Har haft problemer med mit bundkort som resulterede i at jeg skyndte mig at købe et anden inden det var weekend.
Der var kun analog udgange til min lille mini denon reciver tilsluttet et sæt boston acoustics A23
(samme enheder som de store A 360 bare uden de store 8" basser) med van den hul clearwater højtalerkabel
og en jamo suboofer, spiller væsentligt bedre end pc højtaler fra creative,logitech,edifier.
Prøvede for sjovt et gammelt behringer uca 202 usb lydkort jeg havde med digital output (toslink),
det lød forbavsende mere klart og åben selv om jeg max kan køre 16 bit og 48000hz, jeg kørte analogt med
24bit og 19200hz, digitalt gir det noget at køre med 24 bit og 192000hz med mit gamle asus bundkort,
synes det gir en mere åben og klar lyd,forbedring i toppen, mindre uldent og indelukket lyd. (samlignet med f.eks 16 bit og 44100hz)
Hvis nu jeg køber et brugt lydkort af de gode der kan afspille i 24 bit og 192000hz,
vil et brugt top klasse kort fra asus,creative gi bedre lyd end at bruge den optiske
udgang på et bundkort (der måler godt) eller er det bare lige meget når det er et digitalt signal og anlægget ikke er det vildeste?
Lyden skal fra min pc og så digitalt ind i min denon reciver så det er dac'en i denonen der konvertere fra digitalt til analogt
Mange af jer har sikkert også en cd afspiller,dac der er meget dyr frem for noget billigt udstyr fordi det gir bedre lyd
Dette bundkort har jeg tænkt på at anskaffe mig, som man kan se måler det rigtig godt
Asus
Tænker om det er spild af penge at købe et brugt men godt lydkort istedet for at vente og
så bruge den optiske udgang på mit kommende bundkort, der som udgangspunkt måler godt