Forfatter |
|
Wulff Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Synes lige jeg ville vise jer hvad fritiden går med i disse dage. Er igang med en ny hifi reol ala Frislev og click.

Reolen kommer til at se sådan her ud. Den er 150x50x43cm. Og opbygget i 3 moduler. Den er bygget i 16 mm MDF. den bliver tung 

Foreløbig er den første "Cube" samlet og igang med at blive spartlet.

Jeg har skåret forkanten skrå så den ser lidt mere elegant ud.

Bagerst er der lavet rum til kabler så de kan komme helt af vejen, og WAF'en bliver så høj som muligt. 
Så langt er projektet kommet her til aften. Der kommer flere billeder efterhånden som jeg for samlet de næste cuber.
Ris og ros modtages meget gerne..
MVH
Morten __________________ MVH
Morten
| Sony KDL40W4500 | Marantz SR9200 | Sony BDP-S550 | PS3 | AppleTV2 |
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha den glæder jeg mig til at se færdig! det ser godt ud :)
følger spændt med!
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
uha den glæder jeg mig til at se færdig! det ser godt ud :)
følger spændt med!
|
|
|
HØRT og ganske enig :) følger spændt i ventning :D
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wullf.
Det ligner et godt projekt. Det er selvfølgelig alt for tidligt at sige noget om udseendet og det er jo helt op til den individuelle smag om man er til den slags design (jeg personligt er ikke).
Fedt at du har valg tyk MDF. Det giver noget vægt at holde igen med. Men som du selv siger, så bliver det tungt. Hvad har du tænkt dig at bruge som fødder?
Mit eget DIY møbel er lavet i 38mm massiv bøg og vejer samlet omkring 80kg. Det er ikke ligemeget hvad det kommer til at balancere på 
Jeg synes det er en god ide med et decideret kabelskjuler rum. Tror du det er en ide at lave så du kan komme til kablerne uden at flytte møblet?
Jeg tror også du skal passe på med at gøre de forreste kanter for skarpe. Jeg ved ikke om det kan blive et problem, men jeg tror kanten kan blive for skrøbelig. Hvis du ser på f.eks. Clic, så er kanterne også let rundede.
Unægteligt et godt projekt. Fortsæt endelig 
/Stefan
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lovende ud.
Hvad tror du den kommer til at stå dig i for sådan 3 moduler? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Hej Wullf.
Det ligner et godt projekt. Det er selvfølgelig alt for tidligt at sige noget om udseendet og det er jo helt op til den individuelle smag om man er til den slags design (jeg personligt er ikke).
Fedt at du har valg tyk MDF. Det giver noget vægt at holde igen med. Men som du selv siger, så bliver det tungt. Hvad har du tænkt dig at bruge som fødder?
Mit eget DIY møbel er lavet i 38mm massiv bøg og vejer samlet omkring 80kg. Det er ikke ligemeget hvad det kommer til at balancere på 
Jeg synes det er en god ide med et decideret kabelskjuler rum. Tror du det er en ide at lave så du kan komme til kablerne uden at flytte møblet?
Jeg tror også du skal passe på med at gøre de forreste kanter for skarpe. Jeg ved ikke om det kan blive et problem, men jeg tror kanten kan blive for skrøbelig. Hvis du ser på f.eks. Clic, så er kanterne også let rundede.
/Stefan
|
|
|
Møblet skal hænge på væggen . Det bliver hængt op på samme måde som montana f.eks.
 Sådan her kommer det til at hænge. En lægte det er skåret igennem på skrå og den ene er skruet fast i væggen og den anden på reolen. Men ved ikke helt om der skal et enkelt lille ben ind under for at bære den lidt. Den tungeste kommer til at veje omkring 50 kg med elektronik i.
Jeg har tænkt på det med kablerne, men jeg har ikke helt besluttet mig endnu hvad jeg gør. Jeg laver muligvis en "service-lem" i toppen så jeg kan komme til kablerne.
Mht til kanterne tror jeg ikke det bliver et problem. Den skrå kant går ikke helt ud til kanten. Der er efterladt ca 3 mm lige kant til at "runde" den af med. Samtigdig bliver det hele jo spartlet og malen hvilket jo også styrker den lidt. __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Det ser lovende ud.
Hvad tror du den kommer til at stå dig i for sådan 3 moduler? |
|
|
Jeg har ikke regnet så meget på det, men jeg vil tro det kommer til at stå mig i små 1500 kr når det er færdigt. __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wulff skrev:
thuekay skrev:
Det ser lovende ud.
Hvad tror du den kommer til at stå dig i for sådan 3 moduler?
|
|
|
Jeg har ikke regnet så meget på det, men jeg vil tro det kommer til at stå mig i små 1500 kr når det er færdigt. |
|
|
Ok. Det må man sige er til at betale. I forhold til clic som nok vil rende op omkrig 10-15 kilo.
Glæder mig til at se det færdige resultat __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wulff skrev:
[
Møblet skal hænge på væggen . Det bliver hængt op på samme måde som montana f.eks.
Sådan her kommer det til at hænge. En lægte det er skåret igennem på skrå og den ene er skruet fast i væggen og den anden på reolen. Men ved ikke helt om der skal et enkelt lille ben ind under for at bære den lidt. Den tungeste kommer til at veje omkring 50 kg med elektronik i.
|
|
|
Jeg har selv et par skabe på væggene i stuen der hænger på den måde. Der stå i papieren at jeg må belaste møblet med max 50kg (den samlede vægt overskrider altså 50kg).
De "beslag" der fulgte med er lavet i MDF og der var nogle lidt fesne skruer til at sætte den i væggen. Jeg ville nok vælge noget andet end en lægte, da disse ofte er lavet i fyr (som er lidt blødt). Måske MDF lige som mine, eller måske et stykke bøg eller eg (se om du kan finde nogle rester i et byggemarked). Og hvis du så bare bruger et par solide franske skruer så beslaget sidder GODT fast i væggen, så tror jeg ikke du behøver nogle støtteben. Bare husk at det gælder om at få møblet så tæt på væggen som muligt, så vægten trækker ned i beslaget og ikke ud.
/Stefan
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Wulff skrev:
[
|
|
|
Jeg har selv et par skabe på væggene i stuen der hænger på den måde. Der stå i papieren at jeg må belaste møblet med max 50kg (den samlede vægt overskrider altså 50kg).
De "beslag" der fulgte med er lavet i MDF og der var nogle lidt fesne skruer til at sætte den i væggen. Jeg ville nok vælge noget andet end en lægte, da disse ofte er lavet i fyr (som er lidt blødt). Måske MDF lige som mine, eller måske et stykke bøg eller eg (se om du kan finde nogle rester i et byggemarked). Og hvis du så bare bruger et par solide franske skruer så beslaget sidder GODT fast i væggen, så tror jeg ikke du behøver nogle støtteben. Bare husk at det gælder om at få møblet så tæt på væggen som muligt, så vægten trækker ned i beslaget og ikke ud.
/Stefan |
|
|
Jeg har godt tænkt på at en fyrtræs lægte måske blev for blød. Men var også bange for at MDF måske blev for skrøbeligt. Tror det ender med eg eller bøg, hvis jeg altså kan finde noget.  Hvad er det du kalder franske skruer ? __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er faktisk igang med at lave et lignende projekt. Træet er skåret ud hos trælasten, og jeg skal igang med at samle det idag.
Jeg laver også min i 16 mm MDF. Den bliver blot i et stykke. 160 cm bred 43 cm høj og 60 cm dyb. Delt op i 3 sektioner, hvor den midterste er 60 cm bred. (centerhøjttaler er 59 cm bred)
Du skriver 150x50x43....... er det 50 i højden eller dybden? hvis den kun er 43 i dybden og det bagerste rum skal trækkes fra skal du passe på der bliver plads til kabler bag forstærkeren, de er som regel dybere end så meget andet udstyr.
Held og lykke med projektet. __________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Hej
Jeg er faktisk igang med at lave et lignende projekt. Træet er skåret ud hos trælasten, og jeg skal igang med at samle det idag.
Jeg laver også min i 16 mm MDF. Den bliver blot i et stykke. 160 cm bred 43 cm høj og 60 cm dyb. Delt op i 3 sektioner, hvor den midterste er 60 cm bred. (centerhøjttaler er 59 cm bred)
Du skriver 150x50x43....... er det 50 i højden eller dybden? hvis den kun er 43 i dybden og det bagerste rum skal trækkes fra skal du passe på der bliver plads til kabler bag forstærkeren, de er som regel dybere end så meget andet udstyr.
Held og lykke med projektet. |
|
|
Hvis din er 160cm i længden og i et stykke skal du passe på den ikke bliver for tung. Den kommer jo tæt på 45 kg + udstyr..  Min er 50cm i dybden, så der er plads til min forstærker. Jeg har også måtte droppe at have kable rum bag forstærkeren for at få plads. Men det er jo glæden ved at lave det selv, at man kan lave præcis så det passer til ens behov.. __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Exile Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændende ud, altid fedt at følge med i DIY-projekter
Du kunne evt. overveje at lave 2 huller i bagbeklædningen istedet for 1 så du kan holde signal og strømkabler adskilt.
God fornøjelse med projektet
Mvh
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud det du har gang i Jeg kikker også med fra sidelinjen. Mht. ophænget, du kunne jo lime et par stykker mdf klodser sammen, og så skære den klods igennem på skå
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finishen betyder alt for sådan noget synes jeg.
Så gør dig meget umage med det
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARGH..
Er ved at bliver vandvittig over 35 kb grænsen på billeder.. det er jo ikke til at lave billeder så små og stadig holde en nogenlunde kvallitet..
Hvad gør i andre? Jeg har forsøgt både at resize dem og sænke kvalliteten på dem i photoshop, men intet hjælper. Det bliver selvfølgelig ikke nemmere af at jeg har et billed på 4288x2848 og 6MB til at starte med..  __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg uploader altid på imageshack, der kan du selv få den til at at resizese. når du har uploadet trykker du med højre museknap og trykker "vis billede". kopier adressen. Når du laver et nyt indlæg trykker du bare på kameraet i menuen og indsætter linket.  Ps. Super fedt projekt
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hopla.. Så opdagede man lige imageshack. kanon ( Tak for hintet Mathias )
Nå anyway, her er lige de sidste billeder af hvad jeg har fået lavet idag.
Jeg har fået samlet endnu en cube og fået spartlet den første færdig. Regner med at få samlet den sidste og spartlet en mere i morgen. I øvrigt vil jeg lige side tak for alle roser og den konstruktive kritik 

Tja billedet taler lidt for sig selv. Jeg skulle hilse at sige at man skal godt nok holde tungen lige i munden når man samler siderne. De er temmeligt livlige indtil de bliver spændt fast og skruet 
 Her har jeg så fået den midterste hylde sat i. De quick-grib tvinger er simpelthen geniale 

Så skal den bare tørre...
Det hele bliver i øvrigt samlet herhjemme på køkkengulvet, det er ikke helt populært skulle jeg lige hilse og sige...  
..og igen, hold jer endelig ikke tilbage med ris og ros.. __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
Finishen betyder alt for sådan noget synes jeg.
Så gør dig meget umage med det
|
|
|
..det lover jeg
__________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wulff skrev:
StefanR skrev:
Hej Wullf.
/Stefan
|
|
|
Jeg har tænkt på det med kablerne, men jeg har ikke helt besluttet mig endnu hvad jeg gør. Jeg laver muligvis en "service-lem" i toppen så jeg kan komme til kablerne.
Mht til kanterne tror jeg ikke det bliver et problem. Den skrå kant går ikke helt ud til kanten. Der er efterladt ca 3 mm lige kant til at "runde" den af med. Samtigdig bliver det hele jo spartlet og malen hvilket jo også styrker den lidt. |
|
|
Den form for ophæng har ingen problemer med at bære stor vægt, som med alt andet man hænger op er rawplugs og skruer det afgørende, det borede hul, rawplugs og skruer skal passe 100% sammen, gør det det kan du nærmest danse cancan med et par elefanter på det (overdrivelse fremmer forståelsen). Når du har skruet vægdelen fast, så prøv at belaste det med hele din kropsvægt, så kan du jo se om der holder, inden du hænger møblerne op. Brug en liste du ikke har skruet på skabene endnu, ellser gør det ond i fingre fødder eller hvordan du nu "griber" fat i listen  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|