Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Selector contra Canal Digital satelit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpnielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Status: Offline
Sendt: 30 September 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at droppe min selector og få parabol fra canal digital i stedet, da de har et glimrende tilbud (kr. 10 for parabol, boks, levering og installation) og jeg så samtidig kan få HD-tv ved at købe deres HD-produkt, hvilket jeg også synes der er et godt tilbud på p.t.

Jeg har dog lige et par spørgsmål:

1) Hvordan er kvaliteten på denne canal digital boks i forhold til selectoren (sagem 60), som jeg er i dag er meget begejstret for.
2) HD-boks kan den også modtage de almindele SD-signaler, så man kan nøjes med en boks.

Iøvrigt vil jeg beholde en TDC mellempakke, da jeg så stadig kan beholde TV3 og 3+ (kan ikke undvære superligaen og championsleague).

Mvh

LPN

Til top Vis lpnielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpnielsen

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Skægt - min svigerfar har indenfor de sidste 4-6 uger købt en HD-selector i Skive.
Han blevet prakket den gamle på - så er det godt nok skidt.
Han har f.eks. problemer med at der ikke kan ses tekst-tv via HDMI - kun via scart.ØV - det er nok den gamle - hva?!

Nå - kører selv Canal Digital via Parabol, og de mange dejlige HD-kaneler står som toppe af hvad der pt. er muligt uden at købe en Blu-ray eller HD-dvd skive og se en film..

Jeg så f.eks. KingKong forleden i HD - hold da kæft det var flot, og i ægte surround, ikke kun ProLogic. Har set den på alm. dvd - kæmpe forskel.

Så ja - det er ægte HD - ingen tvivl om det.

Særligt glad er jeg for Discovery og National Geographic, men Voom sender også mange spændende ing - også ekstrem-sport og dokumentarer.
Så er der HD-film-kanaler, samt en HD-sport kanal. Igen - kæmpe forskel.

Det eneste dårlige der kan siges er, at det ikke er alle indholdsleverandører der leverer gode signaler - Kanal4 og 5 / SBS-net er utroligt komprimerede / ringe ifht. de andre kanaler - men sådan er det vist også på kabelnettet. Igen - ikke mediet, men indholdet!

Jeg ville gå efter en satelit - der er kun 1 x HD på kabel p.t. (Discovery) - hvilket er for ringe - alt taget i betragtning.

Mht. boxen - så er der det man kan forvente - program-guide, tekst-tv etc.

Hvis du køber CanalDigital Family og HD-pakken, så kan du jo få resten (TV3 etc) via kabelnettet. Det har CanalDigitl ikke - det er Viasat der har TV3. Resten er fælles.. om det er TV1000 eller CanalPlus er ikke så afgørende - det afgørende er at der er HD kanaler hos Canal Digital, bl.a. filmkanaler (bl.a.CanalPlus og Silver HD)

Herudover har Canal Digital loet omkring 8-10 HD-kanaler inden det nye år - og der kommer da løbende nye til, senest Silver-filmkanalen i HD også - mere independent-film etc. end blockbusters som på CanalPlus-filmkanalerne. Dejligt.

Selvfølgeligt kører boxen også SDkanalerne - og den har indbygget Digital-tuner til luftbårne digital-signaler - stik den et antennestik og den går igang. Lækkert (Men du har jo stadig kabel-tv til den slags også - og de fleste ligger også digitalt i grundpakken (family) hos CanalDigital.
(Men rart hvis kablet bliver pløjet over, eller satellitten falder ned!)

Mvh.
Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes