Forfatter |
|
nkdk Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige jeg er blevet lidt inspireret af en del inlæg i dette forum, og blev lidt lun på at få en røreffekt forstærker. En kina slæde kunne godt være en god begyndelse, men det er da lidt sjovere at lave den selv. (men abasalut ikke billigere) Så det blev til en push pull konstruktion fra diyaudioprojects. http://diyaudioprojects.com/Tubes/KT88-Push-Pull-Tube-Amp/ Det er ved at være så langt at jeg er ved at skrue stumperne sammen,plinten har jeg lavet af teaktræ og lakeret med shell lak,masser af shel lak.  Jeg er ved at forbinde strømforsyningen og hard wire rør sokkelrene. Indersiden er beklædt med selvklæbende alu.folie for at få lidt styr på støjen(håber jeg) I artiklen foreslår han en switchmode supply til gløde tråden, men de koster en del, så jeg vil prøve med en elektronisktransformer til lavvolt halogen lys, det eneste problem er at de smider en gang højfrekvente firkanter ud ,og ensretteren bliver lidt hot, men det burde kunne løses.  Man kan næsten ikke vente med at sætte rørene i og se hvordan dyret ser ud,jeg mangler stadig et par stumper bla. udgangs transformeren, jeg har købt et par brugte james transformer,som skulle være i samme klasse som tango,men vi for se. nkdk
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud....venter spændt på fortsættelsen jeg er især spændt på om det specielle SIPP princip i udgangen vil resultere i symmetri....det er jo istedet for fase-splitter. Håber du har oscillescope så du kan vise os hvordan det ¨går og jeg vil også mene det er nødvendig for kontrol.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
Sendt: 20 September 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende projekt, det bliver sjovt at følge din videre fremfærd. Og meget flot træ og lak arbejde
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer en fortsættelse det lover jeg. Jo jeg har adgang til et scope, men har absolut satset på min fluke kunne gøre arbejdet, i at balancere de to udgangs rør.Der bliver nok lidt med feedbacken da jeg ikke bruger den Edcor trafo han bruger. Men man lærer jo hver dag ikk  nkdk
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp,jeg har været på jagt efter nogle transformer låg, til højspændings transformeren. De skal passe til en EI96 kerne. Så hvis der er nogle der har et tip, så er det kanon velkommen Desvære virkede linket ikke  nkdk
|
Til top |
|
|
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 21 September 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nkdk
96 kerne, er det ikke noget med hulafstand 80, og 64 mm, så har jeg nogle du må få,
du kan kontakte mig. (se min hjemmeside)
MVH Steen
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Steen Du har helt styr på målene der,det er til en 96 kerne. Jeg kigger forbi. Det må man nok sige, hvis man mangler hjælp så er det her man skal søge.  nkdk
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt, jeg havde købt et par transformere til halogen lys ,som jeg havde forventet at kunne bruges til gløde spænding. Istedet for et par sw.mode transformere.Men som jeg fortalte sender de en gang firkant moduleret højfrekvent skidt ud.Når man prøver at ensrette den slags bliver dioder ret varme, så jeg fik fat i nogle shottkey dioder (de er altså ikke helt billige )så blev broen ikke varm, men kondensatorene begyndte svede. Så jeg tror at det havde været billigre at købe et par sw.mode strømforsyninger end det her. Det eneste er at pladsen er ved at være brugt op,og de passer kanon ind i plindten.
nkdk
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt. Først og fremmest vil jeg gerne sige tak til Steen ,for hans hjælpsomhed. Det er nogle kanon flotte transformer låg han har sendt mig.  Så har jeg fået udgangstransformerne, og de ser også kanon ud, Så det eneste der kan gå galt er det ikke bliver weekend.
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot projekt, også rart at se at der aktivitet på Fyn  Er godtnok meget spændt på det er med halogentransformerne, håber du finder de vises sten der. Iøvrigt flot arbejde med plinten, teak er rigtig labert faktisk. Spændt på lytteindtryk og billeder med glød
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NKDK. Det ser da nydeligt ud.... Jeg tror nok det bliver weekend i denne uge..... også....  Spændt på at høre om det endelige resultat... Mvh. ASML
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Der er altid aktivitet på Fyn.Jo jeg tror jeg har styr på halo trafoerne.Håber jeg har glød og lyd igenem her i weekenden(og ikke nogle slag over nallerne)
nkdk
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nkdk skrev:
Takker Der er altid aktivitet på Fyn.Jo jeg tror jeg har styr på halo trafoerne.Håber jeg har glød og lyd igenem her i weekenden(og ikke nogle slag over nallerne)
nkdk
|
|
|
Det skal nok komme
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en ufrivillig højspændingstest af ens korpus er da ikke så tosset....Man plejer da i hver fald at blive vågen......  Mvh ASML
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige nej tak til,det gør dælemeene så ondt at højspændings teste ens naller  om man så bliver vågen eller ej. nkdk
|
Til top |
|
|
ringvig Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Det ser godt ud, hvad mangler du af stumper for at blive færdig ? Glæder mig til at høre dem, måske vi skulle lave en lytteaften som i gamle dage ? Der er jo grej nok at teste op imod LC 800XE, Nelson Pass A75 og Kjelds MCintosh.
Stay cool
Ringvig
|
Til top |
|
|
nkdk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ringvig. Har alle stumperne, skal bare ha skruet tingene sammen. En lytteaften lyder kanon,og hvis det kunne blive på dine ht,ville det være perfekt.
nkdk
|
Til top |
|
|