Forfatter |
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige modtaget et XDP DTI sæt med posten. Og til min store overraskelse virker den optiske indgang på DTI ikke. Med mindre der blev vrikket lidt med indgangen.
Jeg har skilt den af og fundet ud af at der er en løs forbindelse, ved et af benene på modtageren. Jeg har loddet den fri og ser at et af dem er knækket. og et andet er bøjet, så det ikke er loddet. Mit spørgsmål er så om ben 2 om er bøjet, ikke skal loddes? eller om det bare har været den løse forbindelse på et andet ben der har været fejlen
Datablad på TORX176
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/83000/TOSHIB A/TORX176.html
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Langendorf, Der skal være forbindelse på de tre "bagerste" ben, to som forsyner kredsen med strøm og et som er output. Det ser ikke for godt ud...  Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Robert.
Så det er rigtig nok at ben 2 ikke skal have forbindelse?
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 2 øverste ben (på billedet) behøver ikke at have forbindelse - MEN de 3 andre skal have forbindelse. Vdd = forsyning spænding, GND = jord og OUT = signal ud. Jeg har ikke PDF på lige denne komponent, da den ser ud til at være udgået - men jeg har på TORX 177, som sikkert er dens efterfølger. Jeg tror ikke du får gang i den TOS igen !  Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov - der er 4 ben ikke 3. 2 ben ser ud til at være GND så er de andre Vdd og OUT, men det ændre ikke på det faktum at alle de nederste ben skal have forbindelse og din TOS ser noget brugt ud...  Undskyld jeg ikke fik kigget ordentligt efter  Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemmet er ikke at den modtager ikke kan bruges. En ny koster 80kr
Det er mere at det ser ud til at printet er ødelagt der hvor ben 2 skal loddes. Og jeg er i tvivl om det var det der var problemmet, eller om det var det andet ben der var knækket. Jeg kunne jo få signal igennem ved at vrikke med modtageren.
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - det kan jeg godt se. Nu er det en stelforbindelse og den samme har du til ben 4, så det skulle du nok kunne fikse. Rengør hullerne og se hvor slemt det står til. Hvis kobberet omkring hullet ved ben 2 er væk - kan du bare skrabe loddemasken væk på stelplanet ved hullet eller lave en lus til ben 4. Gør dig selv den tjeneste at købe en ny TOS. Held og lykke med reparationen. Undskyld det lidt sene svar - min internet forbindelse har været nede i 1½ døgn - hvor er man dog handikappet uden!  Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Langendorf Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret
Jeg havde også tænkt mig at købe en ny modtager.
Problemmet er at den kobber ring ved hullet til ben 4 er ret så beskadiget. Men hvis jeg ikke kan få kontekt der, så skulle det være ok bare at lave en lus til ben 4?
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
|
Sendt: 13 November 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|