| Forfatter |
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heys!
Jeg har en sony str-da 50 es som har en spænding på 2v over pre-out, har jeg ladet mig fortælle.. Jeg tænker på at købe et rotel effekttrin som har en følsomhed på 1V- har det noget at sige lydmæssigt eller i nogen sammenhænge?
Håber I kan hjælpe!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, men Sony´en vil spille lidt højere end et apparat med 1 volt´s udgangsspændning. Så det gør du bare!!! DIN-standarden er 1 volt!!!
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg har påtænkt mig at spænde reciever til mellemtone og diskant og eff. på bassen? Vil det så ikke betyde at de ikke spiller med samme lydniveau???
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo. Måske...
Der er flere ting der spiller ind. Prøv det og se hvad der sker, så må
evt. problemer løses i den rækkefølge de opstår.
/U.
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Frandsen !
Det var ikke meningen at skabe "panik" for dig, er ikke så tit inde på denne site mere, derfor den sene reaktion........men det faktiske "problem" er nu reelt nok - eksemplet jeg gav, er reelt et problem - jeg har som sagt "været der" !
Dog kan der, som CarrotMan skriver, være andre ting som spiller ind alt efter mærke/konstruktion .......så prøv dig frem - inden køb !
ang. QS-serien, er jeg lige ved at tro at en af de sidste havde samme effekttrin som i STR-DA50es ?....om konstruktionen (i QS) også omfattede resten,og dermed 2V over pre-out ?.....er i hvertfald grund nok til at nær læse manualen inden du bytter !
En "helt vild" teknisk forklaring har jeg ikke evner til - men det er der helt sikkert andre der har 
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
|
JEg har påtænkt mig at spænde reciever til mellemtone og diskant og eff. på bassen? Vil det så ikke betyde at de ikke spiller med samme lydniveau???
|
|
|
Du er nødt til at vide noget mere. Har Sony'en indgang til effektforstærkeren? Er der opgivet følsomhed?
Målet er at finde ud af om forstærkningen i de to effekttrin er ens. Hvis ikke det er tilfældet, og hvis du ikke kan justere følsomhed på Rotel'en kan du ikke bi-ampe.
Hvorfor har du iøvrigt lagt tråden hér - under "digitalt" ??  __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lagt tråden ind under digitalt fordi der står det handler om forstærkere og sådan noget- det passer vel nogen lunde eller
Sony STR-DA 50 ES som jeg har nu har pre out itl alle kanaler og en spænding på 2V- derfor jeg har kaldt emnet fro 1V=2V?? Fordi der netop på de fleste eff. (hvad jeg hører) har en følsomhed på 1V.
Mht til QS-serien ved jeg det ikke, men ES-serien har et solidt effekttrin i..
tak for indlæggene indtil videre... 
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs dette ikke kan lade sig gøre???
MVH
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
|
dvs dette ikke kan lade sig gøre???
MVH
|
|
|
Der skal nok komme lyd ud, men hvis ikke følsomhederne i de to effektforstærkere (hhv. den indbyggede og den separate) matcher, så vil bassen spille højere (eller lavere) end mellemtonen/diskanten. Og det er jo ikke lige det du gerne vil...  __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |