Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så de billeder, af mit flexyrack, som nogle folk herinde bad mig poste.
Jeg kan da lige, for en god ordens skyld, ramse indholdet af racket op.
Projekt 1,2 pladespiller med Grado Gold pickup.
Nintaus N9868 DVD/CD drev.
Harman/Kardon AVR7000.
Kabinettet til min ufærdige ZapPulse 2,2SE.
HTPC (Duron 800, 256MB PC133 Ram, Ge-force 2MX, 30GB Western Digital HD).
Pioneer CLD-S315 Laserdisk.
JVC HR-J638 Video.
Højtaleren ved siden af Racket er en af mine Proac 2,5 kloner (hvilket jo nok er let at se) Membranerne er behandlede med Damar, efter troels Gravesens foreskrifter. men filtrene er endnu ikke blevet modificeret.....men det kommer!

Og selv om det ikke ser ud til det er der faktisk orden i kablerne. Strømmen, Lydsignal, billedesignal og højtalerkabler løber hver for sig ned af bag siden af racket (strips er en genial ting).
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Johnravn
Det er et flot rack hvilke dimensioner har du brugt på gevindstængerne ? -og hvilket materiale er hylderne lavet af ?
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud men hvad med luft omkring apparterne ? mange manualer kræver jo 50-100mm fri luft omkring appartet ?
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice og simpel, og så har du 'pladespiller;-) er selv ved at bygge et rack(metalrør og klee-clamps) men noget mere fyldigt og det har heller ikke været så dyrt som et køberack, og så kan man jo udbygge som man har lyst.
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen: Gevind stængerne er 120mm ugalvaniseret stål (mener de kostede ca 15kr pr stk i biltema) Hylderne er 16mm MDF som jeg har rundet kanterne på, med en overfræser.
Jonas Bojer: Jeg har selvfølgeligt tænkt det samme som dig angående Luft omkring apparaterne. så jeg er pt. ved at teste hvor varmt der bliver mellem hylderne og apparaterne. umiddelbart er det kun oppe ved forstærkeren der bliver over 35 grader. hvilket jeg syntes er ok....jeg er nok nød til at fortage målinger igen til sommer for at være helt sikker. men umiddelbart er der ingen problemer med varme. Der er forresten mellem 1,5cm og 4cm mellem hylde og apparat.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Nice og simpel, og så har du 'pladespiller;-) er selv ved at bygge et rack(metalrør og klee-clamps) men noget mere fyldigt og det har heller ikke været så dyrt som et køberack, og så kan man jo udbygge som man har lyst. |
|
|
Hej
Vil du være venlig at belyse dit DIY rack mere detaljeret, det lyder interessant.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex, der findes adskillige "opskrifter" på Flexy-racks. En af dem er her:
Link
/U.
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser godt ud Flexy racks'ene.
Er de lige så nemme at lave som det ummidelbart ser ud til ?
Eller er der nogle fælder, som man skal være opmærksom på ?
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonnravn skrev:
så jeg er pt. ved at teste hvor varmt der bliver mellem hylderne og apparaterne. umiddelbart er det kun oppe ved forstærkeren der bliver over 35 grader. hvilket jeg syntes er ok....jeg er nok nød til at fortage målinger igen til sommer for at være helt sikker. men umiddelbart er der ingen problemer med varme. Der er forresten mellem 1,5cm og 4cm mellem hylde og apparat.
|
|
|
jeg har også avr7000, men 6cm fri over forstærkeren og masser af luft til siden her bliver forstærkeren hurtigt 42-44grader varm, men det har ikke haft negativ indflydelse på dens formåen.
Nydeligt rack, må man have lov at spørge hvor meget det har kostet (ca) ...
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau: Det er meget nemt at bygge, den eneste fald gruppe jeg kan komme på er at man skal lave hullerne i hylderne 100% ens. Dette gøres lettest ved at ligge pladerne overpå hinanden og så bore hullerne i alle pladerne i samme snuptag.
Witzel: de max grader er også i mellem hylden og forstærkeren, og ikke forstærkerens overflade (som jeg vil gætte på ligger på ca det samme som din).
Prisen på Racket kan jeg ikke huske præsis (malingen løb op, da jeg ikke vidste at MDF drikke spraydåse maling som jeg drikke cola ). vil dog mene at et magen til mit ville kunne realiseres for ca 400kr. ( 4 gevindstænger ca 60kr, 7 MDF hylder ca 150kr, spændeskiver og bolte ca 100kr, maling ca 100kr IALT 410kr.....ca.).
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
HenJ skrev:
Nice og simpel, og så har du 'pladespiller;-) er selv ved at bygge et rack(metalrør og klee-clamps) men noget mere fyldigt og det har heller ikke været så dyrt som et køberack, og så kan man jo udbygge som man har lyst. |
|
|
Hej
Vil du være venlig at belyse dit DIY rack mere detaljeret, det lyder interessant.
|
|
|
Gerne, men batterierne på mit digikamara er brugte;-( men der kommer snart billeder af mit setup, men indtilda se her http://www.erik-larsen.dk og se under 'kee klamp' som spænder 3/4" rør sammen. MEN de kan ski' kun købes i glostrup, men kan sendes..... __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|