Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Nyt i Danmark – Algolith hos AV Precision (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Den største trussel mod god billedkvalitet er i stadig stigende grad TV-signalernes digitale komprimering.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1574&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hmmm hvordan klarer sådan en Mosquito sig mod de andre mere "etablerede" mækers tilsvarende scalere som DVDO VP50 m. ABT 102 og fx. Lumagen HDP/HDQ og kommende Radience?

Synes ikke der findes så mange tråde etc. om Flea og Mosquito i forhold til ovenstående mærker?

Vil det ikke være muligt du også kaster dig over Lumagens produkter? Især englænderne er jo ellevilde med Lumagen, men det ser ikke rigtigt ud til der er nogen dk forhandlere af dem?

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

10.000 !

Tror ikke det blive en succes, alt for dyrt !

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:

Hmmm hvordan klarer sådan en Mosquito sig mod de andre mere "etablerede" mækers tilsvarende scalere som DVDO VP50 m. ABT 102 og fx. Lumagen HDP/HDQ og kommende Radience?

Det er forskellige ting. En Mosquito/Flea er ikke en scaler, det er _kun_ støjreduktion. Det ene udelukker ikke det andet - i princippet kan du have både en Mosquito og en VP50 i din opstilling. VP50 har ingen støjreduktion overhovedet. Radiance, og andre scalere med Gennum eller Silicon Optix chip (f.eks. Algolith's egen Dragonfly) har støjreduktion, men ikke i samme kvalitet som Flea/Mosquito produkterne.

oo27 skrev:

Vil det ikke være muligt du også kaster dig over Lumagens produkter? Især englænderne er jo ellevilde med Lumagen, men det ser ikke rigtigt ud til der er nogen dk forhandlere af dem?

W8 N C...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

Jeg forventer ikke at det bliver en "succes", det er ikke et produkt der henvender sig til den brede befolkning. Det er en mulighed for folk med meget tungt udstyr, der føler sig generet af tv-udsendelsernes kvalitet. Grundlæggende mener jeg det er bedre at fjerne årsagen til problemet end at fjerne symptomerne, men eftersom man ikke selv kan bestemme hvilken kvalitet kanalerne sender ud, er dét ikke rigtigt en mulighed. Jeg har besøgt adskillige kunder der har haft billed-opstillinger i 80-100.000,-s klassen som bl.a. bliver brugt til at se tv på, og i dén klasse er det afgjort pengene værd at gøre noget ved signalkilden.

Man kan jo spørge sig selv om f.eks. kabler til 10.000,- kan være en "succes", når de nu koster så mange penge - dette er indiskutabelt et produkt der gør mere forskel end et 10.000,-s kabel... Eftersom der ikke findes noget alternativ, så synes jeg ikke man kan kalde det dyrt.

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

StylaH skrev:

Jeg forventer ikke at det bliver en "succes", det er ikke et produkt der henvender sig til den brede befolkning. Det er en mulighed for folk med meget tungt udstyr, der føler sig generet af tv-udsendelsernes kvalitet. Grundlæggende mener jeg det er bedre at fjerne årsagen til problemet end at fjerne symptomerne, men eftersom man ikke selv kan bestemme hvilken kvalitet kanalerne sender ud, er dét ikke rigtigt en mulighed. Jeg har besøgt adskillige kunder der har haft billed-opstillinger i 80-100.000,-s klassen som bl.a. bliver brugt til at se tv på, og i dén klasse er det afgjort pengene værd at gøre noget ved signalkilden.

Man kan jo spørge sig selv om f.eks. kabler til 10.000,- kan være en "succes", når de nu koster så mange penge - dette er indiskutabelt et produkt der gør mere forskel end et 10.000,-s kabel... Eftersom der ikke findes noget alternativ, så synes jeg ikke man kan kalde det dyrt.

Ja, det er klart. Men TV'er/Projektorer i menneskepenge klasse kan det vel ikke lønne sig.

Men den box koster vel stadig hvad et gennemsnits fladskærms tv koster i dag

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

Ja, det er klart. Men TV'er/Projektorer i menneskepenge klasse kan det vel ikke lønne sig.

Men den box koster vel stadig hvad et gennemsnits fladskærms tv koster i dag

Det er rigtigt, men der er _masser_ af mennesker der har købt f.eks. et Pioneer 50", selv om de egentlig gerne ville have betalt flere penge hvis de kunne få noget bedre - men de har bare ikke kunnet få øje på noget, for det findes groft sagt ikke på markedet. For disse mennesker er scalere, støjreduktionsbokse som disse og diverse andre tweaks, den eneste vej frem mod en endnu bedre billedkvalitet. Hvis man har et 50" Pioneer, og ikke er tilfreds med TV-kvaliteten, så kan man være ret ligeglad med om man kan få et 42" Panasonic for de penge sådan en boks koster. Men det er klart, at hvis man har købt et 9999,-s tv, så er man ikke i den åbenlyse målgruppe.

Jeg vil stadig påstå at man kun griner af prisen fordi man ikke er vant til at se produktet. Det er på ingen måde et "vildere" produkt end f.eks. et sæt 2-vejs gulvhøjttalere til 60.000,- (det var lige dét der var øverst på anmeldelserne), eller så meget andet i hifi-verdenen.

Det er egentlig en ret pudsig forskel der er fra hifi- til billed-verdenen. I hifi-verdenen er et sæt højttalere til 50.000,- p***efede, og man kan ikke ramme tasterne på tastaturet for bare savl. Men hvis man antyder at man vil give 50.000,- for et fladskærms-tv, så er man nærmest idiot, for "man kan jo få et 50" Panasonic for 13.000,- i Elgiganten!!!" De sidste procenter i kvalitet er dem der koster gryn - det er accepteret inden for lyd, hvorfor ikke inden for billede?

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
De sidste procenter i kvalitet er dem der koster gryn - det er accepteret inden for lyd, hvorfor ikke inden for billede?

Det er vel ikke så underligt ... Fordi priserne på 'billede' er i "frit fald" i disse år? Det super-dyre fjernsyn vil man om 1 år givetvis kunne købe til det halve, mens højtaler-priserne er relativt stabile.

Jeg tror du forsøger at skabe et marked der slet ikke er der.

Til top Vis janelne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janelne

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 Juni 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:

Jeg tror du forsøger at skabe et marked der slet ikke er der.

Det er jeg lodret uenig i. Digital komprimering er et stigende problem, markedet for produktet er absolut til stede. Dem der brokker sig over prisen på et produkt som dette er ganske enkelt ikke i målgruppen, længere er den ikke. Men af en eller anden grund er der mange der har den holdning at hvis et produkt ikke dækker et behov hos lige nøjagtigt "mig", eller er et godt køb for lige nøjagtigt "mig", så er det et overflødigt produkt. Der findes forskellige forbrugere med forskellige behov, jeg forstår ikke hvorfor det skal kritiseres når leverandørerne øger forbrugernes valgmuligheder. Som eksempelvis hadekampagnen imod Linn produkter. Uanset hvad man måtte mene om deres produkter, så kan jeg ikke forstå at man ikke kan acceptere at andre kan have andre prioriteter end én selv, og acceptere at der findes producenter og butikker der henvender sig til en anden målgruppe end én selv. Jeg har aldrig sagt at Algolith produkter skulle være verdens 8. vidunder, og at alle bare må eje sådan et produkt. Jeg tilbyder en afhjælpning af et problem, for de kunder der vægter kvalitet højere end pris. Hvis man ikke mener at den lille forbedring det giver er 10.000,- værd, så er det heldigvis frivilligt om man vil investere i det. Men lad være med at bitche over prisen på et produkt, bare fordi man ikke selv har råd. Fakta er at intet andet produkt kan tilbyde det samme for samme eller lavere pris. Som sagt, så har jeg kalibreret fladskærms-opstillinger i 80.000,-s klassen, som blev brugt til at se digitalt tv på. For disse kunder vil en Flea, eller sågar en Mosquito, være den eneste mulighed for en yderligere forbedring, hvis vi ser bort fra dén mulighed der hedder at skifte et halvt år gammelt display ud.

Mads Nørskov
Branchemedlem
Branchemedlem

CAVEA

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke huske om udtrykket "Hørt" er tilladt her.

Men stort Hørt til Otto, hvor har du dog evig ret.

Til top Vis Mads Nørskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Nørskov Besøg Mads Nørskov's Websted

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Men lad være med at bitche over prisen på et produkt, bare fordi man ikke selv har råd.

Har jeg trådt dig over tæerne? Det var bestemt ikke meningen. Jeg bitcher på ingen måde .... Du forsøgte at sammenligne markedet for forbedring af 'billede' og forbedring af 'lyd':

AV Precision skrev:
De sidste procenter i kvalitet er dem der koster gryn - det er accepteret inden for lyd, hvorfor ikke inden for billede?

... og det mener jeg bare ikke man kan. Højtaler-priserne er langt mere stabile end priserne på (store og dyre) fladskærme. Køb af dyre højtalere er en (god) "investering". Det kan man næppe kalde fladskærms-køb, hvis man kigger på det i kroner og ører (værdien om et år).

At jeg så ikke forstår at folk vil give 80000,- for en fladskærm ... ja, det påvirker naturligvis nok mine ytringer i denne tråd.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

janelne skrev:

Køb af dyre højtalere er en (god) "investering". Det kan man næppe kalde fladskærms-køb, hvis man kigger på det i kroner og ører (værdien om et år).

Køber du altid udstyr efter hvad brugtprisen er efter et år?

Selv køber jeg det bedste på markedet på det tidspunkt jeg har brug for produktet, forudsat at jeg mener produktet er prisen værd. For mig er 50k for meget for en fladskærm, men ikke for en projektor. Hvad det er værd efter et år interesserer mig ikke (så meget). Det er her og nu jeg vil have gode oplevelser. Selv vil jeg ikke "nøjes" med middelmådige varer blot fordi værditabet efter et år er lavere. Men sådan kan vi have forskellige prioriteringer. 

janelne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Køber du altid udstyr efter hvad brugtprisen er efter et år?

Det indgår da i mine overvejelser. Især hvis man om et år kan få et bedre produkt, til den halve pris. Men det er jo svært at generalisere en sådan betragtning. Det afhænger jo af produktet og i hvilket prisniveau vi taler om.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Beklager hvis jeg har overtolket dit indlæg.

janelne skrev:
... og det mener jeg bare ikke man kan. Højtaler-priserne er langt mere stabile end priserne på (store og dyre) fladskærme. Køb af dyre højtalere er en (god) "investering". Det kan man næppe kalde fladskærms-køb, hvis man kigger på det i kroner og ører (værdien om et år).

Jeg er simpelthen ikke enig. Det er udelukkende et spørgsmål om hvor éns interesse ligger. Et sæt dyre højttalere er kun en god investering, hvis de giver dig god musik i mange år fremover. Det er dét du investerer i (bortset fra dem der køber højttalere for at sælge dem igen efter 3 måneder og købe nogle andre). Du har kort sagt betalt en sum penge, for at få en bestemt portion glæde af din musik. Det kan du også med en fladskærm eller en projektor: Du betaler en sum penge for at få en vis kvalitet. Hvis dén kvalitet er god nok, så glemmer du herefter alt om hardware, og ser film (eller TV). Hvis det er billedkvalitet der er din interesse, så kan du have nøjagtigt lige så meget glæde af at investere 80.000,- i et godt billede, som i god lyd.

En dyr fladskærm eller projektor, er kun en dårlig investering hvis du har købt noget der ikke er godt nok til at du kan glemme alt om hvor markedet bevæger sig hen, og nyde dine film. Hvis du sidder og ærger dig over at markedet har bevæget sig fremad siden du handlede, så var dit køb ikke godt nok. Hvis jeg skal tage et specifikt eksempel, så kunne det være min egen opstilling - jeg ser tv på en 40.000,-s 720P projektor samt en 25.000,-s scaler. Med lærred ligger jeg tæt på de 80.000,- for mit "tv". Det kostede det for et år siden, og det koster det pudsigt nok stadigvæk. Det fede ved et setup i dén kvalitet, er at jeg uanset udvikling bare har et godt billede. Jeg kan sagtens finde opsætninger med bedre billede, og jeg kan også sagtens ønske mig et endnu bedre billede, men i bund og grund har jeg et billede der er godt nok til at jeg kan "holde fri", læne mig tilbage og se film uden at tænke over billedkvalitetens begrænsninger (når ellers kildematerialet er i orden). Det lyder meget basalt, men når man lever af at lede efter fejl, så er det faktisk en ret svær ting at opnå.

Det er klart, at hvis vi taler fladskærm i stedet for projektor, så er vi i en lidt anden situation: det er meget vanskeligt at finde en fladskærm der bare er "god nok", til at den teknologiske udvikling er uinteressant. Men vi er tæt på - et kalibreret Pioneer tv er tæt på, og 8G modellerne vil jeg påstå ligger på et niveau hvor man, evt. med en ekstern scaler hvis man er lidt krakilsk, kan være ret ligeglad med hvad der foregår i den teknologiske udvikling. Selvfølgelig sker der forbedringer, men ikke på et niveau hvor man sidder tilbage og ærger sig over at man fik købt for tidligt - tværtimod, så har man som beskrevet et billede hvor man kan komme hjem og se en film, uden at tænke over at billedkvaliteten er "sidste års model".

Derfor mener jeg helt reelt at et 80.000,-s billed-setup kan være en fuldt ud lige så god investering som et sæt højttalere til samme pris. Hvis du køber noget der er godt nok, så behøver du ikke skifte det ud hverken om 2 eller 5 år, for at holde dig "opdateret".

Helt overordnet set, så er det en fejltagelse at tro at den teknologiske udvikling automatisk fører bedre billedkvalitet med sig. Der har været masser af eksempler på at nyere model giver ringere billedkvalitet. Det sjove ved billedkvalitet (og vel egentlig også lydkvalitet, men efter min mening i lidt mindre grad) er, at "loftet" for kvalitet ikke er "uendeligt". Der findes et punkt hvor yderligere forbedringer er overflødig. Farvegengivelse f.eks., du kan ikke bare lave bedre og bedre og bedre farver. Farver skal gengives 100% korrekt - og der findes ikke noget der er bedre end 100%. Producenterne har travlt med at bilde folk ind at 112% er bedre end 100%, men det er det IKKE! 112% er 12% skævt, præcist ligesom 88% er 12% skævt. Hvis du når tæt nok på 100% på alle områder, til at forskellen er minimal, så kan du være fløjtende ligeglad med hvad der sker med den teknologiske udvikling, det ændrer ikke på at du har et godt billede.

Det er faktisk præcist det samme med højttalere: Du køber et sæt højttalere til 80.000,-, og næste år kommer producenten så med en forbedret version til 60.000,- (det sker faktisk ind imellem). Hvad gør du så: Sidder og ærgrer dig over at du ikke har den nyeste version, eller sidder du og glæder dig over at du har nogle fremragende højttalere som forsyner dig med utallige timers god musik?

EDIT: Jeg fornemmer at dette skal i sin egen tråd, jeg starter en debat op hvis der er behov for det...

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er lidt unfair at beskylde Otto for at forsøge at skabe et marked der ikke er der.

Der findes rigtigt mange der vil have den ypperste kvalitet, uanset pris - folk hvor hvem 10.000 er sort set ligegyldigt, hvis det kan forbedre deres billede kvalitet. Og der er nogle folk der ikke nødvendigvis smider om sig med penge, hvor de prioriterer sådanne ting.

Det er klart at den slags kan være rigtigt svært at forstå for os dødelige, men markedet skal nok være der - det er nok ikke stort, men det er der!

Otto's mission er at give folk alle muligheder for at forbedre deres billedekvalitet - alting har sin pris, men det må være op til den enkelte at bestemme sig for hvad forbedringen er værd. Med det jeg kender til Otto er jeg dog sikker på at han meget gerne demonstrerer forskellene, så ingen er i tvivl om hvad man investerer i, og hvorfor - det er da så meget mere end rigtigt mange andre der forsøger at stjæle dine penge.

Fx. de folk som forsøger at sælge dig et 1½ meter HDMI kabel til 5.000 kr. fordi det er lavet i guld, eller lign. tåbeligt for et fuldt ud digitalt signal!

Hvorfor er det at så snart der på en profil herinde står "Branchemedlem" så opstår der en konkurrence om hvem der kan svine folk mest?

Mvh

Brian Binnerup

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det at så snart der på en profil herinde står "Branchemedlem" så opstår der en konkurrence om hvem der kan svine folk mest?

Der bliver da ikke svinet til, der bliver diskuteret, det er det forummet er til. Der blev bare stillet spørgsmål, og debatteret om der var markede for sådan et produkt, og det kan kun tiden vise.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

Der bliver da ikke svinet til, der bliver diskuteret, det er det forummet er til. Der blev bare stillet spørgsmål, og debatteret om der var markede for sådan et produkt, og det kan kun tiden vise.

Jeg føler mig nu heller ikke så meget trådt på som jeg gav udtryk for. Det fede ved mit lille firma er, at jeg ikke behøver bekymre mig om om der "er et marked" eller ej. Så længe firmaet løber rundt så jeg kan leve af det, så kan jeg tillade mig at fremvise de ting jeg synes er fede, og som uden mig ikke ville være på markedet. Jeg leder ikke efter produkter som der "er et marked for" (så ville jeg bare starte endnu en fladskærms-bix, det ville alt andet lige være langt den nemmeste måde for mig at tjene penge på). Jeg fremviser produkter som jeg selv synes er fede, og så stoler jeg på at hvis JEG synes det er fedt, så skal der nok være andre der også synes det er fedt. Hvis jeg sælger ÉN Flea, og dén kunde der køber det bliver glad for den - og, naturligvis, at mit firma samlet set stadig løber rundt - så vil jeg betragte det som en succes at forhandle Algolith. Men hvis vi skal tage diskussionen, så ER der naturligvis et marked for produktet - ellers blev det ikke produceret. Det er faktisk slet ikke et nyt produkt, det har været på markedet i et stykke tid - der er bare ingen danske firmaer der har taget det til sig, formentligt fordi avancen er væsentligt lavere end hvad der er normalt for et produkt der skal hjemtages fra en udenlandsk leverandør. Når det så samtidig er et produkt der ikke just sælger sig selv (som det kan ses af denne diskussion), så springer folk selvfølgelig over. Jeg er priviligeret af at jeg ikke er afhængig af at mine produkter skal være "hurtigløbere". Men igen, jeg forstår ikke hvorfor reaktionen ikke er "fedt at der er nogen der gider, ærgeligt at jeg ikke har råd". Det kan da godt gøre mig lidt morgengnaven, det skal jeg da være ærlig at indrømme...

Det er klart at hvis mit firma lukker i morgen, fordi der ikke samlet set er kunder nok til de ting jeg tilbyder, så var det ikke en succes - men for mig er det ikke vigtigt at samtlige produkter tiltaler en bred skare af kunder, bare dem der rent faktisk er, bliver glade for dem.

Jeg vil forresten gerne lige understrege, at det ikke betyder at jeg bevidst kun henvender mig til folk der har for mange penge. Min målsætning er at henvende mig til enhver der interesserer sig for at få det maksimale ud af hjemmebio'en, uanset hvilket niveau man befinder sig på. For nogle betyder det at jeg sælger dem en ISF test-DVD til 229,-, for andre at jeg leverer en komplet hjemmebiograf til rigtigt mange penge.

Men jeg må da indrømme at det irriterer mig lidt at dét der skal diskuteres, når man tilbyder en ny type produkt som dette, er hvorvidt der findes folk der vil betale for det. Jeg ville meget hellere diskutere produktets ydelse, dvs. om det rent faktisk gør en positiv forskel, og det rent tekniske behov for produktet - er det ikke en fallit-erklæring for tv-stationerne, at produktet overhovedet er blevet udviklet? Hvis alle TV-stationer fra i morgen leverede en ordentlig billedkvalitet, så Algolith's produkter blev overflødige, så ville jeg være en meget gladere mand.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

jeg håber at vi går en ny tid i møde,hvorman istedet for bruger 250000,-på et snedkerkøkken kunne bruge det på en hjemmebio.Bioen kan du altid tage med dig når du flytter.At sige at der ikke er et marked for evt en 25000,- scaler syntes jeg er forkert.Hvis det kan sælges i usa kan det også sælges i danmark.Vi skal bare lære at det er ok at bruge 250000,-på en bio med div.Hvis du køber et arne jacobsen armatur(ca 10000,-) er vandet der kommer ud ikke bedre,men pæn er armaturet sku.Hver en xtra krone du kommer i din bio udmynter sig i bedre lyd eller billedkvalitet.vi skal lade være med at være så stivnakket at tro at bare fordi vi ikke vil betale 10000,- for ovennævnte armatur er der intet marked for det,det hae eksisteret siden 60erne og det er stadig på marked.der er sku nogle der betaler 10000,- for et sæt fælge til deres bil.Jeg vil ikke bruge 250000,-på et køkken,men jeg vil gerne bruge det på en hjemmebio .Og det er jeg nok ikke den eneste der vil.hvis udviklingen går i samme retning som evt usa kommer der flere og flere der vil bruge så mange penge på en bio hvilket også inkl scaler og filter +.det er spørgsmål om priotering

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

jeg håber at vi går en ny tid i møde,hvorman istedet for bruger 250000,-på et snedkerkøkken kunne bruge det på en hjemmebio.Bioen kan du altid tage med dig når du flytter.At sige at der ikke er et marked for evt en 25000,- scaler syntes jeg er forkert.

Det sjove er jo netop at der faktisk sælges ret mange 25.000,-s scalere i Danmark. Det er som om at en scaler er "accepteret", mens en støjreduktions-box stemples som snake oil. Når jeg tænker mig om, så kan jeg egentlig godt forstå det, for nogle af de ting man ser i hifi-branchen er absolut noget jeg også tillader mig at ryste på hovedet af, uden at have været i nærheden af det selv. Så set lidt fra afstand, så kan jeg kun tage skepsis'en som en opfordring til mig om at demonstrere at der er noget om snakken.

Alt det øvrige du siger om hjemmebio vs. køkken kan jeg kun være 100% enig i, og heldigvis er det også en udvikling der er i gang. Der er ganske mange hjemmebio'er rundt omkring til rimeligt mange penge. Et typisk internet-forum fænomen er bare at fordi disse entusiaster bruger mere tid på at nyde deres hjemmebif end på at surfe rundt og lede efter hvad de skal købe, så er de underrepræsenteret i net-fora. Derfor tror forum-brugere tit at de ikke findes.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes