Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gaaaaaaaaab fra skanderborg. så tænk dog lidt i andre baner!! vær innovativ.
sjovt at der lige pludselig er dukket så mange kommercielle aktive højttalere på markedet. utroligt hvad engelske AVI har fået sat i gang i denne branche og i denne produktkategori.
aktive højttalere er alt for undervurderet og overset i "domestic HIFI" sammenhænge, men kors hvor går det trægt. nuvel...dynaudio skal jo også passe på med ikke at konkurrere med deres egnw produkter i den passive afdeling, men så er det jo kun godt at bl.a. AVI har lidt friere hænder...hvilket vi så kan se med dette produkt: hvad nyt er der i det her fra Dynaudio?
"En Dynaudio specialitet er jo højttalerenhederne, men størstedelen af
alle højttalerproducenter er egentlig ikke producenter, men de sætter
mere eller mindre standard enheder i et kabinet fra Kina og ser, hvor
godt et resultat man kan få. Dynaudio er en af de helt få
højttalerproducenter i verden, der designer og producerer næsten alt
selv. Dermed kan Dynaudio bryde med vanetænkning og traditioner." - citeret fra nyheden på HIFI4ALL"
ZZZzzzzzZZZZzzzzzzz, salgsgas skal der jo være plads til, men...ZZZZzzzzZZzzzzZZZzzzzzz
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da det er et fint alternativ de her kommer med? Bare fordi der er andre der også laver(har succes med) aktive højtalere, skal dynaudio da ikke holde sig ude af markedet.. Du siger jo netop også selv at aktive højtalere er undervuderede?? Bortset fra det, så synes jeg det kunne være lækkert med et sæt aktive 140'ere  Det kunne jeg da godt tænke mig.. Synes dog det er ærgeligt at man ikke kan justere volumen direkte på højtalerne, så man bare kan slutte sine kilder til..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Naj der er ikk meget nyt i det her, men til Dyns fordel vil jeg sige de laver noget bedre enheder efter min mening, men tager sig tilgengæld også godt betalt for det...
Men nu er det som sådan heller ikke AVI de skal konkurrere med som jeg ser det, men det er og bliver en dyr køkken højttaler må man sige.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Hey
Naj der er ikk meget nyt i det her, men til Dyns fordel vil jeg sige de laver noget bedre enheder efter min mening, men tager sig tilgengæld også godt betalt for det...
Men nu er det som sådan heller ikke AVI de skal konkurrere med som jeg ser det, men det er og bliver en dyr køkken højttaler må man sige.. |
|
|
I er da lidt hårde ved dem synes jeg  Hvorfor køkkenhøjtaler? 110'eren er da en ganske fin højtaler til stuer i størrelsesordnen 15-25 kvm, alt efter indretning.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
sjovt at der lige pludselig er dukket så mange kommercielle aktive højttalere på markedet. utroligt hvad engelske AVI har fået sat i gang i denne branche og i denne produktkategori.
aktive højttalere er alt for undervurderet og overset i "domestic HIFI" sammenhænge, men kors hvor går det trægt. nuvel...dynaudio skal jo også passe på med ikke at konkurrere med deres egnw produkter i den passive afdeling, men så er det jo kun godt at bl.a. AVI har lidt friere hænder...hvilket vi så kan se med dette produkt: hvad nyt er der i det her fra Dynaudio?
"En Dynaudio specialitet er jo højttalerenhederne, men størstedelen af alle højttalerproducenter er egentlig ikke producenter, men de sætter mere eller mindre standard enheder i et kabinet fra Kina og ser, hvor godt et resultat man kan få. Dynaudio er en af de helt få højttalerproducenter i verden, der designer og producerer næsten alt selv. Dermed kan Dynaudio bryde med vanetænkning og traditioner." - citeret fra nyheden på HIFI4ALL"
ZZZzzzzzZZZZzzzzzzz, salgsgas skal der jo være plads til, men...ZZZZzzzzZZzzzzZZZzzzzzz
|
|
|
Der er jo ingen der tvinger dig til at købe, men i stedet for at beklage dig hvad så med at fryde dig over at en hæderkronet dansk virksomhed leverer et nyt og spændende produkt? Såfremt det ikke er et produkt for dig er der jo heldigvis ingen der tvinger dig til at købe det.
Og hvad der skrives omkring egenudvikling af enheder er vel sandt og svært at bestride. Og jeg synes jo netop Dynaudio gør tingene på deres egen måde med netop ikke at hoppe med på trenden med alting bygget ind i højttaleren.
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Imbalance skrev:
Hey
Men nu er det som sådan heller ikke AVI de skal konkurrere med som jeg ser det, men det er og bliver en dyr køkken højttaler må man sige..
|
|
|
I er da lidt hårde ved dem synes jeg Hvorfor køkkenhøjtaler? 110'eren er da en ganske fin højtaler til stuer i størrelsesordnen 15-25 kvm, alt efter indretning..
|
|
|
Det er jo en ret lille bas/mellemtone, og sonos og squeeze box bliver nævnt som en samspiller, derfor kan den jo sagtens blive en rimelig dyr køkken højttaler... 
Men jeg har nu aldrig haft noget imod Dyn som sådan, de laver tingene på deres måde og bruger deres egne selvudviklede enheder, det kan man da kun tage hatten af for.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
I skal bestemt også kigge i retning af Adam audio
www.adam-audio.com
Hilsner __________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det virker mere som en desperat løsning for at optimere indtjeningen i deres nedgangsperiode, hvilket også er helt fint. det er jo en virksomhed....men det virker så halvhjertet med denne løsning. det har sku ikke taget lang tid at 'opfinde' dette produkt.
og hvorfor skal den ikke konkurrerer med ADM9.1 og Neutron 2.1? Den koster jo det samme som hele Neutron 2.1 systemet eller næsten 4k mere end ADM9.1 som er 5x mere fleksibel...det med udsagn om andre producenters enheder bunder enten ud i ignorance eller ren og skær højrøvethed. det er ikke bare kina enheder som f.eks sidder i de avi'er. de er fra en tidligere scan speak mand og er lavet af papirmateriale - en sjældenhed i dag.
jeg er ikke i mod dynaudio. jeg har selv været dyna. mand...men det ærger mig, når sådan en virksomhed har alle muligheder for at skabe et meget mere gennemtænkt produkt, bygget på den aktiveplatform, at de så ikke gør det. det er jo bare en 110 med en forstærker i røven. er delefilteret overhovedet 100% aktivt? det er jo ikke engang sikkert, men en rigtig vigtig faktor. selv hvis den havde, så er den stadig fuldstændig statisk og uden nogen form for nytænkning.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se har de hverken pre-amp eller en god dac , det kunne være interessant at sammenlige med avi 9.1s
som har alt-i-een løsning - endda til billigere penge.
http://www.flickr.com/photos/crispysalad/3015528084/
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
gæst skrev:
"En Dynaudio specialitet er jo højttalerenhederne, men størstedelen af alle højttalerproducenter er egentlig ikke producenter, men de sætter mere eller mindre standard enheder i et kabinet fra Kina og ser, hvor godt et resultat man kan få. Dynaudio er en af de helt få højttalerproducenter i verden, der designer og producerer næsten alt selv. Dermed kan Dynaudio bryde med vanetænkning og traditioner." - citeret fra nyheden på HIFI4ALL"
|
|
|
Der er jo ingen der tvinger dig til at købe, men i stedet for at beklage dig hvad så med at fryde dig over at en hæderkronet dansk virksomhed leverer et nyt og spændende produkt? Såfremt det ikke er et produkt for dig er der jo heldigvis ingen der tvinger dig til at købe det.
Og hvad der skrives omkring egenudvikling af enheder er vel sandt og svært at bestride. Og jeg synes jo netop Dynaudio gør tingene på deres egen måde med netop ikke at hoppe med på trenden med alting bygget ind i højttaleren. |
|
|
selvfølgelig gør du det.... Det sidste markeret i bold er en komplet idiotisk udsagn. det ville du også selv vide, hvis du læste det igennem igen...trend? Synes du, det er et "trend" at bygge højkvalitets komponenter og fleksibilitet i form af flere digitale og analoge indgange, indbygget volumen, indbygget DAC osv? Nej du, det kommer kun en gruppe til gode: kunderne! er du ikke salgsmand? Trends er nye sneaks i andre farver, bukser i et andet 'fit', rullekraven op eller ned....her er der tale om mere for pengene. men ok, du har et produkt, du skal forsvare. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg ikke udtale mig om hvordan den nye aktive model lyder. Men både Focus 110 og 140 synger imponerende og der er mere spark i dem end man skulle tro,fuld tilstrækkeligt i mindre rum.
Med en fornyftig sub vil man sandsyneligvis for omkring 20k plus/minus få et anlæg der selv i meget store rum kan synge dejligt og samtidig visuelt diskret. Helt svært at finde tilsvarende til samme nypris med traditionel forstærker.
Ingen tvivl om at aktive højttalere vil blive mainstream, selv blandt mange audiofile.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
jeg er ikke i mod dynaudio. jeg har selv været dyna. mand...men det ærger mig, når sådan en virksomhed har alle muligheder for at skabe et meget mere gennemtænkt produkt, bygget på den aktiveplatform, at de så ikke gør det. det er jo bare en 110 med en forstærker i røven. er delefilteret overhovedet 100% aktivt? det er jo ikke engang sikkert, men en rigtig vigtig faktor.
|
|
|
Helt ærligt... dine indlæg tager godt nok prisen for mest grundløse sure opstød jeg nogensinde har set. For det første - klippet fra nyheden:
"Da Focus 110 A er aktiv er der indbygget forstærkning i hver højttaler. Men der ikke bare indbygget én, men to i hver højttaler. Både diskant og bas- mellemtoneenheden bliver tildelt hver 50W. Det hele bliver bundet sammen med et elektronisk delefilter."
Så hvad med lige at læse nyheden før du brokker dig over den? For det andet, så forstår jeg ikke et kuk af at du først beklager dig over at Dynaudio kommer med denne højttaler, for derefter at beklage dig over at der er for få aktive højttalere på markedet... Hvorfor er det nu negativt at en producent vælger at sende et simpelt kvalitetsprodukt på markedet, skal det absolut være en revolution af hele hifi-tankegangen, hver gang der kommer et nyt produkt? Hvis Dynaudio nu havde reklameret med, eller bare antydet, at dette er et nyskabende, banebrydende produkt, så kunne jeg _måske_ følge en kritik af at dét så ikke var tilfældet, men det gør de jo ikke engang - de postulerer intet andet end at de har leveret et kvalitetsprodukt.
Skal alle højttalerproducenter fremover stoppe med at lancere små tovejs højttalere, for "hey - det er der sgu allerede nogle andre der har, så det går nok ikke...". Vorherrebevares. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
det med udsagn om andre producenters enheder bunder enten ud i ignorance eller ren og skær højrøvethed. det er ikke bare kina enheder som f.eks sidder i de avi'er. de er fra en tidligere scan speak mand og er lavet af papirmateriale - en sjældenhed i dag.
|
|
|
Og dén her: Du læser godt nok den nyhed som fanden læser bibelen. Der står hverken at AVI bruger kina-enheder, eller at alle andre producenter bruger kina-enheder. Der står ordret: "størstedelen af alle højttalerproducenter". Jeg tror vi kan blive enige om at størstedelen af alle højttalerproducenter lever af at proppe standard-komponenter i en kasse. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er det synd der ikke er indbygget volume kontrol. Havde der været det, havde markedet for modellen jo været meget bredere. Det er ikke alle
CD afspillere der fx. har variabel udgang. Og skal man også investere i forforstærker, så bliver det jo et ret dyrt setup (jeg tager det forbehold at
man kun benytter én kilde.)
Men lækkert at se trenden gå den vej - det giver helt nye muligheder for højttalerkonstruktørene.
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
selvfølgelig gør du det....
Det sidste markeret i bold er en komplet idiotisk udsagn. det ville du også selv vide, hvis du læste det igennem igen...trend? Synes du, det er et "trend" at bygge højkvalitets komponenter og fleksibilitet i form af flere digitale og analoge indgange, indbygget volumen, indbygget DAC osv? Nej du, det kommer kun en gruppe til gode: kunderne! er du ikke salgsmand? Trends er nye sneaks i andre farver, bukser i et andet 'fit', rullekraven op eller ned....her er der tale om mere for pengene. men ok, du har et produkt, du skal forsvare.
|
|
|
Og her kaster jeg så håndklædet i ringen. Jeg gider ikke "debattere" på dette niveau. Det minder jo mest af alt om noget der foregår i en skolegård. "Du er dum! Nej, Du er dum".
Tak for dine konstruktive og saglige indlæg
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal da netop være glade for dynaudio, så vidt jeg er orienteret er de den eneste danske producent der er i stand til at producere alt i og til enhederne selv, og dermed også de eneste der har potentialet til at komme ud over "lad os tage nogle standardenheder og sætte dem i en kasse, måske tweake det lidt". Det er muligt at folk ikke bryder sig om lige netop dette produkt (hvilket er ret godt gået når man ikke har lyttet til tingene), men dynaudio har netop potentialet til at nå længere end så mange andre da de ikke er afhængige af underlødige, flygtige 3 parts leverandører.
sure opstød er da ok, men kig dog på potentialet i stedet for at fokuserer på det i selv mener er forkert.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio præsenteres igen og igen som en dansk virksomhed. Man har da også udvikling og produktion i Skanderborg, men så vidt jeg er orienteret ejes virksomheden i dag 100 procent af Wilfried Ehrenholz, der er tysker.
Så i juridisk forstand må det være en tysk virksomhed. Med danske briller kan det måske kaldes en dansk-tysk virksomhed.
Ret mig gerne, hvis jeg er helt galt på den...
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hamster skrev:
Dynaudio præsenteres igen og igen som en dansk virksomhed. Man har da også udvikling og produktion i Skanderborg, men så vidt jeg er orienteret ejes virksomheden i dag 100 procent af Wilfried Ehrenholz, der er tysker.
Så i juridisk forstand må det være en tysk virksomhed. Med danske briller kan det måske kaldes en dansk-tysk virksomhed.
Ret mig gerne, hvis jeg er helt galt på den... |
|
|
Hvis det er rigtigt er ejerskabet tysk og ekspertisen dansk. Det er vel det man må fokusere på. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
Til top |
|
|