Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: DVB-T/DVB-S tuner der understøtter MPEG-4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Som I vil kunne læse på:

http://digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/faq.asp

vil vores MPEG-2 tunere kunne bruges frem til 2012. Derefter vil DR1/DR2/TV2 kun blive sendt i MPEG-4 format.

Hvis man har fjernsyn/tunere som understøtter MPEG-4 vil man kunne bruge disse fra 2009.

Har nogen her på hifi4all overblik over hvilke af de nyeste fjernsyn/tunere der understøtter MPEG-4?

Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt en god oversigt om emnet her:

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=64

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=64

Ja, der er fra forskellige sider meldt ud at separate bokse "Helst ses kun have en brugstid eller Dekodnings system tid på 3 gentager 3 år", så det er så rigtigt så rigtigt. 

Grunden eller årsagen til HDTV dekodere skal være så uforskammet dyre kan alene skyldes erfaringerne fra de almindelige nuværende Satellit/Kabel dekodere, noget med der er så få som abonnerer. Hvis det skal have nogen gennemslagskraft skal priserne N E D.

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Min største bekymring vil være at købe et nyt fjernsyn og evt også en ny HD optager som ikke understøtter det kommende format.

Jeg er ikke stået på fladskærms ræset endnu, men med tvivl om jeg kan bruge fjernsynet uden at skulle styre det fra en ekstern box, vil jeg afvente de informationer der måtte komme fra DR/TV2 om det kommende format.

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har sagt til de fleste at folk nok må indstille sig på at få en ekstern boks til deres TV, før eller siden. Fordi så får man endelig en mpeg-4(i den rigtig mpeg4-standard) TV, så mangler man pludselig HD-dekoderen osv osv.. så se det i øjnene, den eksterne boks er kommet for at blive. Desværre.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:
Ja jeg har sagt til de fleste at folk nok må indstille sig på at få en ekstern boks til deres TV, før eller siden. Fordi så får man endelig en mpeg-4(i den rigtig mpeg4-standard) TV, så mangler man pludselig HD-dekoderen osv osv.. så se det i øjnene, den eksterne boks er kommet for at blive. Desværre.

Det er rigtigt nok, at mange må leve med en ekstern dekoder.

Der findes dog integrerede løsninger. Loewe og Sony har modeller med DVB-T / DVB-C tunere med MPEG-2, MPEG-4 og HDTV.

Har man en modtager med en ældre DVB-T tuner og et CI-slot, så kan man allerede i dag købe et CAM der konverterer MPEG-4 til MPEG-2. Så med sådan et kort kan man stadig modtage MPEG-4, selvom man har en af de gamle tunere som kun klarer MPEG-2.

Der skal nok komme mange flere bud, både de integrerede og øvrige smarte mellemløsninger, til dem der ikke ønsker en ekstern dekoder.

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes