Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: "Hifi" for 25 kroner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 05:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har hos den lokale flyttemand og "antikvariat" købt en Philips CD380, den stod uden pris til 75 "jydepenge", men blev pruttet ned til 25 gode danske kroner, hæ!!!   Hvorfor nu ofre hele 25 kroner på en så gammel maskine, som måske kun kan køre en måned mere og med hvilken lyd???    Mit håb var, at den forhåbenligt var fornuftigt lavet med et CDM?, i bedste fald CDM7-drev med radial-aflæsning og da det er en 16-bit/4x, så håbede jeg også på, at det var lavet med TDA1543A og SAA7220 D/A og filter.   Så hjem på køkkenbordet med den til en første lyttetest og jo; det lød SQ udemærket!!!    Udvendigt ligner den en dårlig kopi af en hamrende grim Rotel RCD931 med orange display; eneste luksus er en hovedtelefonudgang med fast (fixed) niveau!!!    Meeen indeni denne maskine diskes op med E-kerne trafo, CDM-drev model?, en lille fin TDA1543A og såmænd et SAA7220 filter, jubiii!!!    Udgangstrinet er lavet med 2 stk. LE833 (Signetics M8830), jeg kender dem ikke!!!   Lyttetesten foregik "kun" med hovedtelefoner på den indbyggede hovedtelefonudgang og jeg startede med mine de billigste; Sennheiser HD437 og HD477, derefter med HD590.   Selv med HD437 var bassen detaljeret, mellemtonen ligeså og diskanten pænt luftig, dog var der en smule forvrængning i diskanten, så jeg skiftede til HD477, som spillede en kende lavere, men med meget mere af det hele. Forvrængningen i diskanten var nu også så lav, at jeg vil tillade mig at kalde den for ikke hørbar. HD400-serien er en smule frisklydende i forhold til HD500-serien, så med HD590 i "hullet" blev lyden ikke meget renere, men en smule mere nobel og korrekt!!! HD477 var altså de hovedtelefoner, som gav det bedste resultat!!! Jeg er nu gået på jagt efter en billig int. forstærker a´la NAD 3020, Pioneer A400R eller lignende!!! Højttalerne er hjemme og er Mission´s 771!!! "Hifi" behøver ikke at være hamrende dyrt og ikke alt nyt er bedre!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Tillykke med afspilleren! det må man da sige er ganske fornuftigt til 25 kr.!

Du må da lige smide nogle billeder op af dyret

Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg høbte en Philips CD721 til 75 kr...

Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ja tak! Angående billeder; jeg har ikke analog- eller digital-kamera, meeen der findes nogle utydelige/slørede billeder (, så grim er den!!!) på en nederlandsk hifimarkt/E-bay!!! De går typisk for 15-40 Euro-dollars

Det er meningen, at den sammen med en "viril" 25-40 watt´er og ovennævnte Mission 771 skal være en 5-årigs første "hifi"-anlæg! Han kan slå en Denver/Prosonic ihjel på under en måned!  

Der er også ulemper ved CD-afspillerens lydformåen; efter igår at have lyttet mindst 3 timer til den i apparatet fundne CD-plade med Elton John, UARK, går jeg idag rundt og nynner "I was made in England" i heldigste fald. Det forsvinder forhåbenligt om et par dage!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes