Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: parabol vs mce / første gangs parabol køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 07 September 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er total blank mht til parabol, så jeg har liget et par spørgsmål inden jeg bestiller canal digital.

Jeg har en 42" plasma med DVI, RGB, Scart indgange m.m.
Skærmen er uden tuner og højttalere.
Alt mit tv kører derfor via min MCE til plasma og forstærker med surround.

Jeg har spurgt canaldigital om det er muligt at købe et PCI kort eller lignende for at få MCE til at skifte kanal så jeg kan optage fra forskellige kanaler uden at være hjemme.
Til dette har de svaret.

Tak for din mail.
Der findes desværre endnu ikke en godkendt og brugbar løsning på markedet, der kan de ting du efterlyser.
Microsoft har dog vores programkort med i videreudvikling af deres MediaCenter, så det er sandsynligt, at der hen ad vejen kommer en løsning, som dem der allerede findes på visse boxe til kabel-tv.

og en mail mere

Tak for din mail.
Canal Digital understøtter ikke Pc-kortlæsere, da vores erfaringer med PCI-kort og Canal Digital programkort ikke har givet tilfredsstillende resultater. Vores pairing-programkort er bygget til følgende godkendte tv-boxe http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____8126. aspx

Vi har desværre ikke nogen erfaringer med mediacenter, da vi ikke anvender denne platform (MCE).

Hvordan får jeg mest ud af canaldigital, jeg påtænker at prøve cmore hd kanalen og jeg vil have 5,1 på mine film.
Er der en bestemt satbox jeg bør gå efter og hvad gør i når i vil optage programmer fra forskellige kanaler når i ikke er hjemme ?

Til top Vis Kenny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenny

Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen med parabol herinde ?

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

De eneste satboxe du kan købe når du vil abonnere på cmore hd kanalen er Grundig DSR 8560/Force 505HD. Det er samme model der sælges under de 2 modelnavne. Desværre er det en discount box. Der skulle komme bedre bokse forhåbentligt indenfor ½ år.

Testet her: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=27

Kenny
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder da skidt at man skal ind i menuen alt efter om man skal se cmore eller en normal kanal. Og at man ikke kan optage via scart når man har sat den til dvi..............

Hvis jeg så vælger at vente med cmore et års tid, hvilken satbox skal jeg så vælge. ?

Hvordan forgår det med sådan en box, kan jeg bede den skifte kanal så videoen kan optage fra de forskelligekanaler i løbet af ugen, eller skal jeg være hjemme så jeg manuelt kan skifte kanal ?

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger en model med harddisk kan du programmere den til at optage fra forskellige kanaler i løbet af ugen. Så er du selvfølgelig nødt til senere at overføre optagelserne til din MCE. Fordelen ved at optage på harddisken i sattelitmodtageren er at du ikke har noget kvalitetstab.

Hvis du kører signalet fra CmoreHD gennem MCE bliver kvaliteten under ingen omstændigheder i HD. Jeg har i øvrigt et rigtig godt billede på SD kanaler via component i 1080i på Force 505S HD.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

u9center
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 September 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej Kenny

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes