Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC til mit setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 September 2015 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

De herrer og damer

Så er det langt om længe lykkedes mig at finde lige den forstærker som jeg synes passer til mine ører og mine højttalere. Nu mangler jeg så
bare en D/A converter. I denne digitale tidsalder, har jeg erkendt at jeg ikke kommer til at bruge hverken CD eller LP, og kan du ikke lige komme
over det, er der vist ikke nogen grund til at læse videre

Mit setup som det står lige pt er:
- 2 stk Advance Acoustiv MAA-705
- 2 stk Monitor Audio GS 60

Højttalerkabel købte jeg i sin tid i TapeConnection, men jeg kan ikke lige huske hvad det hedder. Det er 2x1,5 m af lækkert bi-wire kabel, som
jeg indtil videre beholder.
Kilden til musikken har jeg planlagt til at være en Sonos Connect, da vi i forvejen har Sonos i huset. Imellem forstærker og sonos regner jeg så
med at der skal placeres en DAC. Men hvilken?

Mit budget er på maksimalt 6000 kr, og jeg har ikke travlt med at finde en DAC lige nu og her.
Jeg elsker pondus og varme, men også detaljerighed til avanceret musik.
Og mhb. på musik, så hører jeg næsten alt. Rock, pop, rap, trance, electro swing, dubstep, you name it.

Nogle gode bud, hvis man nu ikke nødvendigvis skal begive sig ned i nærmeste hifiklub?
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 September 2015 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hva med en Rega eller Audiolab DAC? Umiddelbart nok inde for den lydprofil du søger og prisen ligeså. Kører det Sonos så som en
art forforstærker til effekttrinene? Ellers der der også DAC´s med indbygget preamp.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2015 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

M-audio M-dac   Sidste kreation fra LakeWest... Den bedste DAC jeg har haft i mit setup.

Ellers er der altid dansk audio design, har haft DAC10 ( der findes et hav af under modeller ) om husker den stadig som meget varm og velopløst.

Begge kan fås brugt i 2-5000kr klassen
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Chrotto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Min tanke var at bruge min sonos som forforstærker i første omgang, indtil jeg finder ud af at jeg skal have flere kilder sat til anlægget. Sonos
connect har en ekstra analog indgang, som jeg påtænker at bruge til mit tv, da mit krav til tv-lyd er betydelig mindre end så meget andet :-)

Jeg tager lige et kig på de forslag I har, men nogle af dem er jeg stødt på tidligere. Nogle der har erfaring med steder de kan lånes til at teste sit
setup?
Til top Vis Chrotto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrotto Besøg Chrotto's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes