Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Skærmopsætning TDC TV 16:9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt forstå hvordan billedopsætningen skal være med TDC TV?

På TVét har jeg sat billede til fuld skærm. og på selectoren har jeg valgt 16:9 format og uden noget zoom (den øverste indstilling, kan ikke lige huske hvad den hedder)

Nogle programmer vises ok. Eks. DR1 nyheder, DR2.  fuldskærm uden noget billed-modificering.

TV2 + 90% af de andre kanaler har jeg så bjælker ude i siderne. De vises åbenbart i 4:3 format.

TV2 film og Zulu er dog helt ved siden af. Disse vises i 16:9 format, men her har jeg både bjælker hele vejen rundt om billede. Både foroven og forneden, samt i siderne??? totalt småt billede man får.

Kan de passe man skal sidde og zoome ind og ud alt efter hvilket program man skal se?

Og sidde med 2 fjernbetjeninger, alt efter hvordan der skal zoomes. F.eks. har selectoren ikke tekst zoom, hviket er meget praktisk. Så man skal sidde og kombinere de forskellige zoom funktioner fra tvét og selectoren

Og hvis man så laver zoom, så kan man ikke se menuerne, da de åbenbart ligger uden for billedet.

Den gamle boks fra TDC skiftede selv rundt automatisk så billede passede til skærmen. 

Gør zoom-funktionen ikke også billedkvaliteten dårligere?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Det har noget at gøre med at det kun er DR der kan finde ud af at sende i 16:9 korrekt. Alle andre sender i en 4:3 frame med bjælker.

Tv2 sender nogle gange nogle film korrekt. Men generelt er det bare super f**ked. Velkommen til dansk tv. man kan kun håbe at de bliver bedre til det med årene.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Men hvorfor går det helt galt for zulu og tv2 film?

De sender i 16:9 bare kun i 50% skærmstørrelse.

Bliver kvaliteten ikke dårligere når der skal zoomes 100% for at det fylder hele skærmen?

Kan godt være den gamle boks også zoomede, men den gjorde det så automatisk så man ikke lagde mærke til det.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

mbm1

Dit indlæg fortæller mig på smukkeste vis hvorfor det er de ny Skærme som ligefrem beder om bedre billeder.

Jeg kan kun opfatte det som "Nogen tror de fremskynner HDTV på denne måde"? Hvis HDTV havde været noget sad vi slet ikke her, og når Vi gør ligger der også forklaringer [negative].

I århus Stiftstidende blev engang (måske 1995) nævnt fra Stofa's side at Hyperkanalerne, S 21-S 40, og båndbredden 8 MHz, var udmærkede egnede hertil. "Resten er tavshed", mit problem.

Og det er i det lys mine negative indlæg om HDTV skal ses. Selvfølgelig er HDTV bedre end hvis tingene blev sendt rent anamorfisk, og når jeg har kunnet acceptere ordene ægte 16:9 kan jeg kun forudsætte der er noget som hedder ægte 20:9. Heldigvis er der i vores Komprimerende tidsalder altså overraskelser i vente.

www.dvb.org mener man kan presse citronen yderligere og påstår man kan spare endnu 30 % i forhold til MPEG 4. Ja, Ja. Og når de mener noget kan bruges til andet, som om nogen dog er interesserede heri.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes