Sendt: 13 August 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Ved du hvad årsagen er til at der på de mere *host* økonomiske modeller er DVI ind/ud istedet for HDMI..? Er der mon chance for at de kommer i HDMI versioner på et tidspunkt?
|
|
|
I bund og grund skyldes det at de er løbende videreudviklinger af to år gamle modeller. De har valgt ikke at opgradere til HDMI, fordi det er rene video-boxe, og udover længden af kabeltrækket vil det ikke gøre nogen forskel. Jeg formoder at der efter lanceringen af Radiance vil komme "nedskalerede" udgaver af denne på markedet, men hvad disse kommer til at indeholde, er der ingen der ved endnu - formodentligt ikke engang Lumagen selv. Så "don't hold your breath!".
Hvis man ønsker en overkommelig scaler-mulighed med HDMI og audio-switching, er DVDO VP20 med ABT102 board en mulighed, hvis det mest væsentlige er de-interlacing/skalering af SD materiale. 1080P fra HD-DVD/Blu-Ray kan så (snart) leveres som pass-through igennem scaleren. Det er eksempelvis et godt valg hvis man har et Pioneer tv, som i bund og grund ikke har helt det samme behov for de farvejusterings-muligheder som Lumagen tilbyder, i forhold til de fleste andre tv, men som halter på de-interlacing af SD-kilder (i forhold til tv'ets øvrige kvalitet, ikke i forhold til konkurrenterne).
De to (DVDO vs. Lumagen's Vision serie) leverer lidt to forskellige løsninger, og jeg vil ikke bilde nogen ind at nogen af dem er den komplette pakke. Hvis man vil have "det hele", er det svært at komme uden om Radiance. Og ja - så er prisen efter det... That's life! Har man en _god_ projektor, såsom JVC HD1 eller lignende, så er en scaler i 10-15.000,-s klassen ikke det rigtige valg, så skal man gå efter VP50 eller Radiance. Det gælder også hvis man f.eks. har planer om at investere i Pioneer's kommende 60" tv. Dén plus en Radiance vil være det ultimative tv, for dem der har råd. Med sådanne displays er det efter min mening synd ikke at bruge kræfter på at optimere signalbehandlingen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|