Emne: Busk Audio VSS1510alu ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå fik lige en lille blødning i morges og tegnede et par højttalere, og nu ligger træet i bagagerummet på bilen. Så jeg vil smutte i arbejdstøjet og komme igang, måske de kan være klar til den 13.dec .
Bestykning: 1stk Vifa XT25, 1stk Scanspeak 15M, 1stk Scanspeak 26W alu. Der lå jo alligevel i skabet og lavede ikke noget .
Hej Drenge
Så er der arbejdet 3timer på projektet og det går bare der ud af, den ene højttaler er 80%samlet nu.
Højttaleren bygges op som et dobbelt kabinet som jeg plejer. Inder kabinet og afstivninger i 19mm Spånplade, det er dejligt nemt at arbejde i. Yderkabinet i 19mm MDF, det er ekstra dødt, har et andet resonans punkt end spån, og så er det nemmere at lave en god finish på. Det vil alt i alt sige at alle overflader bliver 38mm tykke i en sandwich af 19mm spån og 19mm mdf. Tykt og dødt som busken kan lide det. Der kommer en seperat tråd med billeder i om lidt.
De bliver 30cm brede, 48cm dybe og 100cm høje. Og der går i alt 7,4m2 blandet spån og mdf til.
Og nu lidt billeder.

Skrå bagside bag mellemtone diskant kammeret.

Ja der bruges et par skruer 

Den meget stabile basreflex port i 19mm mdf

Hul i bagsiden til porten, så den kommer til at flugte med. når så den 19mm mdf bagside kommer udenpå, vil man kun kunne se mdf hele vejen igennem.

Så flugter den med bagsiden.

Alle dele i det 19mm spåm inderkabinet er nu færdigt, og de 19mm sider er nu på vej på. Disse limer jeg kun, på den måde får jeg ingen dumme skrue huller at skulle spartle ud bagefter.

Ja det var så de første 3timer på noget der startede som en idé da jeg vågnede i morges.
Busk
__________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud Busk. Jeg kan godt lide idéen med to de lag, det bliver spændende at følge. Heller ikke så langt fra idé til handling
__________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud busk. Hva giver du den af finish ? eller er det en arbejdsplatform
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Det ser sgu godt ud Busk. Jeg kan godt lide idéen med to de lag, det bliver spændende at følge.
Heller ikke så langt fra idé til handling 
|
|
|
Nej sådan er det tit med mig, får jeg idéen så skal der ikke gå lang tid før jeg kommer igang. Og så har jeg små 50 højttaler enheder liggende, så der er noget at vælge i mellem. .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Det ser lækkert ud busk. Hva giver du den af finish ? eller er det en arbejdsplatform |
|
|
Takker
Tanken er at der er en der skylder Busk en tjeneste, ham jeg byggede disse til http://www.forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=66&am p;title=busk-audio-m765.
Og han har forbindelse til en dygtig autolaker, så når jeg har spartlet og slebet så jeg er 100% tilfreds, så kommer der nok en sort lak på.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige et par billeder af enhederne.

Ved godt der står 15W men de er jo ens af udseende .

Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem glæder jeg mig til at høre  - du kan jo lige nå at få dem færdige inden den 13
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert et dumt spørgsmål, men har du udstyr til at måle med, så der kan laves et ordentligt delefilter?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid fedt at følge Busk's projekter
hilsen __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Det er sikkert et dumt spørgsmål, men har du udstyr til at måle med, så der kan laves et ordentligt delefilter? |
|
|
Planen var faktisk at have dem klar til den 13.dec, så i også kan høre hvad jeg ellers kan.
Ja jeg har fuldt Clio udstyr og LspCad i huset, man kan jo ikke undvære det, så der skulle kunne komme noget godt ud af det til den 13.dec.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cesse skrev:
Altid fedt at følge Busk's projekter
hilsen
|
|
|
Takker mange gange Cesse og fedt at der stadig er nogen der gider.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må jeg sige, i morges kl. 6,30 stod jeg op, spiste fik vækket knægten osv. kl. 7,45 var han ude af huset kl 8,00 stod konen op, imens sad jeg og rodede med dataløn på pc,en, kl 8,45 stoppede jeg, hun ville gerne have mig med ud at gå en tur, jeg accepterede , kl. 9,30 var vi hjemme og jeg genoptog dataløn problemet, dvs, ringede 117 gange til dataløn, som så til sidst sagde de ville ringe tilbage, jeg skulle bare blive ved pc,en. ok jeg rodede i min naivitet videre, kl 14 ringede de så tilbage, ingen løsning, inden kl 15,30 havde jeg snakket med 3 forskellige uden at have fundet problemet
endnu en dag gået uden at nå en rygende
hos dig sker der ting og sager, spændende
Smeden __________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
det må jeg sige, i morges kl. 6,30 stod jeg op, spiste fik vækket knægten osv. kl. 7,45 var han ude af huset kl 8,00 stod konen op, imens sad jeg og rodede med dataløn på pc,en, kl 8,45 stoppede jeg, hun ville gerne have mig med ud at gå en tur, jeg accepterede , kl. 9,30 var vi hjemme og jeg genoptog dataløn problemet, dvs, ringede 117 gange til dataløn, som så til sidst sagde de ville ringe tilbage, jeg skulle bare blive ved pc,en. ok jeg rodede i min naivitet videre, kl 14 ringede de så tilbage, ingen løsning, inden kl 15,30 havde jeg snakket med 3 forskellige uden at have fundet problemet
Smeden
|
|
|
ha ha ha sikke noget rod.
Min dag startede kl 6 med at vi alle 4 stod op, fik et bad, tøj på og alt det der, ned og fordre ungerne lave madpakke pakke deres tøj. kl 7:30 afsted med konen og ungerne i bilen på vej til konens arbejde, tilbage derfra og aflevere ungerne i instituation kl 8:15. 8:30 gik jeg igang med beregning og tegninger til projektet. 9:30 kørte jeg mod Næstved, først i bilka efter julegaver til ungerne, så maxizoo og mad til kattene, biltema efter dæmpe materiale til højttalerne, så bauhaus og få skåret de 38stykker træ ud der udgør højttaleren. så var kl blevet 12 og jeg var på vej hjem igen. I arbejds tøjet og ud og igang kl 12:30 til 15:30, tilbage i bad og hen og henter unger kl 16 og handle lidt ind til aftensmaden. Aftensmaden lige overstået og ungerne ser film i biografen. Konen er på 25timers vagt + 7timervagt direjte i forlængelse , så hende ser vi igen i morgen eftermiddag.
Ja jeg keder mig i hvert fald ikke .
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
jenssmed skrev:
Smeden
|
|
|
Min dag startede kl 6 med at vi alle 4 stod op, fik et bad, tøj på og alt det der, ned og fordre ungerne lave madpakke pakke deres tøj. kl 7:30 afsted med konen og ungerne i bilen på vej til konens arbejde, tilbage derfra og aflevere ungerne i instituation kl 8:15. 8:30 gik jeg igang med beregning og tegninger til projektet. 9:30 kørte jeg mod Næstved, først i bilka efter julegaver til ungerne, så maxizoo og mad til kattene, biltema efter dæmpe materiale til højttalerne, så bauhaus og få skåret de 38stykker træ ud der udgør højttaleren. så var kl blevet 12 og jeg var på vej hjem igen. I arbejds tøjet og ud og igang kl 12:30 til 15:30, tilbage i bad og hen og henter unger kl 16 og handle lidt ind til aftensmaden. Aftensmaden lige overstået og ungerne ser film i biografen. Konen er på 25timers vagt + 7timervagt direjte i forlængelse , så hende ser vi igen i morgen eftermiddag.
Busk
|
|
|
næ der skal sku et mandfolk til
smeden __________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 23 November 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
Busk skrev:
jenssmed skrev:
Smeden
|
|
|
Busk
|
|
|
næ der skal sku et mandfolk til
smeden
|
|
|

__________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Jonzie Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du nu igang iGEN!?
Hvad skete der egentlig med den der voldsomme B&W'ish centerbørge? Ville den ikke være meget spas at få gjort færdig?
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
polmann skrev:
Det er sikkert et dumt spørgsmål, men har du udstyr til at måle med, så der kan laves et ordentligt delefilter? |
|
|
Planen var faktisk at have dem klar til den 13.dec, så i også kan høre hvad jeg ellers kan.
Ja jeg har fuldt Clio udstyr og LspCad i huset, man kan jo ikke undvære det, så der skulle kunne komme noget godt ud af det til den 13.dec.
Busk |
|
|
wuhuuuuuuu så kan man måske få hjælp til delefiltre nu hvor du har enb clio osv
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 November 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonzie skrev:
Er du nu igang iGEN!?
Hvad skete der egentlig med den der voldsomme B&W'ish centerbørge? Ville den ikke være meget spas at få gjort færdig? |
|
|
Jo men eftersom at biograf projektet er udsat lidt, du ved nok, så haster den ikke, så hellere lave noget som jeg kan komme til at bruge med det sammen.
Så kan jeg også få øvet mig endnu mere på måleudstyret.
Vi skal også have fundet en ny strøm tid til dig Jon, nu hvor alle er raske igen.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 24 November 2009 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Busk skrev:
polmann skrev:
|
|
Busk
|
|
|
wuhuuuuuuu så kan man måske få hjælp til delefiltre nu hvor du har enb clio osv
|
|
|
Nemlig __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
Sendt: 24 November 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Det ser sgu godt ud Busk. Jeg kan godt lide idéen med to de lag, det bliver spændende at følge.
Heller ikke så langt fra idé til handling 
|
|
|
Hej Busk
Super spændende projekt! Jeg glæder mig meget til en lytter, da jeg jo står på trappen som kunde her Men, det bliver jo nok til de fine modeller du viste os tegninger af hos Smeden...  __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|