Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny netværksreceiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Dog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Status: Offline
Sendt: 14 April 2015 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har snuset lidt til tanken om at købe et nyt anlæg. Jeg sidder med en gammel Harman/kardon AVR130, som nok har små 7-10 år på bagen, og har lidt problemer med at tænde, hvis man ikke bruger remote. Jeg leder egentlig efter en alt-i-en stereo receiver. Har ikke behov for CD, sålænge der er solidt med streaming muligheder, eks. via Spotify og god kontrol fra en App, så er det ligefør mine behov er opfyldt : )

Det jeg leder efter er en netværksafspiller med minimum Airplay, Spotify og DNLA. Jeg sidder med et par Pod speakes, og en lille AudioPro sub, som skal sættes til det nye anlæg. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke kender så voldsomt meget til området, udover de anmeldelser jeg har læst af div. receivers - men jeg føler lidt, at jeg mangler noget generel info om Netværkssafspillere. Noget ala "Den her funktion er must have", "det her skal receiveren som minimum kunne trække" etc. etc.

Som nævnt tænker jeg Airplay, Spottfy og DNLA - men er der andet i vil anbefalde? Sidder på Mac og iphone. Ligeledes vil jeg gerne at kunne styre skidtet fra en App på telefonen, hvor jeg også tænker der må være nogen erfaring med disse.

Budgettet forestiller jeg mig ligger et sted mellem 3-6k.

Jeg har kigget på: http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-stereo-forstaerker- marantz-melody-streamer-mcr-510-p-1044.html

men ved ikke om den er for "fesen". Den har jo fået rigtig fine anmeldelser må man sige.

Har også luret på: https://www.hifiklubben.dk/stereo/kompaktanlag/nad-d7050-dig ital-forstarker/

Her tænker jeg dog at selve displayet er ret begrænset ift. opsætning og generel info - men ellers er jeg ret vild med designet : )

Jeg har også læst en del om Sonos, Bluesound etc. men umiddelbart tror jeg, at jeg vil være bedre tjent med en "rigtig" receiver, som jeg også kan koble til TV'et hvis jeg skulle få lyst til det. Men kom gerne med input : )

På forhånd tak for hjælpen!
Til top Vis The Dog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dog

Gela
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2015 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at kikke på Onkyo TX-8050.
Jeg har selv som "sekundær" anlæg.
Den spiller hæderligt og kan klart anbefales. Især til prisen.
Til top Vis Gela's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gela

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes