Tror jeg var mest træt af at se halvfærdige projekter stå fremme. Dem har jeg rigeligt af så nu skal de sidste projekter være færdige før jeg begynder på rør igen.

KISS

Frontskum???
Jeg har også overvejet EnABL til fostex enhederne

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadi d=100399&highlight=

Kan da godt forstå at du vil prøve noget andet ...som er nemmere at starte op.

Jeg regner nu med at der med tiden gerne må komme lidt af hvert her i min stue ( samtidig ), så kan man jo vælge ic'ere den ene dag og transistorere den næste og rør i weekenden.  Ligeledes skulle der også gerne være både hyggehøjttalere og festhøjttalere samtidig.

Frontskum ...sorry ( men du ved hvad topskum er ikk' ?  ) ...jeg mente selvfølgelig diffraktionsskum på fronten/baflen.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft kørt en tonegenerator fra pcen og ved ca 40-35hz går det ned for fronterne. 30 hz er næsten ikke hørbart

Subben er lidt anderledes den går ned til 20hz og ved 15hz er den lav.

En anden ting er man får tit at vide at for at finde den rette placering af subben så stiller man den i lytteposition og så går man rundt og lytter hvor den er kraftigst og der skal den stå.
Den holder ikke helt her. Jeg vil ik ha den stående i et andet rum nærmere betegnet rummet bagved fronterne(pc rummet/værksted)

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det her blålys ( linket ), kan få en hvilken som helst afvænnet og clean rør-junkie tilbage til sit rør-fix.

http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbriefe/Volker_Kluft-211 -Amp/melomania.htm

....et flot skue.

Der er iøvrigt en million-milliard andre sjove konstruktioner på det site.

http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbriefe.htm

rohs
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Kan se du ikke bruger din Marantz ret meget. Er du evt interesseret i at sælge den??
Til top Vis rohs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rohs

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Det her blålys ( linket ), kan få en hvilken som helst afvænnet og clean rør-junkie tilbage til sit rør-fix.

http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbriefe/Volker_Kluft-211 -Amp/melomania.htm

....et flot skue.

Der er iøvrigt en million-milliard andre sjove konstruktioner på det site.

http://www.jogis-roehrenbude.de/Leserbriefe.htm

Tak for links. De er rigtig fede de rør.

Her er en anden konstruktion med de rør. Måske fundet på diyaudio.com. Argh jeg vil ha rør igen

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

rohs skrev:
Kan se du ikke bruger din Marantz ret meget. Er du evt interesseret i at sælge den??

Det tror jeg ikke. Vil måske bruge den til pc-rummet.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:

Tak for links. De er rigtig fede de rør.

Her er en anden konstruktion med de rør. Måske fundet på diyaudio.com. Argh jeg vil ha rør igen

Kan jeg godt forstå, rør gør sig jo også godt sammen med dine fostex'er.

Hva' så Klaus skal vi have 300b'ere ?

rohs
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
rohs skrev:

Øv!

Til top Vis rohs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rohs

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
rohs skrev:

Og spille sammen med din IC bestykkede amp ?  ( gætværk ) ....hvis der igen skal rør i stuen.

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Altså med mine fostex har jeg jo nok i 2 el34 rør og dem har jeg rigeligt af 

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

wuffer skrev:
rohs skrev:

Og spille sammen med din IC bestykkede amp ?  ( gætværk ) ....hvis der igen skal rør i stuen.

Helt forkert Havde regnet med at min vintage pioneer sku styre det rum. Hvis jeg da får den op at køre igen

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Helt forkert Havde regnet med at min vintage pioneer sku styre det rum. Hvis jeg da får den op at køre igen

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Har overvejet om jeg ik sku sætte subben sådan her. Har kun lyttet kort men bassen forsvinder ikke ind i andre rum..
Desværre kan jeg så ikke bruge mit rack så hvad skal jeg så gøre??
Jeg tog lige strøm et andet sted fra da jeg mit kabel til min stikdåse gik i stykker. Det gør jeg aldrig mere, Lyden tog et hak nedaf og bassen fra fostex hornene forsvandt næsten. Troede ik der var så meget forskel på at ha anlæg på sin egen gruppe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes