Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Densen B-400 modelbetegnelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er pt på jagt efter en Densen CD-afspiller, og er i denne sammenhæng blevet noget rund-forvirret omkring B-400 modelbetegnelserne . Er der nogen der kan give en forklaring på hvad forskellen er på:

B-400

B-400 Plus

B-400XS

På forhånd tak for hjælpen!

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hmm... Ikke ret meget respons....

Vi prøver en omformulering: Er der nogle gode grunde (tekniske som lydmæssige) til at vælge B-400 frem for B-400 Plus? Jeg ved en opgradering koster 3000,-, og kunne godt tænke mig at vide hvad man får for den ganske pæne slat penge...

/Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 296&zoneid=3

ellers densen.dk

du kan jo skrive en mail til dem

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Takker... densen.dk kan jeg ikke rigtigt komme i kontakt med (noget med et Java-problem på sitet). Havde dog lige overset artiklen her på sitet .

Tak for hjælpen!

/Søren

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

den er desværre ikke så uddybende, men ellers må du jo bare sende en privat besked til Thomas Sillesen... han vil sikkert være glad for at svare pæå spørgsmål om sit eget produkt, og han er også klar over problemerne med hjemmesiden. så der er ingen sure miner derfra.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
den er desværre ikke så uddybende, men ellers må du jo bare sende en privat besked til Thomas Sillesen... han vil sikkert være glad for at svare pæå spørgsmål om sit eget produkt, og han er også klar over problemerne med hjemmesiden. så der er ingen sure miner derfra.

Det er hermed gjort. Han har tidligere været meget hurtig til at svare på private beskeder, så jeg forsøger igen denne vej.

/Søren

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej Shras,

Jeg skal nok komme med en fyldestgørende oversigt over forskellene på B-400, B-400+ og B-400XS i løbet af 1-2 dage, men vi har vanvittigt travlt med at få ordrer ud inden ferien (der startede i fredags i sidste uge  )

Iøvrigt er homepage sikkert oppe med ny og læsbar menu om 2-3 dage

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Shras,

Jeg skal nok komme med en fyldestgørende oversigt over forskellene på B-400, B-400+ og B-400XS i løbet af 1-2 dage, men vi har vanvittigt travlt med at få ordrer ud inden ferien (der startede i fredags i sidste uge  )

Iøvrigt er homepage sikkert oppe med ny og læsbar menu om 2-3 dage

Med venlig hilsen

Super

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

han var da hurtig på tasterne den gode sillesen....

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej igen !

Nu skulle hjemmesiden være oppe med den nye menu, således at flere informationer kan findes der. B-400, var vores første CD Afspiller.  Det vil være for omfattende at komme ind på den tekniske konstruktion her, men grundlæggende danner den stadig platform for vore CD afspillere, da de alle er modulopbyggede og dermed kan opgraderes løbende.

B-400+ er den nye udgave af B-400. Den adskiller sig ved en bedre DAC hvor især de analoge dele er forbedret. Men også i selv D-A konverteringen er der sket en del. Således er B-400+ IKKE med HDCD som B-400 har. Alligevel spiller B-400+ Bedre -selv når man afspiller en HDCD dekodet CD.

B-400XS indeholder plus dac teknologien der er beskrevet mere indgående på vores hjemmeside, og som giver en højere opløsning end normalt for en CD plade, og er på den måde med til at sikre en endnu bedre lydkvalitet. Yderligere er de analoge kredsløb ekstremt gode.

Fælles for B-400+ og B-400XS er at i forhold til B-400 har de en forbedret netfiltrering, lidt anden software og en anden kabling til laseren.

Har man en B-400 kan den opgraderes til B-400+ og/eller B-400XS. Der er tale om en komplet opgradering, der indbefatter opgradering af netfilter, ny software, ny kabling til laser, ny dac (komplet udskiftning af print) og ny skuffe profil med logo.

Priserne på opgraderingerne er ca 3.000,- for en plus upgrade, og 12.000,- for en XS upgrade.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Tak for det... Jeg har også fået 'hul igennem' til jeres hjemmeside. -Dejligt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes