| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så om 2 år køber jeg sådan en
|
| Til top |
|
| |
BrianJVC Branchemedlem

JVC
Bruger siden: 08 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes godt nok det er trist at firmaet bag DreamBee eller AV-Connection ikke fortæller de sande specs på deres DreamBee projektor.
Kontrastforholdet de refererer til på 20.000:1 er desværre ikke et kontrastforhold, du kan opnå med projektoren.
De 20.000:1 er selve D-ILA Chippens kontrastforhold, når du sætter den op i projektoren med vores nye stålmåtte foran chippen, havner kontrastforholdet på de 15.000:1, så der er bestemt ikke tale om at DreamBee'en er en viderebygning, en overbygning eller bedre specificeret end JVC's.
Med hensyn til opgivelsen af Ansi lumens på 1000, er det også fiktivt, Hvis denne projektor havde en lysstyrke på 1000 Lumens, vil den simpelthen være for lysstærk til biograf brug, og ikke egnet til dette, og derudover vil den ikke kunne opnå så lav et støjforhold som de 25 dB, som JVC'en præsterer.
Så jeg kunne godt tænke mig der kom et dementi på den anmeldelse der umiddelbart er lavet på DreamBee'en.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrianJVC skrev:
Så jeg kunne godt tænke mig der kom et dementi på den anmeldelse der umiddelbart er lavet på DreamBee'en. |
|
|
Den må du nok lige uddybe - teksten er pressemateriale fremsendt til undertegnede - der er ikke tale om en anmeldelse.
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian Den opgivne kontrast behøver langtfra at være fiktiv. Inde på cine4home testede de den almindelige JVC DLA-HD1 til at have en kontrast på op til 19300!! Dette opnåede de ved at sætte den optiske zoom på et minimum og "colour mode" til high. Men jeg fortænker ikke nogen i at være skeptiske overfor tallene! Denne lys-styrke kunne indikere, at den højere kontrast er opnået på bekostning af sort-niveauet. Nøjagtigt som det ses, når lcd producenterne opnår højere kontrast ved at booste lysstyrken. I HD-1 kunne man sandsynligvis opnå dette ved at fjerne de filtre der sidder mellem lampen og panelet...
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
BrianJVC Branchemedlem

JVC
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
BrianJVC skrev:
|
Så jeg kunne godt tænke mig der kom et dementi på den anmeldelse der umiddelbart er lavet på DreamBee'en.
|
|
|
Den må du nok lige uddybe - teksten er pressemateriale fremsendt til undertegnede - der er ikke tale om en anmeldelse.
|
|
|
Sorry jeg var lidt hurtig, det er selvfoelgelig ikke en anmeldelse men en nyhed, Jeg vil i de naermeste dage modtage info omkring DreamBee op imod JVC DLA-HD1.
|
| Til top |
|
| |
BrianJVC Branchemedlem

JVC
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Hej Brian
Den opgivne kontrast behøver langtfra at være fiktiv. Inde på cine4home testede de den almindelige JVC DLA-HD1 til at have en kontrast på op til 19300!! Dette opnåede de ved at sætte den optiske zoom på et minimum og "colour mode" til high.
Men jeg fortænker ikke nogen i at være skeptiske overfor tallene!
Denne lys-styrke kunne indikere, at den højere kontrast er opnået på bekostning af sort-niveauet. Nøjagtigt som det ses, når lcd producenterne opnår højere kontrast ved at booste lysstyrken.
I HD-1 kunne man sandsynligvis opnå dette ved at fjerne de filtre der sidder mellem lampen og panelet...
|
|
|
Jeg bryder mig generelt ikke om disse maader at komme frem til en specifikation paa,ved at booste, eller bruge Dynamisk kontrast for at kunne opnaa et mere salgsbart resultat,end den egentlige virkelighed.
Det giver jo ikke nogen mening, hvis man foretager fysiske indgreb i et produkt for at opnaa et bedre resultat, end naar manser paa produktet til daglig.
Det er det jeg anfaegter.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne også godt tænke mig dokumentation på at optikken skulle være forbedret i forhold til JVC'en. Ifølge alt hvad jeg ellers har ladet mig fortælle, er der tale om to 100% ens projektorer, i forskellig fysisk indpakning. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg kunne også godt tænke mig dokumentation på at optikken skulle være forbedret i forhold til JVC'en. Ifølge alt hvad jeg ellers har ladet mig fortælle, er der tale om to 100% ens projektorer, i forskellig fysisk indpakning. |
|
|
.. Og man må da sige, at den fysiske indpakning er utrolig flot her. Der må JVC'en vist se sig slået med flere længder! __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
.. Og man må da sige, at den fysiske indpakning er utrolig flot her. Der må JVC'en vist se sig slået med flere længder!
|
|
|
Det er så en smagssag, og som sådan umulig at argumentere imod... Jeg er kraftigt uenig, jeg synes JVC'en er væsentligt pænere. Uanset hvad, så skal det stå folk frit for at købe dén de synes er pænest, såvidt jeg ved er det samme maskine man får. Jeg synes bare, ligesom Brian, det bliver et problem hvis en såvidt jeg ved identisk OEM-version blæses op til at være en forbedret udgave - specielt når man bruger termer som "forbedret optik", hvilket jeg absolut ikke kan se at der er belæg for. De oplysninger Dreamvision leverer om Dreambee's optik er 100% identisk med dét JVC oplyser om HD1, og de udmeldinger jeg har fået fra forskellige hjørner af branchen siger også at det er to identiske produkter. Derfor vil jeg gerne vide hvad forbedringen der loves i pressemeddelelsen skulle dække over. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
... identisk OEM-version ...
|
|
|
Nu vi taler om JVC og andre producenter af projektorer med samme teknologi. Jeg har ikke kunne undgå at se, at der er flere projektorer på markedet, der minder om JVC HD1. Seneste projektor jeg er blevet opmærksom på er Cineversum Blackwing Two. Jeg har ikke sammenlignet markedsføringsmateriale direkte mellem JVC HD1 og Blackwing Two, men jeg har sammenlignet materiale for Dreem Bee og Blackwing Two, og den eneste forskel er stortset præsentationen. Der er således tale om mange identiske formuleringer. Det får mig til at tænke på, om også Blackwing Two er en forklædt JVC? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens, jeg har se projektoren har sat gang i lidt debat.
Jeg vil lige for en god ordens skyld sige at vi mere eller mindre bare har oversat den tekst, som vi har fået fra vores leverandør af DreamBee'en.
Med hensyn til den forbedrede optik er der vist tale om en fortolkninsfejl i vores oversættelse, det må jeg beklage og jeg skal nok få rettet og det bliver også givet videre til Admin.
Såfremt der måtte være andre tekniske fejl eller fejl i oversættelsen, så skal vi naturligvis nok rette det. Bare lad mig det høre pr. mail, så kigger vi på det og snakker med leverandøren omkring de konkrete ting der måtte være problemer med. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tekst tilrettet efter anmodning fra AV-Connection.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 Marts 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med to næsten identiske produkter, er det vel ikke så mystisk, at de findes i henholdsvis pige- og drengeudgave.  Hvis manden i huset vil have sådan én, er det ikke sikkert han selv får lov at vælge hvilken.  En af dem, er noget feminin i designet, efter min smag. Gæt selv hvilken af dem jeg tænker på...
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |