Emne: Modtagelse af Astra 2D ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Daniel_Rasmusse Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst mig frem og tilbage om hvad man skal bruge for at få BBC (Freesat) i Danmark, da jeg er udlands-Englænder og nogle gange savner at høre lidt "hjemmefra"...
Så vidt jeg forstår skal man bruge:- En digibox (har en Sky Pace 250084, vistnok, som jeg bare har haft med fra UK engang)
- En parabol + LNB
Jeg bor for øjeblikket i Århus, i en lejlighed som vender ud mod bugten, altså lidt sydøst-agtigt, og har en altan.
Fidusen
er så for det først om det er realistisk at have en stor nok parabol
udenpå en altan, samt om altanen vender den rigtige vej? Og skal man
virkelig på på 1m, er 85cm eller 90cm måske nok?
Og siden jeg er
så ny til dette er jeg ikke sikker på jeg vil kunne sætte det op selv.
Kan det lade sig gøre selv, fx hvis man køber over nettet (men hvor?)?
Og hvis ikke, nogen der har en ide om hvad det vil koste at købe i Århus og få sat op?
På forhånd tak,
__________________ - Daniel
|
| Til top |
|
| |
TUBA Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmmm........man skelner mellem FTA og FTV
FTA = free to air, ægte gratis kanaler
FTV = free to view, man skal have en sky receiver,med den rigtige software og eller et kort
Om du kan slæbe den ned med en 100 cm kommer ganske an på nøjagtigheden af opsætningen samt det tab der er i kabler og stik - også støjtallet i lnb'en har lidt at sige.....jeg ville ikke stole på det
Om din altan vender rigtigt....tjah........well.....
Det kan lade sig gøre, har blot aldrig hørt om nogen der har taget den med mindre end en 100cm....kører selv med en 180 __________________ Mvh TUBA
pre: OVC, The Bastard, Rotel dsp. Amp: The Fisher, Lindsley Hood, Log. CDpl.:Rega, Pioneer. Cass.:Nakamichi. Tt: Thorens. Tuner: Larsen & Høedholt. Sp.: Avance 200 mkII.
|
| Til top |
|
| |
Daniel_Rasmusse Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 August 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svaret, og ja, jeg har jo en Sky-kasse. Har bare hørt den er dårlige til modtagelse i fringe-områder, det er lidt ærgeligt. Channel 4 og Five (og Sky 3) er vist de eneste der er FTV, som man ville savne, resten er blevet FTA, og kan vist tages med alle bokse. Men 100 cm er altså minimum? Det var sørens, er ikke sikker på de andre i ejendommen vil være vilde med at sku ha' en så stor dish på væggen. Er der nogen måde man kan teste den slags på? Nej, det er der vel ikke. Er jo bare træls at bruge penge på mindre en 100cm, og så opdage det ikke er nok
__________________ - Daniel
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daniel_Rasmusse skrev:
Takker for svaret, og ja, jeg har jo en Sky-kasse. Har bare hørt den er dårlige til modtagelse i fringe-områder, det er lidt ærgeligt. Channel 4 og Five (og Sky 3) er vist de eneste der er FTV, som man ville savne, resten er blevet FTA, og kan vist tages med alle bokse.
Men 100 cm er altså minimum? Det var sørens, er ikke sikker på de andre i ejendommen vil være vilde med at sku ha' en så stor dish på væggen. Er der nogen måde man kan teste den slags på? Nej, det er der vel ikke. Er jo bare træls at bruge penge på mindre en 100cm, og så opdage det ikke er nok 
|
|
|
Jeg tager den selv med en 80 cm skærm og en Grundig modtager.
Men jeg er også i Vestjylland. I Århus tror jeg ikke du kan nøjes med mindre end 100 cm.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|