| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er der nogle der har nogle erfaringer med denne spille, som de vil dele med mig?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af en sådan maskine.
Rent designmæssigt får du en cd-afspiller helt for sig selv. Jeg har en med trælåg og det er virkelig fedt at se og røre på. Hele afspilleren er meget robust og kvalitetsindtrykket er rigtig godt. Den vejer en hel del og kigger man ned i den er den da også stoppet til randen med elektronik. Som du sikkert har set på billeder så er der to store runde knapper på fronten som man bruger til at navigere rundt med. Dem er jeg personligt helt vild med. Det føles rigtig godt at tænde/slukke, køre tray'et ud/ind osv. Fjernbetjeningen er helt i metal så den er pænt tung. Den har har dog ikke tal så man bliver nød til at trykke next indtil man får fat i det nummer man vil høre. Der er både RCA transistor- og XLR rørudgang. Og så leveres den meget kiesisk med et par hvide handsker.
Lydmæssigt er jeg lidt forsigtig om at komme med udtalelser da jeg endnu ikke har det helt store sammenligningsgrundlag. Men jeg føler bestemt ikke at jeg mangler noget. Sammen med mit forstærker setup fra Acoustic Reality løber jeg ikke ind i den klassiske sumpede rørlyd men har derimod en god bas og en til tider lidt for skarp diskant (hvilket jeg tror er mere mine B&W'ers skyld).
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget. Og så ønsker jeg dig held og lykke med jagten på din nye cd-afspiller.
Venlig hilsen
Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Mirovich.
Rigtig godt indlæg! Men det er da omvendt ikke? Jeg mener rør på RCA udgangen og trans på XLR?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt. Rør på RCA og Trans på XLR.
I øvrigt kan jeg kun holde med Mirovich i hans begejstring... Det er en absolut lækker maskine!! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
Mirovich Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja jeg giver jeg fuldt ret i hvad i siger jeg sidder her og sover
Da jeg skulle købe min cd.afspiller mailede jeg lidt sammen med Alex E. Nielsen som også har sådan en fætter. Så du kan jo evt. skrive en PB til ham og høre hvad han har at sige.
Den mest irriterende feture på maskinen er at den skal opbygge spænding hvilket tager ca. 1 minut tror jeg nok. Det får mig nogen gange til at glemme jeg har tændt for anlægget da jeg så har gang i hundrede sytten andre ting. Et par timer senere kommer man så forbi og ser anlæget står tændt DOH! Jeg har lige sdiet og hørt albummet Frengers fra Mew og det lyder alt for godt.
Venlig hilsen Mir __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 27 Juni 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvilken af de 2 udgange lyder så bedst, den med Rør eller den med Transistor??

|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med RCA (Rør). Det er den bedste lyd i mit setup. Kan godt li` den mere varme klang det har frem for XLR udgangen. Men det er smag og behag tror jeg. Det skal siges, at min forstærker er Opera Ref. 150 også med rør, og de 2 ting forbundet med rør lyder bare bedst. Der er nu ikke den store forskel, men der er lidt flere detaljer med. Om det i dit tilfælde, med en anden forstærker, vil lyde bedre med XLR skal være usagt, men så er det jo rart at ha` begge muligheder. Håber du kan bruge det svar til noget.....
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
fast2night Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 30 Juni 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min i nogle måneder og er lige så glad for den som da jeg
fik den. Den giver dig lyst til at afspille den ene skive efter den
anden, og man kan slet ikke få nok. Da jeg også har rør i min preamp
foretrækker jeg helt klart rørudgangen på Operaen.
Jeg har dog udskiftet de to AEON MKP kondensatorer i rørbuffertrinnet
med et par Hovland MusiCaps, og selv om de skulle monteres med skohorn,
på grund af den fysiske størrelse, var det umagen værd. Perspektiv og
placering blev bedre, baggrunden mere tavs, og det gav mere luft og ro
i lydbilledet.
http://www.kvik.org/opera/top.jpg
Mvh
Hans
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 01 Juli 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurra!
Så har jeg fået min CD 2.2 + modifikationer udført af Hans Iversen Of ArtSound Himself...
Første indtryk: Selv ud af kassen spiller denne CD-afsp. forrygende godt! Leverer alle detaljer på et sølvfad uden at være trættende. Men det bedste er ligegodt bassen, den kan bare spille bas så englene synger .
Glæder mig til en måneds tid, når den er fuldt tilspillet!
Mvh. og tak til alle!
PS. "fast2night" ja det var sgu' nogle ordentlige bamser du har smidt i! Aner ikke hvor store de AuriCap er der er kommet i min.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 01 Juli 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu.
Hvad koster sådan en opgradering?
Frank.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 01 Juli 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
På ArtSound's hjemmeside står den til 1800,-
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
waggy skrev:
| Jeg kører med RCA (Rør). Det er den bedste lyd i mit setup. Kan godt li` den mere varme klang det har frem for XLR udgangen. Men det er smag og behag tror jeg. Det skal siges, at min forstærker er Opera Ref. 150 også med rør, og de 2 ting forbundet med rør lyder bare bedst. Der er nu ikke den store forskel, men der er lidt flere detaljer med. Om det i dit tilfælde, med en anden forstærker, vil lyde bedre med XLR skal være usagt, men så er det jo rart at ha` begge muligheder. Håber du kan bruge det svar til noget..... |
|
|
Tak for indputtet 
Nu kan jeg se at du har en Ref.150 forstærker, den har jeg sjovt nok også tænkt mig at købe sammen med en CD2.2, hvilke højtalere spiller du på ??

|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn....
Jeg er bange for, at vi må ha` samme smag for hifi, for du har sjovt nok de Beethoven jeg gerne vil ha`!! Nå, men jeg spiller på et sæt AV5 i en stue på 28kvm. Det lyder forbløffende godt, selvom mange sikkert vil sige, at AV5 er forældet. Før jeg havde Opera, kørte jeg med Nad Silverline S100/200 og 500, og der lød AV5èrn faktisk ikke specielt godt. Noget nyt måtte til, og Opera sættet fik Av5 til at spille som aldrig før. Det har jeg aldrig fortrudt!! Men er da stadig villig til at bytte med dig.... Jeg håber da du køber den Ref. 150, og lad mig da endelig høre din mening om hele sættet. Det er et kanon sæt!! Har i øvrigt lige lånt en ren rør-Opera af Hans. Det er en Consonance M100S-plus. har du overvejet den?
Go` weekend til alle... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17770 &KW=waggy
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tillader mig lige at blande mig her - og måske løbe voldsomt off-topic.
Jeg har selv VA Beethoven og en rør-CD (Se sign.).
Jeg overvejer at lytte til Opera Audio Reference 880 - er der nogen af jer der har der har hørt den?
Tillykke med det nye Milu - glæder mig til at høre lidt mere når den er blevet 'varm' - måske lidt input om forskellige rør!?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |