Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Signal til DVB-T boks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nyborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 September 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger DVB-T boks til mit tv , men signalet forsvinder af og til . Jeg har snakket med en antennemontør om problemet og han siger at problemet måske ikke er løst ved at sætte en større og kraftigere " sildebensantenne " op , da han påstår at et digitalt signal også kan være for kraftigt . Min antenne er en mindre " sildebensantenne " fra JEM & FIX beregnet til digitalt signal, som jeg bare havde tænkt mig at udskifte med en større antenne , men nu bliver jeg lidt i tvivl.

Hvad mener i om det han siger og hvordan kan jeg evt. løse mit problem. ?

Til top Vis Nyborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nyborg

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig negensinde oplevet at et antennesignal har været for kraftigt, med mindre der har været monteret en alt for kraftig antenneforstærker. Din DVB-T modtager kan sikkert vise signalstyrken, og så er det da iøvrigt nemt at checke!

Mit bedste bud er at dit signal er for dårligt / svagt. Det løser du ved at købe en større antenne af god kvalitet. Jeg kan ikke anbefale noget fra Jem og Fix. De antenner jeg har set derfra, falder fra hinanden bare man kigger på dem. Køb derfor en ordentlig antenne fra for eksembel Triax. Køb også noget ordentligt dobbeltskærmet 7mm coaxkabel.

Jeg er ret sikker på at det vil løse dit problem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes