Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende initiativ  . Nu kan projektorintereserede i den lidt mere seriøse ende få lejlighed til at se to af markedets yderst fornuftige projektorer live.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE!
Grundet overvældende tilmelding til arrangementet, er der tilføjet en yderligere arrangements-dato, som løber af staben tirsdag den 23. oktober 2007 kl. 18.30 på samme adresse!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor når se vi nogle arrangementet fra AV Precision på sjælland, havde Otto ikke planer om et 1080 show i København her i efteråret ?
Et 1080 show kunne let ligge samme med Hifi/bilden messe i nov. i København.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvor når se vi nogle arrangementet fra AV Precision på sjælland, havde Otto ikke planer om et 1080 show i København her i efteråret ?
Et 1080 show kunne let ligge samme med Hifi/bilden messe i nov. i København. |
|
|
Jeg har mange ting i ilden lige nu, men det er ikke glemt. Jeg deltager selv på hifi/musik messen, dog ikke nødvendigvis med en projektor i denne omgang. Cavea og Bigture (tidligere ifore) er begge repræsenteret på Hifi/musik messen i forvejen. Derudover vil jeg muligvis være at finde på D3 messen ugen efter, på Epson's stand (ikke helt afklaret endnu), men om det er en messe der generelt tiltaler hifi4all brugere er nok tvivlsomt. 1080P showet kommer formentligt også i København, men den præcise form og hvornår det bliver er lidt usikkert. Derudover er der flere mini-arrangementer ala dette på vej til København også inden for de næste 3-4 måneder, så jeg har ikke glemt jer...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder god Otto, se frem til, hvad du når få laver i København
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deltog i går aftes i første opførsel af Otto's "shootout".
Som relativ newbie var det rart at få sat et par ting på plads og se det i praksis. Begge projektore leverede et godt harmonisk billede, men når man har dem begge i samme rum er muligt at se deres indbyrdes styrker og svagheder.
Tak til Otto for et godt arrangement.
Og til jer andre - Lissau's nye lærred er værd at "kigge" på 
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rosen. Jeg kan lige tilføje at lærredet der blev brugt under demonstrationen hedder White Flex, gain 1,0. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
White Flex, gain 1,0 lærred er vel ikke så dyr at det koster mere end pj. ?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
White Flex, gain 1,0 lærred er vel ikke så dyr at det koster mere end pj. ? |
|
|
Langtfra, det er faktisk et relativt billigt lærred. Jeg har ikke lige priserne her, men dét lærred jeg brugte under fremvisningen var et 240 cm fastramme, som vel koster i omegnen af 6-8.000,-. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var også til shoot out,og må sige at det er imponernde hvad der kan lade sig gøre med en projektor og lærred.jeg havde min svigerfar med og han var næt røget ned stolen.Jeg syntes dog at sim2 projektoren var bedre(regnbuer er ikke eksisterende)med meget lidt svagheder.når mam først har set hvordan det kan se ud er det sku svært at leve med sit eget.sim2 står meget højt på min liste
|
Til top |
|
|
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sim2 så jo fantastisk ud. Det gjorde JVCen også, dog med nogle enkelte ulemper, som nok ville afgøre valget for mig, hvis jeg skulle vælge mellem dem. Det skal jeg desværre ikke, men må leve videre med Z4 nogle måneder endnu.
Otto; Du skriver at lærredet var 240 cm bredt. Ved du hvor langt projektorerne var placeret fra lærredet?
Og iøvrigt var det et genialt arrangement, så tak for det. Jeg fik hentet god inspiration til, hvilke forbedringer, der kan foretages i hjemmebiografen... en gang : ) Super.
/himan __________________ Min stue
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sørmme ikke så dyrt for et 240 cm fastramme lærred
Har du en liste over de projektor du havde med på show og om du har bruge nogle form for scaler, for at få det sidste ud af HD formate ?
Og hvilken demo HD film bliver der brugt på show ?
Kunne desværre ikke komme så langet vest på
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Himan skrev:
Otto; Du skriver at lærredet var 240 cm bredt. Ved du hvor langt projektorerne var placeret fra lærredet? |
|
|
Ikke præcist, men 4-4,5 meter. Sim2'en kan placeres 1,5-2 gange lærredets bredde væk, mens JVC'en kan placeres 1,4-2,8 gange lærredets bredde væk.
Himan skrev:
Og iøvrigt var det et genialt arrangement, så tak for det. Jeg fik hentet god inspiration til, hvilke forbedringer, der kan foretages i hjemmebiografen... en gang : ) Super.
|
|
|
Mange tak!  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Det var sørmme ikke så dyrt for et 240 cm fastramme lærred  |
|
|
Nej, det er et godt valg for de prisbevidste. Og så blev jeg faktisk personligt overrasket over hvor billigt Identity lærrredet er (fastramme lærred med motordrevet maleri ned foran lærredet når det ikke er i brug). Igen, jeg sidder ikke lige med prislisten, men det er under dobbelt-op (med valgfrit billede). Det synes jeg er meget fair, for en særdeles fræk løsning.
Hvis man vil betale lidt ekstra, er der dog ingen tvivl om at Stewart og Screen Research leverer en bedre kvalitet, også hvad samlekvalitet og design angår.
StarTrek skrev:
Har du en liste over de projektor du havde med på show og om du har bruge nogle form for scaler, for at få det sidste ud af HD formate ? |
|
|
Som omtalt i nyheden: Sim2 D80 og JVC HD1. HD-DVD blev afspillet på en Toshiba HD-E1, med 1080i ud til en DVDO VP50 scaler, som de-interlacede til 1080P/24. Blu-Ray blev afspillet på en PS3 med 1080P/24 ud.
StarTrek skrev:
Og hvilken demo HD film bliver der brugt på show ? |
|
|
Frit fra hukommelsen: Planet Earth (HD-DVD), Tony Bennet - An American Classic (Blu-Ray - kan kraftigt anbefales), Casablanca (HD-DVD), Blazing Saddles (HD-DVD), Meet Joe Black (HD-DVD - som eksempel på hvordan man IKKE laver en HD-udgivelse), Black Snake Moan (HD-DVD), 300 (Blu-Ray), The Fifth Element (Blu-Ray, original vs. Remastered), King Kong (HD-DVD), Batman Begins (HD-DVD). Det var vist det - og så var der én der havde Transformers på HD-DVD med i baglommen om onsdagen.
StarTrek skrev:
Kunne desværre ikke komme så langet vest på  |
|
|
Patience, my young padwan...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
[QUOTE=Himan]
kke præcist, men 4-4,5 meter. Sim2'en kan placeres 1,5-2 gange lærredets bredde væk, mens JVC'en kan placeres 1,4-2,8 gange lærredets bredde væk.
|
|
|
Hej Otto Ang. JVC HD1: Er de 1,4 målt fra linsen eller hvordan (i mit setup er jeg nemli MEGET snerpt på de 1,4) - er der iøvrigt noget problem i at være så "uzoomet" fremfor at have placeret i "midten" af zoomet, som må forventes at være bedste placering?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinLynge skrev:
Hej Otto Ang. JVC HD1: Er de 1,4 målt fra linsen eller hvordan (i mit setup er jeg nemli MEGET snerpt på de 1,4) - er der iøvrigt noget problem i at være så "uzoomet" fremfor at have placeret i "midten" af zoomet, som må forventes at være bedste placering? |
|
|
Det er fra fronten af linsen. Jeg anbefaler dog normalt at have lidt at "give af", for at være sikker på at man kan fokusere korrekt, og nogle gange er opgivelserne ikke 100% præcise.
Der er ikke en bestemt placering af zoomen der er optimal, der er fordele og ulemper ved de forskellige placeringer. I forhold til selve optikken, er minimal zoom optimalt, da du bruger den størst mulige del af optikken. Kort zoom giver mest lysstyrke. Lang zoom giver lidt mindre lys, men bedre kontrast. Derudover kan lang zoom være en fordel hvis man har et lærred med gain (Såsom Stewart), da evt. hotspotting vil være mindre. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|