| Forfatter |
|
ARTISTEN Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogle der ved, om der bliver sendt Dolby Digital 5.1 lyd på det digitale sendenet. Og hvor på internettet, der er en tvoversigt, som jeg kan se, om et program bliver sendt DD 5.1 lyd.  __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ting tager tid. Det kunne være hvis een lagde noget ud om 5.1 Lyd, at han ville få en ret så stor påtale. Eller der er åbenbart nogen ting man ikke må vide Med min sædvanlige omskrivning, når man ikke har forsøgt sende Musikken 4-kanals eller 5-kanals via Kablerne. Ja da har det haft sine eller nogen grunde. I filmen "Armageddon" er der een som næsten kræver 8-kanals (amerikansk) lyd tilbage, som sin belønning, han får også et blik som er sigende.
Filmen "South Pacific" på 70 mm bred filmstrimmel med 6-sporet Stereofonisk lyd, så hvilke almindeligt dødelige interesserer sig lige for Lyd. Bladet Tænk måske?
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det digitale sendenet DTT. Er ikke internettet men det sendenet som sender fra tv2 sendemaster rundt om i landet.
Jeg håber at det gav klarhed over hvad jeg mener. __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyd er for mig en by på Månen. Jeg skrev kablerne jeg skulle have tilføjet Antenneforeningernes og TDC's
Jeg havde håbet på response fra andre deltagere og Experter herinde Oplevede en enkelt scene fra Jurassic Park, suround lyd men blot alt alt for kort.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
|
Lyd er for mig en by på Månen.
Mvh
|
|
|
hvorfor er du så medlem af dette forum? __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hurtige og Rammende svar mangler jeg.
Men når Vi kan tale om Kvaliteten af billederne på Fladskærme helst skal modtages i H D T V og med Surround lyd. Det er fordi det mangler, og jeg har ligesom sat mig for fortælle hvorfor tingene . . . ligesom endnu ikke bliver leverede.
Og når det skal ske så Trevent med HDTV billeder, hvordan kan nogen så forvente Lydsystemerne skulle bakke op om Billederne. I 1995 skrev Tænk at Surround-lyd skulle skrues Højt op. Dog, hvilke programudbydere retter sig herefter, ved af egen ( ) drift forsøge levere Sourround-Lyd? Jeg skriver ikke for påvirke nogen, altså i Positiv retning, når det jeg skriver er forkert, da skal der enten argumenteres imod ____ alternativt skal noget leveres, Billeder eller Fler kanals lyd. Det skal ligesom ikke kun være modargumenter for noget jeg har skrevet . . . . . . samme argumenter skal ligesom have en form for konsekvente handlinger.
DR, programudbydere, Antenneforeninger, TDC med flere samme troede [I min paranoiske verden] at hvis man havde påbegyndt sende Anamorfiske billeder ville dette have Bremset for HDTV, men samme HDTV blokerede faktisk for sig selv.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede Sport og hurtige bevægelser VAR løst på LCD skærme, når man kan bruge LCD til Computerspillene gik jeg ud fra det var det samme med Sportsudsendelser og "Andre panoreringer". Så denne problematik listede jeg hurtigt væk fra, jeg har ingen mening eller opfattelse her. Og først nu formuleret det som et spørgsmål!
Computerspillene og nå ja Sport på LCD. Hvordan med skarphed eller efterslæb ?
Det var ikke for nedgøre ARTISTEN her i Forum, mere at Cyperspace åbenbart tilbageholder informationer om DD 5.1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2
Billedligt talt var det også mig som kastede en forbandelse over TDC's Sagem 81
Mit behov for en opbremsning af HDTV indtil dette efterår blev . . bydende . . nødvendigt. Hvis min forudsigelse fra november 2005 skulle holde stik. 2 år er noget jeg har fra USA og deres sort/hvide Tv omkrig 1947-49 eller 1948-50. Hvor der blev beordret stilstand.
|
| Til top |
|
| |
ARTISTEN Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har spurt DR Teknik om der bliver eller sendt nogle programmer med DD 5.1 lyd.
Her er svaret:
DTT-sendenettet er konstrueret på en sådan måde, at det kan håndtere både almindelig stereolyd og Dolby Digital 5.1 lyd. Stereolyd vil altid blive sendt. TV 2 har på nuværende tidspunkt sendt et enkelt program med Dolby Digital 5.1 lyd - og har efter sigende endnu et på lager. Du skal altså ikke forvente at modtage Dolby Digital 5.1 lyd i nærmeste fremtid, men DR forhandler stadig om programmer med denne lyd. Det skal samtidig nævnes at DR sender enkelte programmer med den analoge Dolby Pro Surround lyd.
Vh __________________ Hjemmebio er fedt
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ARTISTEN skrev:
|
Hej
Jeg har spurt DR Teknik om der bliver eller sendt nogle programmer med DD 5.1 lyd.
Her er svaret:
DTT-sendenettet er konstrueret på en sådan måde, at det kan håndtere både almindelig stereolyd og Dolby Digital 5.1 lyd. Stereolyd vil altid blive sendt. TV 2 har på nuværende tidspunkt sendt et enkelt program med Dolby Digital 5.1 lyd - og har efter sigende endnu et på lager. Du skal altså ikke forvente at modtage Dolby Digital 5.1 lyd i nærmeste fremtid, men DR forhandler stadig om programmer med denne lyd. Det skal samtidig nævnes at DR sender enkelte programmer med den analoge Dolby Pro Surround lyd.
|
|
|
Skræmmende læsning. Man kan undre sig over, at der er så meget fokus fra mediernes side, om at forbrugerne bliver snydt mht. billedkvalitet, når det efterhånden er tv-stationerne der halter mest bagefter udviklingen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En amerikaner på en side udtrykte i 2005 stor undren over netop det manglende sende Lyden i formatet 5.1, fra de stationer Han nu havde i tankerne. Og det var denne "manglen jeg hæftede mig ved". Groft skrevet er det lige før DR får det til lyde positivt man ikke sender i formatet 5.1, sådan ligger jeg det mellem linierne. Jeg mener Studieoptagelser og andre ting hvor DR "ligesom selv står for lyden"
Ordene om sendenettet er konstrueret . . . Herom tør jeg slet ikke skrive . . . Det det det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
ARTISTEN skrev:
|
Hej
Her er svaret:
|
|
|
Skræmmende læsning. Man kan undre sig over, at der er så meget fokus fra mediernes side, om at forbrugerne bliver snydt mht. billedkvalitet, når det efterhånden er tv-stationerne der halter mest bagefter udviklingen.
|
|
|
For mig er det fremhvæede den rene Dynamit, så det lader jeg hvile.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gad godt vide hvilken stor ændring der vil ske på Lydsiden som "På den mest positive måde vil kunne fremskynde 5.1 Surround-Lyden" Og her kan jeg ikke komme med nogen bud. Når Fladskærmene ligesom fremtvinger HDTV. Kan samme Skærme fremtvinge noget på Lydsiden?
Så kan jeg godt forstå DR må ryste i bukserne. Alene ved bruge ordene forhandler stadig om programmer med denne lyd.
Andre kan vel også opfatte DR's svar på deres måder.
Så forstår jeg bedre den Antenneforening som vil holde fat på kun distribuere MPEG 4. Fordi et Kabelnet kun kan fordele een slags Digitale signaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager jeg tog virkeligt F E J L.
Der blev et sted nævnt at en Tv station ikke lige kunne få leveret en udsendelse med 5.1 lyd [sådan alm. Tv standard billede], så i nød og betryg fik man fat i en DVD med lige det lydformat og Voila, stor glæde hos Seerne som fik den forventede lyd. Hvilket Forum har jeg glemt. 
|
| Til top |
|
| |