Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: skufferne Roksan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen

I de sidst 3 dage har jeg lånet en Roksan kandy kc-1 mk 3 cd-afspille

jeg syndes det var en skufferne oplevelse

for det første syndes jeg ikke at JEG, kunne høre forskel på den og min HD750, måske hvis jeg hade et dyrt kabel,

og for det andet, er kandy ikke så tolerant over for riser og støv på cd'erne som hd750'eren

er der nogle folk. som kender en cd afspiller som er ligeglad med risser osv..

Jeg mener at Myryad engang for 5-6 år siden lavet en som var utrolig tolerant

mvh  

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Martin,

for god ordens skyld, vil jeg lige pointere at den maskine du lånte var sprit ny i uåbnet emballage, og derfor ikke var tilspillet.

Roksan produkterne kræver en vis tilspilning, FØR at de lyder optimalt. Der er stor forskel på en ny model og een der er fx en måned gl. - Dette giver sig til udtryk i et langt mere åbent, 3-dimensionelt lydbillede, samt mere attack i basområdet.

Mht til ridser er det ikke normalt et problem, men da der er tale om en helt ny maskine, har vi valgt at lade den blive målt igennem på vort værksted, således de kan se om den er ude af justering.

- For the record: Martin ønskede at prøve en anden maskine uanset fabrikat, for at se om der var hørebare forskelle på CDafspillere, og var ikke konkret interesseret i en Roksan CD - Han lånte en ny CD, da det var den model vi bedst kunne undvære på daværende tidspunkt. Derfor var Roksan maskinen ikke tilspillet.

Jeg vil opfordre Martin til igen at prøve en Roksan Kandy 3 CD, den her gang en tilspillet, samt et bedre signal kabel, for at se om dette giver en forskel.

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

er der nogle folk. som kender en cd afspiller som er ligeglad med risser osv..

du må lære at passe bedre på dine cd'er!! du kan ikke vurdere kvaliteten af en cd-afspiller ud fra hvordan den klarer ridser m.m.

/M

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kender godt Roksan´en, og synes den lyder glimrende. En af mine hifi venner har et eksemplar, der erstattede hans Sony bitstreamer med godt resultat (jeg låner den af og til)  Jeg mener det er en af de mere musikalske CDafspillere. Hvad angår følsomhed for ridser og skrammer, er det min erfaring, at det kan variere fra eksemplar til eksemplar, i samme model endda. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg har en HORROR-CD (også kaldet ølbrikken) som jeg altid tager med, ved indkøb og afprøvning af CDafspiller. Klarer afspilleren den, klarer den alt. (scoringprocent omkring 50 i Roksanen). MEN Roksanen er en super-afspiller, hvis nogen spørger mig.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Audio Concept skrev:

Hej Martin,

for god ordens skyld, vil jeg lige pointere at den maskine du lånte var sprit ny i uåbnet emballage, og derfor ikke var tilspillet.

Roksan produkterne kræver en vis tilspilning, FØR at de lyder optimalt. Der er stor forskel på en ny model og een der er fx en måned gl. - Dette giver sig til udtryk i et langt mere åbent, 3-dimensionelt lydbillede, samt mere attack i basområdet.

Mht til ridser er det ikke normalt et problem, men da der er tale om en helt ny maskine, har vi valgt at lade den blive målt igennem på vort værksted, således de kan se om den er ude af justering.

- For the record: Martin ønskede at prøve en anden maskine uanset fabrikat, for at se om der var hørebare forskelle på CDafspillere, og var ikke konkret interesseret i en Roksan CD - Han lånte en ny CD, da det var den model vi bedst kunne undvære på daværende tidspunkt. Derfor var Roksan maskinen ikke tilspillet.

Jeg vil opfordre Martin til igen at prøve en Roksan Kandy 3 CD, den her gang en tilspillet, samt et bedre signal kabel, for at se om dette giver en forskel.

Jeg vil lige sige, at jeg ikke er ud på at ned gøre Roksan Kandy mk 3 cd.

Jeg syndes bare at JEG ikke kunne høre forskel, på mit anlæg.( det er måske fordi jeg ikke ved hvad jeg skal lytte efter)

Men jeg kunne høre en hvis forskel på min kæreste's anlæg, ( Atoll IN 50 og et par AE Aelite 2  højttaler).Det var ligsom der kom mere dybte i lyden. Det var med et standard kabel.

Jeg fik heller ikke mulighed for at lave en A/B test, med min hd750 og roksan.

mvh marthin     

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 28 Juni 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jo der var nok en ide med at prøve den igen, det kan jo være jeg var uheldig at få en "mandags cd-afspiller "

men som sagt, det kan jo også være jeg er stereofonisk blind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes