|
Hej
Nu har jeg endelig fået købt mig fjernsyn, Surroundreciever, DVD-afspiller, højttalere og sub. Nu mangler jeg bare det svære... opsætningen!!!
Mine indkøb består af
Phillips 32pw8818, NAD T753, NAD T533, JAMO E850, JAMO E8SUB og JAMO E8CEN
Hvilke kabler skal jeg bruge og hvordan skal de tilsluttes for at jeg kan bruge det som hjemmebio?
Hvilke kabler du skal bruge, afhænger af hvor meget du vil ofre på det. Front og center må meget gerne benytte samme kabel-mærke/model, for at klangen lyder ens. Kabler til Baghøjttaler har mindre betydning (men derfor behøver du ikke at købe et kabel til 5-10 kr/m).
Jeg har tilsluttet DVD-afspilleren til recieveren således jeg kan spille cd'er. Desuden er højttalerne selvfølgelig tilsluttet. Men hvordan får jeg koblet fjernsynet til systemet? Skal der bare et billed-kabel fra TV til reciever? Der skal vel også overføres lyd, hvis man vil have surround under film på TV2???
Mht. lyden, skal købe et digital-kabel (optical/coaxial) fra DVD ---> Receiver. Det du bruger nu, er nok et phono-kabel. Mht. til billede skal du købe et scart-kabel fra TV ---> DVD. Køb endelig et godt kabel så du for noget godt ud af dit Philips TV.
Jeg ved ikke om fjernsynet har component video, nogen der kan fortælle mig det?
TV'et har ikke component indgang, så vidt jeg ved. |