Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp til CD-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ved at lave en kraftig opg. af mit nuværende HIFI grej, og jeg mangler p.t. i mit "nye" anlæg en CD-afspiller, forforstærker samt nye kabler.

Jeg har fået bygget mig en LCaudio ZAP på 2X250W i 8ohm og fået købt mig Vienna Acoutics Strauss højtalere (som jeg dog ikke har fået endnu)

Af CD-afspiller har jeg tænkt på følgende (dog uden at have hørt nogen af dem endnu!): Rega Planet, Rega Jupiter, Primare D-20, Primare D-30.2, AH! Reference Tjoeb 4000 og Opera Audio consonance CD 2.2.

Jeg ved endnu ikke helt med forforstærker, måske er der en der skal bygge en til mig, men er der nogen andre forslag (nyt/brugt)?

Af kabler har jeg tænkt mig at prøve at benytte Betram kabler, men er der andre forslag?

Jeg høre meget forskelligt musik (Pop,Rock,klassisk og dance når der er fest).

Nogen der kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning omkring de ting jeg mangler?
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej enoch: har selv strauss.. (er vi jo mange der har efterhånden) pt bruger jeg en rega som gør det rigtig godt !!! men opera Audio ville være mit valg.. bestemt ikke primare !!  regaéns helt store styrke er den kontante bas man får, ik noget plastik over dens lyd 

Af kabler bruger jeg Transparent, som jeg ikke har de store planer om at udskifte, men lytter da jævnligt på nye..  Forforstærker er en Audio Research LS2 med rør som gør det fantastisk !!

med strauss ville jeg ik gå efter det alt for analytiske grej..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Hej enoch: har selv strauss.. (er vi jo mange der har efterhånden) pt bruger jeg en rega som gør det rigtig godt !!! men opera Audio ville være mit valg.. bestemt ikke primare !!  regaéns helt store styrke er den kontante bas man får, ik noget plastik over dens lyd 

Af kabler bruger jeg Transparent, som jeg ikke har de store planer om at udskifte, men lytter da jævnligt på nye..  Forforstærker er en Audio Research LS2 med rør som gør det fantastisk !!

med strauss ville jeg ik gå efter det alt for analytiske grej..

Okey hvilken Rega benytter du? Du kender ikke noget til AH! ?? (http://www.hifi-planet.com/hpah1.htm / http://www.audioreview.com)

Har du andre forslag omkring forforstærker/kabler m.m.?

Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej Enoch

Brøv at lytte til Audio Aero Prima CD, den er helt fantastisk. Har selv haft den fornøjelse at eje en.

Du kan finde test af den her på siden, men sørg nu for selv at lægge øre til en/ låne en.

Til top Vis Jørgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgensen

enoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jørgensen skrev:

Hej Enoch

Brøv at lytte til Audio Aero Prima CD, den er helt fantastisk. Har selv haft den fornøjelse at eje en.

Du kan finde test af den her på siden, men sørg nu for selv at lægge øre til en/ låne en.

Jamen, så må jeg skrive den på min liste som et emne

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Enoch: min tro på kabler har lidt et knæk hertil aften.. må med tåre i øjnene indrømme at mine kabler skal skiftes.. mine transparent fik lammetæv af dolkins kabler.. så skal endten have skiftet til en større model eller tmc kabler.. så nu går den store lyttetest igang.. regner med snart at få besøg af njoe tjoeben, håber ik min rega kommer til kort på samme måde som mine kabler...

Det TMC kablet gjorde bedre var at manfik en klar adskillelse af de forskellige instrumenter, langt bedre lydbillede og højttalerne spillede dybere

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget glad for min Opera Consonance Refrence CD 2.2 og jeg må sige at servicen hos http://www.artsound.dk/ har været rigtig god. Jeg kan se de har en demo til salg for 9000.
Cd-afspilleren er udført i en rigtig god kvalitet  og har et fedt design der skiller sig lidt ud fra den gængse cd-afspiller. Og så får du en tung fjernbetjening helt i metal, så ikke noget med at tabe den så får du mærker i gulvet.

jeg kender desvære ikke lyden fra de andre mærker du nævner, men ville bare fortælle at jeg selv er glad for min maskine.

venlig hilsen

Mir

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes