Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvilken en der er den direkte afløser til deres PX 80 model?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Er der nogen der ved hvilken en der er den direkte afløser til deres PX 80 model? |
|
|
X10. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være endnu mere fedt hvis "viera cast" også kunne streame film / musik / billeder fra ens lokale netværk.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jesper Juul skrev:
Er der nogen der ved hvilken en der er den direkte afløser til deres PX 80 model? |
|
|
X10. |
|
|
Tak, så er prisen ikke steget så meget som jeg havde frygtet. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst på AV-Forums, at PX80 stadig leverer et bedre billede end den nye X10. Jeg kan ikke bekræfte dette, da jeg ikke selv har studeret X10'eren endnu. Det virker lidt underligt, men fordi noget er nyt, er det jo ikke ens betydende med, at det er godt eller bedre. Se bare på SONY 46"-52" W4500 - komplet uduelig TV. Jeg beholder min PX80, selvom jeg godt kan trænge til noget nyt (men ikke nødvendigvis bedre).  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man forvente at et TX-P54Z1 kommer til at koste - 22.000 kr. ?
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Har læst på AV-Forums, at PX80 stadig leverer et bedre billede end den nye X10. |
|
|
Med hvilken begrundelse? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
AM-E skrev:
Har læst på AV-Forums, at PX80 stadig leverer et bedre billede end den nye X10. |
|
|
Med hvilken begrundelse? |
|
|
Bl.a. at X10 skulle have et grønligt skær ved nogle mørke scener, og at der har været observeret "judder". Hudfarve kan også have rødlig/orange skær. Man kan sikkert godt indstille disse småting væk eller begrænse dem, men den med "judder" studser jeg lidt over. Mener ikke, at der er judder at spotte på PX/PZ modellerne(?). __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Hvad skal man forvente at et TX-P54Z1 kommer til at koste - 22.000 kr. ? |
|
|
nu kender jeg svaret - 6.000 $ - eller sandsynligvis ca. 50.000 kr., når det lander i DK...
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Z serien bliver en dyr fornøjelse ser det ud til. Bemærk dog, at den kommer til at hedde Z10E i Europa. Generelt er der også lidt forskel på modellerne fra USA og Europa, så pas på med at trække 100 % paralleller.
Kig dog eventuelt på den nye V10E serie. I 42 tommer kommer den til at koste omkring 16.000 kroner.
Jeg har i øvrigt modtaget G10 serien og har den stående lige nu. Den kommer der snart en anmeldelse af på Flatpanels.dk. Der er to steps op fra X10 (afløseren til PX80) og G10 har blandt andet Neo PDP panelet pog det nye billedkredsløb V-REAL PRO 4, der også er integreret i de kommende V og Z serier. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det ville være endnu mere fedt hvis "viera cast" også kunne streame film / musik / billeder fra ens lokale netværk.  |
|
|
Det har du fra G15 serien, der ellers er stort set identisk med G10. Det hedder DLNA og kan også stream HD indhold  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
AV Precision skrev:
AM-E skrev:
|
|
Med hvilken begrundelse?
|
|
|
Bl.a. at X10 skulle have et grønligt skær ved nogle mørke scener, og at der har været observeret "judder". Hudfarve kan også have rødlig/orange skær.
Man kan sikkert godt indstille disse småting væk eller begrænse dem, men den med "judder" studser jeg lidt over. Mener ikke, at der er judder at spotte på PX/PZ modellerne(?).
|
|
|
Er det i den lange Panasonic tråd på avforums eller hvor ser du dette? Hvem skriver det? Tilfældige brugere eller anerkendte brugere derinde? __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Raskolnikov skrev:
Det ville være endnu mere fedt hvis "viera cast" også kunne streame film / musik / billeder fra ens lokale netværk.  |
|
|
Det har du fra G15 serien, der ellers er stort set identisk med G10. Det hedder DLNA og kan også stream HD indhold  |
|
|
Fedt! Det vil også sige billeder? Musik? Hvorfor skrive de ikke det nogle steder?! Det er da et godt salgsargument i sig selv.  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Ja Z serien bliver en dyr fornøjelse ser det ud til. Bemærk dog, at den kommer til at hedde Z10E i Europa. Generelt er der også lidt forskel på modellerne fra USA og Europa, så pas på med at trække 100 % paralleller.
Kig dog eventuelt på den nye V10E serie. I 42 tommer kommer den til at koste omkring 16.000 kroner.
Jeg har i øvrigt modtaget G10 serien og har den stående lige nu. Den kommer der snart en anmeldelse af på Flatpanels.dk. Der er to steps op fra X10 (afløseren til PX80) og G10 har blandt andet Neo PDP panelet pog det nye billedkredsløb V-REAL PRO 4, der også er integreret i de kommende V og Z serier.
|
|
|
V-serien fremgår vist ikke af nyheden. Hvor kan jeg læse om den ?
Lars
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Det har du fra G15 serien, der ellers er stort set identisk med G10. Det hedder DLNA og kan også stream HD indhold 
|
|
|
Fedt! Det vil også sige billeder? Musik? Hvorfor skrive de ikke det nogle steder?! Det er da et godt salgsargument i sig selv. 
|
|
|
Ja som udgangspunkt. Sony havde integreret DLNA i nogle tidligere versioner, hvor de havde afviget lidt fra den fulde DLNA specifikation (det er tilladt), og havde droppet filmstreamingsdelen. Jeg kan dog ikke forestille mig, at der er nogen der dropper musik og billeder, for det kræver hverken det store af netværk eller hardware i Tv'et.
Det fungerer sådan, at du installerer et program på din PC. Personligt benytter jeg TVersity. Her vælger du hvad der skal deles over jeres trådløse hjemmenetværk, hvorefter dette er synligt på Tv'et. Det fungerer ligesom på PS3, hvis du har erfaring med dennes DLNA feature?
Det fremgår ikke af den pressemeddelelse man har sendt ud i Danmark og faktisk heller ikke den engelske, men det fremgik af noget af det tidligere materiale, som jeg modtog - både for de amerikanske og europæiske modeller. Som udgangspunkt er det Z10, V10 og G15 der har DLNA og VIERA CAST.
Se også forskellene på de forskellige modeller i dette skema: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1235394124 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Raskolnikov skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Det har du fra G15 serien, der ellers er stort set identisk med G10. Det hedder DLNA og kan også stream HD indhold 
|
|
|
Fedt! Det vil også sige billeder? Musik? Hvorfor skrive de ikke det nogle steder?! Det er da et godt salgsargument i sig selv. 
|
|
|
Ja som udgangspunkt. Sony havde integreret DLNA i nogle tidligere versioner, hvor de havde afviget lidt fra den fulde DLNA specifikation (det er tilladt), og havde droppet filmstreamingsdelen. Jeg kan dog ikke forestille mig, at der er nogen der dropper musik og billeder, for det kræver hverken det store af netværk eller hardware i Tv'et.
Det fungerer sådan, at du installerer et program på din PC. Personligt benytter jeg TVersity. Her vælger du hvad der skal deles over jeres trådløse hjemmenetværk, hvorefter dette er synligt på Tv'et. Det fungerer ligesom på PS3, hvis du har erfaring med dennes DLNA feature?
Det fremgår ikke af den pressemeddelelse man har sendt ud i Danmark og faktisk heller ikke den engelske, men det fremgik af noget af det tidligere materiale, som jeg modtog - både for de amerikanske og europæiske modeller. Som udgangspunkt er det Z10, V10 og G15 der har DLNA og VIERA CAST.
Se også forskellene på de forskellige modeller i dette skema: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1235394124 |
|
|
Ok. Kan man køre DLNA fra en NAS? Det er lidt synd der ikke er wifi i skærmene, men ellers er det fedt.  __________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|

Flatpanels.dk
|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis NAS'en understøtter det. Ellers benytter du blot et mediecenter, en PC eller en bærbar. Som udgangspunkt kan alt der er opkoblet det trådløse netværk og har mulighed for at få installeret software, benytte DLNA. Mobiltelefoner kan også, kameraer kan (og det er på vej). Printere med DLNA er på vej. DLNA er et af fremtidens vidundere i min mening. Om end i et tidligt stadie; det ændrer nok karakter over de kommende år.
DLNA er wifi.  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men man skal vel stadig have en lan kabel i skærmen? Jeg mener der er ikke TRÅDLØS wifi indbygget ser det ud til.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
Til top |
|
|