Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Ny Canal Digital TS 1232 CXCI - fjb koder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har (åbenbart som en af de første) fået en Canal Digital TS 1232 CXCI modtager, da der var flere fejl ved min gamle CDC7000.

Jeg har problemer med at indlæse brugbare remote koder til min Philips ProntoNG (RU950). Koderne læses fint af Pronto, men de virker kun halvt. F.eks. knappen INFO virker fint første gang man trykker på den, men trykker man en gang mere sker der intet. Lader man Pronto'en ligge lidt virker den fint igen og tager man i stedet den medleverede remote til det andet tryk på INFO så virker det også fint.

Jeg mistænker at den medleverede remote sender lidt ændrede signaler ved første tryk på en knap i forhold til andet tryk, men jeg er ikke sikker.

De problematiske knapper er f.eks. INFO, FAV, MENU, EXIT

Andre knapper har jeg ingen problemer med, f.eks. P+/P-, 0-9.

Har andre set noget lignende eller har nogen gode råd til hvad jeg kan prøve? Jeg tror der er tale om en modtager baseret på en model fra Digiality, hvis det kan hjælpe.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet noget tilsvarende med et fjernsyn tidligere. Løsningen er, at indlæse en "dummykommando" efter den rigtige på samme knap. Dvs. at du lægger en ekstra kommando ind, som modtageren kender, men ikke reagerer på i den aktuelle situation.

Svjh. opstår problemet fordi modtageren har indlagt en slags sikring mod at man får trykket 2 gange hurtigt på samme tast ("prell fang") ved et uheld.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Tak kaso, det virker perfekt.

Nu mangler jeg bare at få P- til kun at skifte en kanal ned i stedet for ved ca. hvert 3. tryk at skifte 2 kanaler ned...

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
Tak kaso, det virker perfekt.

Nu mangler jeg bare at få P- til kun at skifte en kanal ned i stedet for ved ca. hvert 3. tryk at skifte 2 kanaler ned...

Selv-tak.

Ups - den var værre..... - her har jeg ikke nogle gode idéer....

Prøv evt. at søge lidt rundt på http://www.remotecentral.com/ - det kan værre du falder over et hint....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Radiomagasinet
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 22 September 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Prøv med: Handan 1622
Til top Vis Radiomagasinet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiomagasinet Besøg Radiomagasinet's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes