Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Spørgsmål til TDC’s Selector HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
weblance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har på nuværende tidspunkt den almindelige selector, Sagem 60, men Canal+ pakken (indeholdende Canal+ HD). Da jeg for nyligt har erhvervet mig et HDReady tv, overvejer jeg at skifte min Sagem 60 ud med en 81. Meeen... jeg kan læse mig frem til at der har været voldsom store problemer med denne boks.

Så mit spørgsmål går ud på om disse problemer er fixet, eller om Sagem 81 er et rigtig dårligt køb. 995,- koster den.

/Carl

Til top Vis weblance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weblance

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Selv bor jeg med Telia (Stofa) og så vidt jeg ved mangler der lige den rigtige person til "Tvinge Antenneforeningen Århus over til TDC"    Ikke blot een eneste kværulant er dukket op til Afdelings møderne.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

weblance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
Selv bor jeg med Telia (Stofa) og så vidt jeg ved mangler der lige den rigtige person til "Tvinge Antenneforeningen Århus over til TDC"    Ikke blot een eneste kværulant er dukket op til Afdelings møderne.

Det svarer ikke rigtig på mit spørgsmål om Sagem 81 virker ordentligt nu, efter alle de problemer der har været med maskinen...

Til top Vis weblance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weblance

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hej weblance

Jeg har nu benyttet Sagem HD 81 i et års tid/fra starten. Det ser ud til at jeg har været heldig ikke at have fået en mandags model, for min virker meget fint. Jeg har 2 antenne kabler, en til mit tv og en til selectoren. Sagem HD 81 bruger jeg kun til at se HD kanaler på, og resultatet er fantastisk. AC3 lyden tænder automatisk baghøjttalerne op på mit surround setup, når der findes Dolby Digital 5.1 lyd på det sendte matriale. Kabling mellem Sagem HD 81 og mit tv er et Scart kabel for PCM (MPEG) lyd, et HDMI --> DVI-i kabel for billede, og et S/pdif Coaxial kabel for AC3 lyd.

Af High Definition tv kanaler jeg kan se på TDC kabelnet, er der desværre lige nu kun 2, Discovery HD på kanal 84, og C-more HD på kanal 83.

Når jeg ikke bruger Sagem HD 81 til normal tv, skyldes det at mit tv giver alle tv kanaler 16 X 9 billeder, det sker ikke automatisk via HD 81. Nogen vil så sige at så er det jo ikke digital billede signal jeg får, nej men på normale tv kanaler, er billede kvaliteten på mit tv bedre uden Sagem HD 81.

Jeg er ikke i tvivl om Sagem HD 81 er skabt til  High Definition tv, og det er det jeg bruger den til, og resultatet er super. De problemer andre har med tv2 etc. har jeg ikke med denne opbygning.

Mvh Peter Pan.

Fornuftig investering: Er du spændt så tryk her. 

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt det ikke besvarer Dit spørgsmål vedr. Sagem 81

Når TDC måtte tage noget retur, da tænkte jeg på, mon der også rullede hoveder hos TDC, for dette samarbejde mellem TDC og Sagem (også en Tårnfalk).

Og i min verden kom Konkurrencestyrelsen ikke ind og sagde noget i retning, så må andre leverandører af HDTV dekodere vel komme på banen, meeen neeej.

Så mit forhold til Sagem 81, TDC og Konkurrencestyrelsen synes ikke til brugernes fordel, da snarere tværtimod mht. Sidstnævnte.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Kan ikke rigtig se hvad konkurrencestyrelsen har med sagen at gøre. De skal da ikke blande sig i hvem TDC bruger som underleverandører!

Under alle omstændigheder er Sagem skrottet som leverandør, så der kommer senere en boks fra en anden leverandør.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Det jeg burde skrive var

Programudbydere som gerne ville levere HD materiale bliver vel ligesom "Forhindrede heri" indtil TDC får en boks som virker.

Alt dette fortæller mig faktisk alt om HDTV'ens fremtid, ud fra noget som bliver sendt. HDTV er pragtfuldt som lokale medier, virkeligt fantastiskt.

At man som enkelt beboer i Brabrand Boligforening ikke kan få TDC kabel, medmindre hele afdelingen skifter til TDC; det er herfra min holdning til Konkurrencestyrelsen stammer   Om det Mastebaserede bliver en konkurrent, næppe.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Det jeg burde skrive var

Programudbydere som gerne ville levere HD materiale bliver vel ligesom "Forhindrede heri" indtil TDC får en boks som virker.

Alt dette fortæller mig faktisk alt om HDTV'ens fremtid, ud fra noget som bliver sendt. HDTV er pragtfuldt som lokale medier, virkeligt fantastiskt.

At man som enkelt beboer i Brabrand Boligforening ikke kan få TDC kabel, medmindre hele afdelingen skifter til TDC; det er herfra min holdning til Konkurrencestyrelsen stammer   Om det Mastebaserede bliver en konkurrent, næppe.

Det er jo så en helt anden snak. Hvad den lokale boligforening eller antenneforening vælger kan TDC jo ikke rigtig gøre noget ved, de ejer jo selv deres interne "net".

Hvis boligforeningen ikke vil vælge en udbyder der sender HD kanalerne, så må alternativet jo være en parabol.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Al tale om fordele HD via Kabler strander vel på grund af Antenneforeningernes holdning hertil. Det er jo kun et spørgsmål mellem udbyder i.e. Canal Digital og så kunderne, men det er måske derfor man skal vælge imellem Parabol og måske efter 2010, hvor chancen for HD via Master bliver en realitet, Kodet/betalbar men trods alt en realitet.

Om der eksisterer en Gulerod for fremskynde fordelingen af HDTV via Kabler, måske.

Jeg har ikke hørt om en lovmæssig stor Kæp for tvinge samme HDTV igennem. OK jeg dobler op, i november 2005 skrev jeg der først skete noget på hdtv fronten i efteråret 2007. Så jeg føler for doble samme op, der sker ikke noget før januar 2010, om dette er fra officiel side, Nej tværtimod da.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Følgende er ment i ramme alvor.

De Tv kanaler som bliver frigivne når det analoge net lukker i oktober 2009, altså hvad disse evt. skal bruges til? Alt dette blot fordi jeg aldrig har hørt om behov for almindelige Tv kanaler i UHF [her mastebaseret] fra for eks. 870 op til 1170 MHz. Så jeg er u-imodtagelig for fornuft.

Dette spørgsmål er forkert formuleret. Alt eller næsten alt Radio spektrum der blev ledig efter den Kolde Krig ligger "Mere eller mindre ubenyttet hen", og det samme vil ske med de analoge kanaler. Jeg mener alle flytter vel over på det virtuelle Internet.

Regeringen ser måske kasse heri, men jeg nægter tro nogen vil betale. Og så megen plads behøver Beredskabsstyrelsen altså heller ikke, det Herostratiske TETRA net. Så der ER så Rigeligt med plads.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes