| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke helt forstå hvordan billedopsætningen skal være med TDC TV?
På TVét har jeg sat billede til fuld skærm. og på selectoren har jeg valgt 16:9 format og uden noget zoom (den øverste indstilling, kan ikke lige huske hvad den hedder)
Nogle programmer vises ok. Eks. DR1 nyheder, DR2. fuldskærm uden noget billed-modificering.
TV2 + 90% af de andre kanaler har jeg så bjælker ude i siderne. De vises åbenbart i 4:3 format.
TV2 film og Zulu er dog helt ved siden af. Disse vises i 16:9 format, men her har jeg både bjælker hele vejen rundt om billede. Både foroven og forneden, samt i siderne??? totalt småt billede man får.
Kan de passe man skal sidde og zoome ind og ud alt efter hvilket program man skal se?
Og sidde med 2 fjernbetjeninger, alt efter hvordan der skal zoomes. F.eks. har selectoren ikke tekst zoom, hviket er meget praktisk. Så man skal sidde og kombinere de forskellige zoom funktioner fra tvét og selectoren
Og hvis man så laver zoom, så kan man ikke se menuerne, da de åbenbart ligger uden for billedet.
Den gamle boks fra TDC skiftede selv rundt automatisk så billede passede til skærmen.
Gør zoom-funktionen ikke også billedkvaliteten dårligere?
|