Forfatter |
|
Jonnravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 473
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ blev jeg endeligt færdig med min aktive subwoofer. Den består af 1 stk aktiv Peerless 12"XLS enhed, 2 stk passive Peerless 12" XLS enheder og en 400Watt digital subwoofer forstærker (taget fra en kaseret udviklings model af Jamo's topmodel).
Her er lige lidt billeder af forløbet og den endelige resultat, fortæl mig endeligt hvad i syntes.

Nå hvad syntes I??
|
Til top |
|
|
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser rimelig sej ud og med den bestykning, er jeg sikker på at det også er noget der rykker
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sq sejt nok ud. Hvor meget giver de 2 slave enheder?
Hvordan spiller den XLS enhed alene? og hvad koster den??
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser jo flot ud. Hvordan lyder den?
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot! 
Har du brugt målene fra den artikel der var i HF om en sub med netop disse enheder?
Har du fået sat den til, og kan du i givet fald give en beskrivelse af lyden? Har du lavet noget EQ af en art, og hvad er nedre og øvre delefrekvens?
Lige siden jeg så den artikel i HF har jeg selv haft lyst til at prøve at bygge en lignende sub. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fint resultat.. 
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micker: jeg kan faktisk ikke besvare dit spørgsmål af 3 simple grunde...1. jeg har ingen måleudstyr til at måle det med. 2. jeg har ikke prøvet XLS enheden alene. 3. jeg kan ikke finde udregningerne jeg lavede på subben inden jeg byggede den....sorry.
Prisen kan jeg heller ikke huske, men jeg kan dog fortælle dig at du kan få den hos www.danskaudioteknik.dk og www.dynabel.no .
Anders_K: jeg har desværre ikke fået den testet i film sammenhæng endnu. men med et rent sinus signal lyder den rigtigt godt ned til 30Hz hvor den sker et eller andet der får den til at larme/støje helt vildt, jeg tror dog at det er fordi slaverne endnu ikke har fået monteret de 250gram xtra pr.stk. som de skal, og derfor når ud over deres max slaglængde....HM...måske jeg skulle få monteret den xtra vægt. under 27Hz falder den huritgt i output...tror dog det er et filter i forstærkeren der gør det, sammen med slave systemets hurtige afrulning fra omkring 24Hz.
Rune-Nielsen: Nej jeg har ikke lavet den efter målene fra HF artiklen. Men det er de enheder har bruger i artiklen, jeg bruger i min....Jeg har nemlig købt dem af Journalisten fra HF , og fik også lige forstærkeren med i købet. Det var også omtalte artikkel der fik mig til bygge min egen! Gør det endeligt det er jo både sjovt og lærerigt + der er ikke noget som stoltheden over noget man selv har kreeret!
Filter og EQ osv er jo indbygget i subforstærkeren så jeg har ikke lavet noget Xtra i den retning......endnu. Hvor jeg vil have den til at dele er jeg ikke kommet frem til endnu, men det bliver nok i omegnen af 60Hz.
Det indtryk jeg har af lyden, efter meget kort at have haft en DVD i spilleren. er at den er meget kontant, den starter og stopper promte ikke noget med at slæbe efter, lyden er fyldig, måske lidt for fyldig....tror måske kabinettet spiller lidt med....men det kigger jeg på senere. jeg er sikker på at alt bliver endnu bedre når jeg får den korrekte vægt på slaverne!
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den sorte lakering ser rimeligt proff ud !
Hvordan er den lavet
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
urudai Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 21 Februar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget flot lavet!!
Jeg har tit undret mig over om det gør nogen forskel om enheden vender ned ad eller ud ad...forstår i...?
Urudai
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sprøjtemalet med sprøjtepistol, indeholdende industrimaling med hærder. den hang i karporten da den blev malet....så er der lidt urenheder i malingen, men alt i alt et helt ok resultat.
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, jeg mente så bare om de 2 slave enheder var pengene værd..?
Ifølge det jeg har hørt skulle slave enheder ikke give så meget effekt igen, men okay det var så et (for) stort kabinet de sad i.
|
Til top |
|
|
Jonnravn Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik alle enheder og en 400Watts sub. forstærker for ca. det samme som en aktiv XLS enhed koster....og når man jo alligevel har enhederne liggende så kan man lige så godt bruge dem. Det kostede mig altså ikke Xtra at putte 2 slaver i, istedet for kun 1. Så ja det var det værd. Den xtra slave gør ikke den store forskel....mener den i følge udregningerne gav omkring 5dB mere og 5Hz dybere. Jeg er ikke i tvivl om at det ville have fungeret fint med bare 1 slave, men da jeg fik 2 brugte jeg 2. 
|
Til top |
|
|