Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Skift mellem mit stofa og mit DVB-T (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Er blevet den glade ejer af et 46" lcd tv med DVB-T jeg har p.t. stofatv, og er bestemt ikke tilfreds med resultatet af det der kommer frem på mit tv via det signal. Kan du nuværende tidsåunkt desværre ikke modtage stofaextra i mit område, det det jo ellers ville være en "nem" løsning.

Så tænkte jeg at jeg da via min DVB-T kunne se dr1+2 og tv2 i en god kval. Men hvoedan laver jeg en nem løsning til at skifte mellem signalet fra mit stofatv og DVB-T ??

Eller skal jeg finde på noget helt andet... (I min tråd om mit setup, er det blevet forslået jeg skifter over til parabol og canaldigital, men det er jeg ikke umiddelbart tilhænger af!)

På forhånd tak!

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

hmm er der ikke CAM slotin på din skærm? så du kan køre Stofa igennem den? kan ikke selv huske det hehe...

Ellers har du jo din egen antenne ind i DVB-T tunere(uhf tingesten på dit loft/tag) og trykker DTV/TV knappen når du skal se DR1 DR2 og TV2. Så trykker du bare på DTV/TV knappen igen når du skal se de andre kanaler?.. eller køre stofa ikke igennem antenne dåser i hjemmet? er ikke lige så skrap på StofaTV må jeg indrømme ^^.

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:
hmm er der ikke CAM slotin på din skærm? så du kan køre Stofa igennem den? kan ikke selv huske det hehe...

Ellers har du jo din egen antenne ind i DVB-T tunere(uhf tingesten på dit loft/tag) og trykker DTV/TV knappen når du skal se DR1 DR2 og TV2. Så trykker du bare på DTV/TV knappen igen når du skal se de andre kanaler?.. eller køre stofa ikke igennem antenne dåser i hjemmet? er ikke lige så skrap på StofaTV må jeg indrømme ^^.

jo stofatv kører via et alm antenne stik, ligesom signalet fra en alm antenne jeg ville smide på loftet ville gøre. Men mener du mit tv har 2 alm antennestik indgange?

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

hehe nej det har det ikke. Du kunne bruge et CA-modul som i hvert fald kan bruges igennem TDC-kabel TV til at få alle kanalerne i Digitalt kvalitet.

Men du kunne bruge en samler(dog ikke sikkert det vil funke). Sætte begge i, bruge din UHF til digitTV og Stofa som analog modtager. Altså :

(Stofa)+(UHF)  ----      > Samler ------> TV <      ---- Analog(knap) alle din Stofa kanaler --- Digital(knap)DigiTV på UHF'eren.

Som sagt ikke sikkert det ville virke :o

michael100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med en antenne forstærker.

Det hjælp meget ved mig med stofa

Mvh Michael

Til top Vis michael100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michael100

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

michael100 skrev:

Har du prøvet med en antenne forstærker.

Det hjælp meget ved mig med stofa

Mvh Michael

har forstærker på.... men der er ikke noget galt med billedet som sådan... bare ikke egnet til at smnide op på 46"

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes