Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Thule Vs. Densen... og de andre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Der har været meget debat om kvaliteten af løbeværk og andre dele i bedre japansk producerede cd-afspillere på disse sider.

Af rent patriotiske årsager (hvis man ikke må være patriotisk som dansk hifi-interesseret, hvornår må man så ) overvejer jeg at købe dansk næste gang... men hvordan er kvaliteten af de "betalelige" danskproducerede afspillere i forhold til japanerne i samme prisklasse?

Interesserer mig primært for Thule CD150B og Densen B400 og så Holfi som outsider.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

rigtig godt spørgsmål, har selv tænkt på det....

thule har godt nok lavet deres dva 150b , men der skulle ikke være nogen hørebar foskel på den og 150b i fælge deres egen medarbejdere/sælgere.

nu har jeg ikke den store præcise tekniske indsigt, men rent subjekttivt synes jeg at kvaliteten som minimum er den samme, og i hvert(ti)fald også bedre....

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage et godt brugt løbeværk som pioneers stable platter fra en pd75 eller pd95, eller sonys tidlere topmodeller og banke en ny god clock i. F.eks. den som kramer har konstrueret :) - se også de optimeringer som kramer har lavet på sin pd75. Det er noget der virker. Det kan vel gøres for ialt 2500 - 3000 kr. incl clock.
Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Har også overvejet samme løsning.

Nu nævner du Poineer, men hvordan er listen over afspillerne med de bedste løbeværk?

• Poineer DP95
  • Poineer DP75
  • Marantz CD16
  • Denon DCD 3560
  • .... hvilke andre?

Det bringer mig sådan set tilbage til mit spørgsmål - er der ikke nogen af de danske afspillere der fortjener en plads på listen?

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt har Holfi ingen digitaludgang, så den bliver svær at bruge som løbeværk. Men til gengæld lyder den jo fedt i sig selv Wink

Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jammen der sgu ingen danskere der producerer drev (indmaden). Det er der kun ganske få der gør. Det er uhøre kostbart at udvikle og producere et drev.

Af de ovennævnte ville jeg undgå 3560 da det er en gammel konstruktion, der må have mere jitter. PD95 er en 75 hvis vi kun ser på drev delen - der er kun en meget lille, ubetydelig, forskel på drevet. Med en ny clock og hvis man selv tager udgangssignalet direkte fra en hcmos kreds (vigtigt, som jeg har læst det, på de her to pioneer modeller), har jeg vist i min optimeringsartikkel, kan det give et meget fint og jitterfrit signal. PD75 er selv uden optimeringer og ny clock godt jitterfri. Den burde være meget billig.

Jeg kender ikke til Marantz, men mon ikke det er et phillips drev ?

Jeg vil mene at man selv med et billigt phillipsdrev kan nå rigtigt langt, med ny clock, bedre afkobling og filtrering af digitalkredse og evt. bygge sit eget balancerede output. Det kan sgu gøres super-godt og hammer-billigt, hvis du vel at mærke vil bruge en del tid på det.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at de danske producenter bruger drev, fra de få store internationale koncerner, der sælger løse drev... lidt samme historie som med billedrør!

Min problem med de gamle Pioneer, Marantz osv. er designet. De skulle altså være blevet i 90'erne (den første del). Tiden er rendt fra dem, ligemeget hvor meget de så kan modificeres. Ved godt at det påståes, at der ikke længere laves drev som i gamle dage... men så må mine øre lide (lidt) under mine øjnes trang til lækkerier, indtil jeg finder ud af hvordan man lægger det gammelt drev i en ny cd-afspiller... eller indtil de igen begynder at lave cd-afspillere med go'e drev til en anstændig pris. Der er jo et marked for det - det må da være gået op for producenterne (om ikke andet så for de førnævnte danske som forhåbentligt kigger forbi på disse sider jævnligt).

Så er der den med udførelsen af selve modifikationen. Jeg vil så frygteligt gerne prøve det, men jeg ved også at jeg gør mere skade end gavn med en loddekolbe, hvorfor jeg vil blive nødt til at betale andre for at udføre indgrebet. Det bliver det jo ikke billigere af.

Og når jeg så skal til at modificere for en mindre formue, er der jo ingen grund til at begynde på en afspiller, hvor jeg ved at jeg kommet til at rende panden mod "drev-muren" halvejs i projektet. Eller begynde på en afspiller som kan komme til at lyde fantastisk, men som er så grim at man ikke kan være bekendt at have den stående fremme... lidt hæmmende for anvendeligheden

Har fuld forståelse for at andre mener at det er lyden der betyder ALT. Deres drømmeanlæg kan godt bestå af:

• Råmodificeret DCD3560 uden forhindringer (låg) så man kan se lækkerierne og komme til med loddekolben.
  • DIY forstærker i hjemmebukket kobberkabinet
  • DIY højtalere i rå MDF

Sådan er jeg bare ikke skruet sammen (har godt nok én højtaler i MDF for tiden - men det er en prototype).

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg må indskyde Rega Planet, den fik en ret god test i tyske Stereo.

Er der nogen der kender den ? i forhold til feks. nævnte Thule og Densen (Laver Densen cd afspiller i 7000 kr klassen ?) Jeg synes designet er ret fedt.

mvh.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Densen laver ikke cd-afspillere i 7000kr klassen. Langt fra endag. De starter ved ca 14000kr og så op til 25000kr.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Se om du kan finde en Holfi XANDRA. Det er den toploadede. Den kræver omhyggelig opstilling. Men korrekt opstillet kvitterer den med lyd i verdensklasse. Kun få gør det bedre!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes