| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice .
Og til activ-hifi godt at se et nyt mærker efter den tur med clearaudio som nok død helt ud i dk nu . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser da fd ud  dejligt der bliver leget med normen for udseende og funktion  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
A'hvaffor en bondegård???
Jeg har kun hørt godt om deres Achromat.
Så har de også fulde (hik!) opgraderingskits til både Pink Triangle (naturligvis) og Linn (nå ja, det står jo allerede i pressemeddelelsen).
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er vibrationer overhovedet et reelt problem, eller er det bare noget producenter som denne hat opfundet for at sælge deres udstyr.
Som barn hørte jeg LPer på min fætters billige LP afspiler, men kan ikke erindre at have lagt mærk til nogen vibrationer.
Jeg betvivler ikke at afspildning af en LP kan give vibrationer, men jeg sætter kraftig spørgsmålstegn om, det overhovedet kan opfattes af det menneskelige øre.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
|
Er vibrationer overhovedet et reelt problem, eller er det bare noget producenter som denne hat opfundet for at sælge deres udstyr.
Som barn hørte jeg LPer på min fætters billige LP afspiler, men kan ikke erindre at have lagt mærk til nogen vibrationer.
Jeg betvivler ikke at afspildning af en LP kan give vibrationer, men jeg sætter kraftig spørgsmålstegn om, det overhovedet kan opfattes af det menneskelige øre. Her tror jeg du bevæger dig på usikker grund, der vil nok komme et eksempel eller 10 på andre opfattelser  |
|
|
__________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke tale om vibrationer der bare lige opfattes som sådanne med det blotte øre.
Nede i "mikro-niveau" hvor nålen tæsker rundt i rillen forekommer der en (relativt) eksplosiv udladning af energier pga. friktion. Hvordan denne energi så ledes væk (eller ikke ledes væk - eller "skydes" tilbage til pick-up'en) kan godt have en indflydelse på lyden. Tænk på hvor mikroskopiske de informationer der skal hentes op af rillen er.
En standard gummimåtte kan sagtens fungere fint og man oplever måske ikke at der "mangler noget". Alligevel er det da ikke utænkeligt at man vil opleve en forbedring i detaljerigdom og rumgengivelse hvis man klasker sådan en Achromat på sin gamle Thorens.
Jo bedre ens anlæg er jo tydeligere vil man naturligvis opleve disse forandringer (ikke ét ord om at polere sikringer!  ). Hvis ens anlæg er et billigt mini-Akai (indsæt evt. selv mærke) med plastik-pladespiller på toppen....nå ja.....
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Jeg betvivler ikke at afspildning af en LP kan give vibrationer, men jeg sætter kraftig spørgsmålstegn om, det overhovedet kan opfattes af det menneskelige øre. |
|
|
Du har ikke en pladespiller, vel?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Nice .
Og til activ-hifi godt at se et nyt mærker efter den tur med clearaudio som nok død helt ud i dk nu . |
|
|
Hvad er der med clearaudio ? død i danmark ? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
MC955 skrev:
|
Nice .
Og til activ-hifi godt at se et nyt mærker efter den tur med clearaudio som nok død helt ud i dk nu .
|
|
|
Hvad er der med clearaudio ? død i danmark ?
|
|
|
ja? De lever da i bedste velgående. Selv i min stue, såååå...  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt vild udseendet på Funk Firms The Funk (vector). Er der nogen der har hørt dem, og kan fortælle om Vector er bedre end standardudgaven?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288