Forfatter |
|
DanB Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 01 Februar 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Kig på billedet.. jeg er blevet bedt om at reparere/justere forstærkeren på billedet.. men hvad er det?!? Udover at den selvfølgelig er en monoblok med EL34 rør så ligner det næsten et kikset selvbyggerprojekt? Underlig blanding stumper på et print. (Fy! - Rør bygges altså på "luft!") (Udgangstrafo og PSU trafo ser ellers OK ud) Er det "bare" det, eller? Nogen der kender dyret? Jeg er ikke specielt imponeret af dens opbygning..
Jeg overvejer seriøst at tilbyde total ombygning af den.. forresten så er det selvfølgelig 2 stk og ikke bare én monoblok. Hvis jeg altså vælger at sige ja...
Mvh Dan

|
Til top |
|
|
tsrx7 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2010 Lokalitet: Sjælland
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DanB,
Den er da lige til skraldespanden, hvem har dog lavet sådan noget skidt.
Jeg syntes det ligner en OVC, gud noget klamp.
Står der intet på den?
|
Til top |
|
|
DanB Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tsrx,
Jo, jeg har lige fået at vide at der står OVC på tingen.. hvad er det? Et skod byggesæt fra et hedengangen firma??
Mvh DanB
|
Til top |
|
|
tsrx7 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, nej, OVC er et highend mærke, mener det er AB Audio der forhandler det og bygger det.
Men den er da ikke ligefrem god reklame for OVC, det ligner noget et barn har bygget.
Og prisen, den er vel høj?
Vil man snydes, blir man snydt.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt ..., to nye folk der starter & svare i denne tråd .......,
det er i sig selv meget mere interssant end selve emnet 
Admin's!!! tjek om det er branche folk i forklædning  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to herrer - DanB og tsrx7 deler i hvert fald dansklærer. De sætter begge komma, hvor andre sætter punktum. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg lige skal tag det seriøst 
I har sgu'da ikke meget forstand på rør-forstærkere, når i ikke kan se at denne del

Er ganske veludført..., eks. hvor tit ser man en konstruktion som benytter to stk. dedikeret "driver/buffer-rør" når de to EL34 reelt kan kobles direkte på phase splitteren (rør nr. to set fra fronten) ..., Jeg synes faktisk ikke at kredsløbet ser så "tosset" ud.
en anden ting nettrafoen er da klart hvis den er lavet korrekt mere end blot tilstrækkeligt dimensioneret, mht. udgangstrafo så er den type større i WA end den umiddelbart ser ud.
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
DanB Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Branche folk?
Jeg arbejder i en elektronikfabrik i Næstved. Vi laver intet der har med HiFi at gøre, så vidt jeg ved. Jeg passer Siemens SMD bestyknings automater - og er elektroniktekniker. Tilfreds? Jeg ved ikke hvem den anden er. Jeg havde ikke set at vedkommende også er ny?
HiFi er en bid af min hobby, men jeg har ikke fulgt med i hvad der findes af mærker.. men jeg kan genkende kvalitetselektronik når jeg ser det - og det er der ikke tale om her!
Mvh DanB
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du ved ikke noget om rør  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Hvis jeg lige skal tag det seriøst 
I har sgu'da ikke meget forstand på rør-forstærkere, når i ikke kan se at denne del er ganske veludført |
|
|
Ro på. DanB skriver blot at opbygninger er noget klamp. Selve kredsløbet er ikke nævnt. Jeg er da enig i at det ligner noget min bror ætsede, da han gik i ungdomsskole, men derfor kan det jo godt lyde fint.
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt ..., beklager tonen  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
tsrx7 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal være den første til at indrømme at jeg ikke roder med rør, men det er da langt fra kønt lavet.
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være pænere ...,
men der er altså mange OVC'er som mere eller mindre er costum made og derfor er lavet i meget få antal ..., det kan være en tidlig udgave og et par sådan "prøve-klude" bliver som regel ikke lavet af "silke"  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et sæt magen til, til rep. Jeg fik godtnok et chok da jeg så opbygningen, så jeg vil give DanB ret i at den er meget dårlig udført.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at se om der er brugt gode komponenter, på det foto. Er det f.eks. keramiske rørsokler og temperaturstabile biospotmetre osv. Små ting - men vigtigt for soliditeten.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Jeg har haft et sæt magen til, til rep. Jeg fik godtnok et chok da jeg så opbygningen, så jeg vil give DanB ret i at den er meget dårlig udført.
Mvh
Torben
|
|
|
Grim og dårlig er vel ikke det samme? Jeg har også set grimme højttalere der lød godt. En gammel Snell er indevendigt heller ikke nogen åbenbaring. Middelmådige komponenter der er smækket sammen. Det ligner hjemmefusk. men lyder glimrende.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Solvin skrev:
Mvh
Torben
|
|
|
Grim og dårlig er vel ikke det samme? Jeg har også set grimme højttalere der lød godt. En gammel Snell er indevendigt heller ikke nogen åbenbaring. Middelmådige komponenter der er smækket sammen. Det ligner hjemmefusk. men lyder glimrende.
|
|
|
Nu har Solvin jo selv set og arbejdet med den....og ikke den første rørslæde han har haft fingrene i , så mon ikke han ved hvad han snakker om?
Jeg ville i hvert fald ikke have sådan et par kasser stående tændt hjemme i min stue, det ville blive ombygget med det samme. Og lyden ville uden tvivl blive bedre..
At der er flere af dem overrasker faktisk ikke, man ville jo ikke lave printlayout til kun en prototype, så der er nok tale om en serieproduktion ... ...håber ikke der er betalt ret mange håndører for disse "stumper" __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 396
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De herre kritikere; kunne I ikke fortælle præcis hvad der er galt med denne konstruktion? F.eks. : Er det selve layoutet der er dårligt? Eller komponentkvaliteten, eller selve konstruktionen? Er fordi det er en kedelig strømforsyning uden ensretterrør?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden ensretter. ! Det tror jeg nu ikke den er. Hvad laver de 4 dioder ellers.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 02 Februar 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
De herre kritikere; kunne I ikke fortælle præcis hvad der er galt med denne konstruktion? F.eks. : Er det selve layoutet der er dårligt? Eller komponentkvaliteten, eller selve konstruktionen? Er fordi det er en kedelig strømforsyning uden ensretterrør?
Mvh.
|
|
|
Der vel ikke noget galt med selve konstruktionen. At jeg skrev dårlig, var måske ikke det rette ordvalg, men grim dækker fint. OVC burde have anvendt et print med silketryk på, da det ser lidt mere prof ud end det benyttede, selve kassen den er indbygget i, er bestemt ikke særlig køn eller veludført lavet.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|