| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må håbe at Sim2, har fået løst deres støj problem, som de har lidt af, dyr som billige model.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Må håbe at Sim2, har fået løst deres støj problem, som de har lidt af, dyr som billige model. |
|
|
DLP projektorer har altid haft et højere støjniveau end fx LCD projektorer. Jeg valgte i sin tid Domino 18, bl.a. fordi den var mere støjsvag end andre DLP projektorer på det tidspunkt. Hvilke Sim2 modeller tænker du på vedrørende støj? Eller tænker du på DLP projektorer generelt? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker på DLP projektorer generelt, og især DLP fra Sim2, har hørt Sim2 i pris klasse over 70.000,- kr. og de støjer meget.
Hvilen anden DLP projektorer, synds at du støjer mere end Sim2´s projektorer (nok nogle InFocus)
En af grunde til at jeg har fravalgt DLP projektor, et netop støj fra disse (også regnbue, er et problme for mig, selv på hunder dyre DLP
projektorer), håber den dag at 3 DLP chips komme ned i pris med LCD (1080/24p).
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Tænker på DLP projektorer generelt, og især DLP fra Sim2, har hørt Sim2 i pris klasse over 70.000,- kr. og de støjer meget.
Hvilen anden DLP projektorer, synds at du støjer mere end Sim2´s projektorer (nok nogle InFocus)
En af grunde til at jeg har fravalgt DLP projektor, et netop støj fra disse (også regnbue, er et problme for mig, selv på hunder dyre DLP projektorer), håber den dag at 3 DLP chips komme ned i pris med LCD (1080/24p). |
|
|
På tidspunktet hvor jeg købte Sim2 D18 var der kun Infocus, som også var inde i billedet. Så dengang var det Infocus. Jeg har løbende set projeketorer fra Sim2, Infocus, Optoma mv., og ingen af disse havde et støjniveau, som jeg fandt problemfyldt. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en D10 stående i stuen lige nu, og jeg synes støjniveauet er meget lig de øvrige DLP projektorer under 20k i øjeblikket.
En del af forklaringen på Sim2's generelt lidt højere støjniveau, er at de har fokuseret på meget lang levetid på lampen, hvilket kræver bedre køling, samt at de generelt fokuserer meget på driftssikkerhed. Ved at køle projektoren bedre, er risikoen for nedbrud mindre. Men som Gerdes siger, så er Sim2 ikke værre end andre DLP-projektorer. Slet ikke når man tænker på den ret kraftige lampe der sidder i D10. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 07 August 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha laver også glimrende DLP projektorer der udmærker sig ved lavt støjniveau og fravær af regnbuer. Har i en årrække siddet klos op ad sådan en når jeg så film - uden at være generet af blæserstøj.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Yamaha laver også glimrende DLP projektorer der udmærker sig ved lavt støjniveau og fravær af regnbuer. Har i en årrække siddet klos op ad sådan en når jeg så film - uden at være generet af blæserstøj. |
|
|
Det er så i en lidt anden prisklasse. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 09 August 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af grund til at jeg desværre fravaldt DLP projektorer fra bl.a. Sim2, Infocus, Optoma mv. er netop støjniveau (da jeg har en lille stue) og
regnburer.
Eller skal man så højt op i pris klasse for at få en 3 chips DLP projektorer og så er det ikke sikke at det løser støj problmet.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kan denne projektor som sanyo z5 ikke kan og omvendt.tænker også på opsætning
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| hvad kan denne projektor som sanyo z5 ikke kan og omvendt.tænker også på opsætning |
|
|
Det er to meget forskellige projektorer. D10 er en DLP, Z5 en LCD. D10 har langt højere lysstyrke og (reel) kontrast, samt langt bedre farvegengivelse. Billedet er markant skarpere, og DLP har nogle "indbyggede" fordele mht. slitage og farveægthed hen over skærmen (hvor LCD typisk varierer lidt i farvegengivelsen over forskellige områder på billedet). DLP har også mindre hønsenet-effekt, dvs. de enkelte pixels vil være mindre synlige. Omvendt har Z5 nogle fordele på støj-niveau, der er lens-shift og længere zoom så den kan være nemmere at placere, og er man følsom overfor regnbuer kan LCD være at foretrække. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
p.las skrev:
| hvad kan denne projektor som sanyo z5 ikke kan og omvendt.tænker også på opsætning |
|
|
Det er to meget forskellige projektorer. D10 er en DLP, Z5 en LCD. D10 har langt højere lysstyrke og (reel) kontrast, samt langt bedre farvegengivelse. Billedet er markant skarpere, og DLP har nogle "indbyggede" fordele mht. slitage og farveægthed hen over skærmen (hvor LCD typisk varierer lidt i farvegengivelsen over forskellige områder på billedet). DLP har også mindre hønsenet-effekt, dvs. de enkelte pixels vil være mindre synlige. Omvendt har Z5 nogle fordele på støj-niveau, der er lens-shift og længere zoom så den kan være nemmere at placere, og er man følsom overfor regnbuer kan LCD være at foretrække. |
|
|
men billedet er bare generelt bedre end z5,hvor z5 er meget fleksibel mht pladsering.men den seriøse tager en d 10.er det sådan
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
At sette Z5 om i mod en D10, er vel som at sette en Ferrari overfor den skoda, det kan men ikke.
En D10 koste så meget mere end en Z5.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor fleksibel er d 10?.Hvordan er dens offset?jeg kan ikke finde nogle data om den.ihverttilfælde ikke nogen som jeg forstår
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
At sette Z5 om i mod en D10, er vel som at sette en Ferrari overfor den skoda, det kan men ikke.
En D10 koste så meget mere end en Z5. |
|
|
_Så_ meget mere er det nu heller ikke... Det er vel nærmere en Hyundai mod en Toyota... Hvis en D10 er en ferrari, hvad kalder du så en HT5000? Det er en reel sammenligning, fordi det langt hen ad vejen er samme målgruppe. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
men billedet er bare generelt bedre end z5,hvor z5 er meget fleksibel mht pladsering.men den seriøse tager en d 10.er det sådan |
|
|
Sådan kan man godt formulere det, ja. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| hvor fleksibel er d 10?.Hvordan er dens offset?jeg kan ikke finde nogle data om den.ihverttilfælde ikke nogen som jeg forstår |
|
|
Hvor stort et billede vil du have? Så skal jeg oversætte... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
p.las skrev:
| hvor fleksibel er d 10?.Hvordan er dens offset?jeg kan ikke finde nogle data om den.ihverttilfælde ikke nogen som jeg forstår |
|
|
Hvor stort et billede vil du have? Så skal jeg oversætte... |
|
|
82"
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. 180x100 cm lærred?. Offset er 18%, dvs. midten af linsen skal være placeret 100x18/100=18 cm over overkanten af billedet. Throw ratio er 1,53-1,76, dvs. mindste afstand er 1,53x180=276 cm fra lærredet, største afstand er 1,76x180=316 cm fra lærredet.
EDIT: Bemærk afstanden måles fra fronten af linsen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |