Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: DVD/HDD Recorder til B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alf_17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 December 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

Mine forældre var sene til at indse at DVD'en ville udkonkurrere VHS, men alligevel fik de på et tidspunkt min lillebrors aflagte DVD afspiller som de siden har haft meget glæde af.
Nu skete det så at den ikke længere ville fungere, og da de så har indset fordelene ved DVD vil de gerne have en ny. Dog vil de også gerne have mulighed for at optage på enten HDD eller DVD.

Min far har altid gået meget op i B&O, vist mest pga. design og mærke end kvaliteten, men sidstnævnte fejler da sjældent noget. Derfor vil han også gerne have en DVD/HDD recorder som "passer" i designet (tekniske specificationer betyder vist ikke så meget for ham, bare det virker).

Så er mit spørgsmål: Hvad skal man vælge?

Rent designmæssigt skal det Passe sammen med et B&O MX7000 tv og en Beocord V8000 VHS.

Prismæssigt har jeg ikke fået et decideret loft, dog skal det være inden for rimelighedens grænser.

På forhånd tak for hjælpen,

Morten Grønkjær Jensen
Til top Vis alf_17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alf_17 Besøg alf_17's Websted

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 December 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Rent designmæssigt fungerer KISSs produkter godt til B&O, men om kvaliteten følger med ved jeg desværre ikke, så jeg må være dig svar skyldig på det. Måske andre ved det?
http://www.kiss-technology.com/
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2006 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Glem Kiss de har designet men ikke funktionerne der passer til dine forældre, et godt valg ville være Sony DVD/HDD optager de er forholdsvis pæne i designet (Sony RDR-HX720 160Gb kan fås i sort og sølv) nemme at betjene, de har dansk menu og optager på begge systemer DVD+RW/+R DVD-RW/-R og hvis de vil have deres B&O fjernbetjening til at virke på Sony'en kan de købe et kit fra www.oneremote.dk kan også fås til andre mærker for der er selvfølgelig andre gode mærker der ude Pioneer, Samsung, Panasonic m.fl. Men jeg tror at en Sony vil være det bedste valg til dine forældre p.g.a. brugervenligheden.

Mvh. 

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

alf_17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 December 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Glem Kiss de har designet men ikke funktionerne der passer til dine forældre, et godt valg ville være Sony DVD/HDD optager de er forholdsvis pæne i designet (Sony RDR-HX720 160Gb kan fås i sort og sølv) nemme at betjene, de har dansk menu og optager på begge systemer DVD+RW/+R DVD-RW/-R og hvis de vil have deres B&O fjernbetjening til at virke på Sony'en kan de købe et kit fra www.oneremote.dk kan også fås til andre mærker for der er selvfølgelig andre gode mærker der ude Pioneer, Samsung, Panasonic m.fl. Men jeg tror at en Sony vil være det bedste valg til dine forældre p.g.a. brugervenligheden.

Mvh. 

Tak bøje,

Det var lige det der var brug for, mine forældre brokker sig nemlig så snart der skal bruges mere end en fjernbetjening :)

Til top Vis alf_17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alf_17 Besøg alf_17's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 December 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

alf_17 skrev:

Tak bøje,

Det var lige det der var brug for, mine forældre brokker sig nemlig så snart der skal bruges mere end en fjernbetjening :)

Hej alf_17
Så kan de også se lidt på dette.

DVD controlleren kan købes alle de stede de sælger B&O.
B&O har lavet en MKII som kan software opgraderes så den
løbende kan tilpasses (til også at omfatte HDD optagere)

Spørg om opdateringer. Listeprisen ca. kr. 1.095,-

Her er den off. liste over det udstyr de understøtter :

DVD afspillere: (samme som DVD Controller MK I)
Philips DVD950
Panasonic DVDA360
Onkyo DV-S515

DVD recorders:
Philips DVDR70 (og Philips DVDR75)
Philips DVDR80
Panasonic DM-RE50
Panasonic DM-RE53 (og Panasonic DM-RE55)
Pioneer DVR3100
Sony RDRGX3 (og Sony RDRGX7)

VHS:
Philips VR200

Alternativt kan du kikke på: 

www.lintronic.dk

PC'en som omdrejningspunkt.    

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes