Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser de da kedelige ud. Hvem sidder og designer den slags?
|
Til top |
|
|
Doppler Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de burde skule lidt til f.eks pioneer SC LX- serie... Den er i mine øjne noget af det flotteste på markedet. Og så er der også muskler inde bag det flotte design  __________________ Samsung 50'' Full HD Plasma
Pioneer SC LX 81
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Doppler skrev:
Ja de burde skule lidt til f.eks pioneer SC LX- serie... Den er i mine øjne noget af det flotteste på markedet. Og så er der også muskler inde bag det flotte design  |
|
|
Bortset fra den blanke front, kan jeg ikke se de store forskelle. Et display i midten og så en drejeknap eller to.
|
Til top |
|
|
Doppler Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hegner Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hi-sonny-fi skrev:
Hvor ser de da kedelige ud. Hvem sidder og designer den slags? |
|
|
Nu er det jo ikke design, men LYD kvalitet det handler om. Har selv NAD og de slår mange konkurrenter af vejen ved at fokusere mere på lydkvaliteten og komponenterne. Hellere se på nogle store tunge sorte forstærkere som leverer lyden end et farverig display og smarte knapper, men hvor lyden minder om en ghettoblaster.
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hegner skrev:
hi-sonny-fi skrev:
|
|
Nu er det jo ikke design, men LYD kvalitet det handler om. Har selv NAD og de slår mange konkurrenter af vejen ved at fokusere mere på lydkvaliteten og komponenterne. Hellere se på nogle store tunge sorte forstærkere som leverer lyden end et farverig display og smarte knapper, men hvor lyden minder om en ghettoblaster. |
|
|
Bare fordi et produkt ser godt ud, behøves det jo ikke performe dårligt. Det er vel fair nok at tingene skal se ordentlige ud, selvom det i princippet handler om lyden. Det er jo ikke alle som har et dedikeret rum til alt deres grej, hvor de kan gemme monstrummerne væk, vel?  Så selvom der er tænkt over designet, så betyder det jo ikke at de har været ligeglade med hvordan det lyder. Design og lyd sagtens gå hånd i hånd - og det kan endda være med til at gøre helhedsindtrykket bedre.
|
Til top |
|
|
Doppler Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd - Ja designet på Yamahas store modeller fejler ikke noget... Rimeligt hidsige specifikationer den reciever du har linket til har 
__________________ Samsung 50'' Full HD Plasma
Pioneer SC LX 81
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Til top |
|
|
Doppler Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle - jeg er 100% enig
__________________ Samsung 50'' Full HD Plasma
Pioneer SC LX 81
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Doppler skrev:
Prøv at se efter engang, kan du ikke se en væsentlig forskel i formsproget? |
|
|
Nej. Det er begge firkantende kasser efter standarden 42,5 cm i bredden. Eneste forskel er den blanke front på pioneer og en klap til at skjule knapperne. Det kan man vist ikke kalde en væsentlig forskel i formsprog. Det samme kan siges om Denons og Marants design, som også til forveksling ligner alt andet.
Classe gradbøjer også de 42,5 cm., men her mener jeg dog det visuelle klart distancerer sig

|
Til top |
|
|
Doppler Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok lige for at tage den fra en ende af...
Det to recievere jeg har linket til, har ikke samme mål, som du ellers skrev... Begge producenter har i såfald oplyst forkerte mål på deres sider
Yamaha http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;idcat1=1&idcat2=2
Pioneer: http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/SC-LX81/specs.ht ml
For at vende tilbage til det vi taler om.
På Pioneer'en¨er der kun en eneste trykknap (der i øvrigt er udbalanceret af et AirStudios logo i den modsatte side) udover de to drejeknapper på hele fronten. Det giver en mere ustressende oplevelse for øjet (og hjernen) at der ikke er for mange forstyrrende elementer der skal tages stilling til. Alt er symmetrisk placeret for at give et mere harmonisk udtryk og i kombination med den vandrette linje, opleves recieveren meget "solid" i sit udtryk. Enkel og nærmest kølig at se på med den sorte højglans, hvide farve i displayet og den blå diode i midten... Man skulle næsten tro de prøvede at signalere noget med is? Eller rettere ICE 
Tro mig der er blevet lagt rigtig meget tid i at få recieveren til at se ud som den gør... At hele herligheden så falder fra hinanden når klappen på fronten bliver vippet ned, det er en helt anden sag
For at summere det op, så mener jeg stadig der er stor forskel på formsproget på det recievere vi snakker om!
At du så lige hev Classe op af hatten som eksempel, kan jeg kun sige touche til Se der er design og formsprog der får alle de andre til at ligne hinanden! __________________ Samsung 50'' Full HD Plasma
Pioneer SC LX 81
Bowers Wilkins CM 1
Playstation 3 / XBox 360
Supra HDMI
QED Silver Anniversary
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Doppler skrev:
Ok lige for at tage den fra en ende af...
Det to recievere jeg har linket til, har ikke samme mål, som du ellers skrev... Begge producenter har i såfald oplyst forkerte mål på deres sider
|
|
|
42 cm og 43,5 cm er indenfor den standard de følger for at kunne passe ind i et 19" rack
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ene udlukker ikke det andet. Hvorfor ikke begge dele.
Bare se Classé der klare begge dele til topkarakter. Hvor svært kan det være at lave et pænt design?
hegner skrev:
hi-sonny-fi skrev:
|
|
Nu er det jo ikke design, men LYD kvalitet det handler om. Har selv NAD og de slår mange konkurrenter af vejen ved at fokusere mere på lydkvaliteten og komponenterne. Hellere se på nogle store tunge sorte forstærkere som leverer lyden end et farverig display og smarte knapper, men hvor lyden minder om en ghettoblaster. |
|
|
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 24 April 2009 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag er jo forskelig, jeg synes den der Classe er tude grim.
|
Til top |
|
|
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 24 April 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=hi-sonny-fi]
Det ene udlukker ikke det andet. Hvorfor ikke begge dele.
Bare se Classé der klare begge dele til topkarakter. Hvor svært kan det være at lave et pænt design?
[QUOTE=hi-sonny-fi]
For så alligevel at dumpe fælt ved at klaske de håbløse dolbylogo'er op på fronten. __________________ Hvert femte menneske på jorden er kineser. Så må der være en i min familie. Det kunne være mor? Eller far? Min søster Pernille? Eller måske min adoptivbror Ho Chau Chei? ...tror sgu det er Pernille.
|
Til top |
|
|