Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Kan man splitte et parabol signal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har to DVB-S kort i to forskellige computere forskelligesteder i huset!

Vil det være muligt for migt uden videre at 'splitte' signalet fra min parabol (m. 1 LNB) til de to kort?

Jeg bliver i tvivl pga. at det er noget med at LNB'en for strøm fra kort/reciver, og det måske ville give problemer at have to sat til uden 'special udstyr'!

Hvad skal jeg købe for at løse mit problem?

Derudover vil jeg høre om en meget lignende ting! Min Nabo har en parabol med 2 LNB'er der bliver 'samlet' i et kabel i en lille kasse under parabolen - vil det være muligt at splitte hans signal så han stadig får signal til hans ene reciver, og jeg får til mine to DVB-S kort?
(Så ville jeg nemlig kunne pille min grimme parabol ned!)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Der findes specielle parabolhoveder, der muliggør tilslutning af flere receivere. Det er sådan et du skal have fat i. Din lokale radioforretning har dem.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Du skal have en LNB der har to udgange og trække et kabel til hver modtager, der kommer eller findes nogle modtagere og LNBér hvor man kan splitte det op men de skal begge have denne egenskab og det har dine modtagerer nok ikke.
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige starte med at sige jeg ikke er ekspert på området, men følgende er jeg da seslv nået frem til:

Som der skrevet står skal du helst have en LNB med flere udgange, hvis naboens parabol f.eks. har 2 LNB med hver 2 udgange skal i begge have en DiSEqC (omskifter) hvor din reciever kan sættes op til at selv at vælge LNB.

Der findes også dobbelt LNB'ere i såkaldt Monoblock med 2 udgange, her skal i bare i "bare" trække et kabel fra hver reciever. De findes faktisk også med 4 udgange hvis du vil have tilsluttet mere en 2 recievere.

Når jeg skrev "helst" så er det fordi der på nogle recievere er en udgang til satsignalet hvor der kan tilsluttes en anden tuner/reciever, det har jeg brugt tidligere, hvor jeg lige skulle "teste" 2 reicevere på en gang, om der er nogle begrænsninger i dette ved jeg ikke. 

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes