nhj4 skrev:
hej de!
et fint stykke arbejde du har frembragt der, hvad syntes du så om lyden fra de små ???  |
|
|
Jamen jeg synes jo de lyder godt

, men det skal jeg jo sige!!
Men spøg til side. Jeg er ganske tilfreds med resultatet. Lydkilden kan sikkert forbedres en del, da det er pc'ens indbyggede
lydkort der spiller, men det må evt. komme senere.
Jeg har endnu ikke lyttet så meget og højttalerne skal også spilles til, men:
I min bog er det et godt tegn, at jeg kan høre forskel på gode og dårlige cd-indspilninger (rippet til NAS), ligesom jeg har
opdaget, at jeg har lyttet ved en moderat højt lydtryk uden at blive træt i ørerne.
Højttalernes styrke ligger klart i stemmeområdet, der bliver gengivet klart og luftigt.
Lydbilledet er roligt og klart. Diskanten er egentlig gengivet ganske godt, god lyd på bækken - fuldtoneenheden taget i
betragtning synes jeg ikke der mangler "noget" i toppen.
Bassen kan også imponere. Der er dog stor forskel på hvor man sidder i rummet. Tæt på HT er der god dybde, lidt længere
fra bliver bassen knap så tydelig. Sætter man sig op ad bagvæggen (knap 3 meter fra HT) kommer bassen godt igen med
dybde. Det skyldes nok at lyttepositionen ved bagvæggen har 2 sidevægge med 2 meters afstand.
Der er egentlig ok punch i stortrommen, men en Cerwin Vega eller JBL mavepuster bliver det jo selvsagt ikke.
Den overordnede oplevelse er nok, at rummet på 10 m2 ialt fyldes godt op med en fyldig lyd.