Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: S.A.T. Cdfix - anmeldelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 August 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg læst en del om denne spændende CDspiller. Der har været en del god omtale, men også en del negativt. Spørgsmålet er så om det er fordi folk simpelthen ikke er i stand til at høre forskel på HiFi grej, eller en anden mulighed: det kunne have været en fejlbehæftet eller en ikke tilspillet eksemplar (6-8 uger), den negative fløj har hørt...

Anyway i morgen har jeg fået en aftale i stand om at høre denne spiller hos en forhandler - og jeg glæder mig vildt!!! Jeg har mulighed for at sammenligne lyden med en Copland Cdspiller, som jo bekendt har rør i konstruktionen.

Anmeldelse kommer snart....

Peter

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

2 timers intensiv lytning på CDFIX & Copland, og...

Ja, det blev lidt af en overraskelse, da der ikke var den store forskel imellem dem, som jeg havde regnet med

Kort fortalt så har CDFIXen en dynamisk, neutral/homogen lyd med masser af detaljer, og en rigtig god 3D gengivelse, ja kald den bare analytisk, men ikke på den kolde måde! Det er som FIXen ikke har nogen egenlyd, dvs. den påvirker ikke signalet på nogen måde, og det må siges at være et rigtigt HiFi mål. En anden ting er, at man så hører ALT på CDen på godt og ondt! Jeg lyttede med en ADD CD hvor jeg for første gang klart kunne høre den dårlige overførelse fra Analog til Digital - en rystende oplevelse, og ret irriterende da jeg har lyst til at smide CDen langt væk

Til sammenligning spillede Copland mere behageligt/lækkert. Det var ligesom om de små musikalske "kanter" der jo er i musik, var "poleret" eller afrundet. Men vi snakker om småtingsafdelingen i forhold til FIXen! Copland ændre på det oprindelige signal, den "farver" signalet til at lyde lækkert - et ikke helt rigtigt HiFi mål.... Men det er jo smag og behag

Et signal skal da lyde "rigtigt", og ikke "lækkert" - har jeg ret?

En ting er helt sikkert, og det er at man får rigtigt meget for pengene. Skal man have en bedre lyd, (og den bliver ikke meget bedre) - og så kommer det til at koste rigtigt mange penge...

CDFIXen koster 13K, nedsat fra 18K

Copland koster 13K, nedsat fra 20K

Peter

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 August 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

interresant indlæg ellers har jeg det på samme måde det skal lyde rigtigt ingen

farvelade til mig

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 August 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Nu har jeg læst en del om denne spændende CDspiller. Der har været en del god omtale, men også en del negativt. Spørgsmålet er så om det er fordi folk simpelthen ikke er i stand til at høre forskel på HiFi grej, eller en anden mulighed: det kunne have været en fejlbehæftet eller en ikke tilspillet eksemplar (6-8 uger), den negative fløj har hørt...

Ronin: Well, nu er det jo sådan i det ganske land at ikke alle synes at CD-fix spiller godt, bare fordi du gør. Dem der ikke synes om den vil sandsynligvis stille samme spørgsmål - kan du ikke høre forskel på Hifi-grej?

Smag kan ikke diskuteres - sådan er det bare. Vi kan ikke alle være enige, og hvis vi var, så var der jo heller ikke så mange sjove aspekter i hifi, som der ellers er når vi har noget at debattere om!

Anyway i morgen har jeg fået en aftale i stand om at høre denne spiller hos en forhandler - og jeg glæder mig vildt!!! Jeg har mulighed for at sammenligne lyden med en Copland Cdspiller, som jo bekendt har rør i konstruktionen.

Anmeldelse kommer snart....

Peter

Men det er da godt at høre at du synes om den - det er jo også dine krav, den skal leve op til!

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Ronin - pointen med min "anmeldelse" er at jeg havde læst en del om CDFIX, både positivt som negativt. Jeg fik så mulighed for at høre denne afspiller, og måtte konstatere at fordi nogen har sablet denne ned, ja så er det ikke ensbetydende med at den lyder dårligt i MINE øre... Pointen er at vi skal bruge vores egne øre, og hvad der lyder godt i mine øre er ikke ensbetydende med lyder godt i dine øre. og fordi et produkt har fået kanone anmeldelser i diverse HiFiBlade, ja så er det heller ikke nogen garanti for at det lyder godt i ens øre!

Peter

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 August 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Du har så ganske ret!  

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Har selv CD-fix ... og er faktisk godt tilfreds med den. Den spiller efter min opfattelse fuldt på niveau med alt andet jeg har hørt i prisklassen 10.000 - 15.000.

Kan genkende meget af det du skriver om den ... vil nu sige, at du skal tage de 18.000 med et gran salt. Tror man hele tiden har kunnet få den under 15.000 ... hvis man presser lidt.

Men bemærk SAT er et "lukket" mærke, idet Bladelius som står bag ikke længere laver produkter under dette navn. Han kører to serier ... Advantage og Bladelius (sidstnævnte med to produkter). Advantage har fået en lille forstærler kaldet Thor som erstatter SAT Amplifix ... og jeg tror ikke at der er kommet en CD istedet for CDfix, som efterhånden har 4 år på bagen ... eller deromkring.

SATMIT

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 August 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

En SATFIX spiller ikke "rigtigt" som du skriver. Den spiller ligeså "forkert" som alle andre CD´ere. Du kan bare bedre lide det kølige svenske analytiske forkerthed end den varmere ditto fra Copland.

Der er simpelthen ikke noget der er rigtigt eller forkert indenfor HIFI- det er så til gengæld helt rigtigt!!

Der er KUN smag og behag. AT der så stadig er nogle der bilder sig selv ind at de har det rigtige og kun derfor har de det, det er så en løgn man kan leve med.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Dige,

Det var vel ikke lige det der var trådens indhold ... eller hvad?! Og hermed mener jeg den evindelige diskussion om noget er rigtigt eller forkert indenfor hifi.

Ud over det kan du da godt have ret i, at det er smag og behag om man foretrækker den ene eller den anden ... når man skal vælge mellem ligeværdige CD-spiller.

Ud over det så må jeg sige, at jeg ikke opfatter CD-fix som særligt kølig ... men det kommer jo nok også an på hvad man sammenligner den med ... og måske særligt hvilken sammenhæng man hører den i.

Jeg synes bestemt den er værd at lægge øre til ... men man skal være opmærksom på at den er ved at udgå ... så jeg vil sige prisen bør ned mod 10.000 kr. nu. Check eventuelt i Sverige ... der har de tradistionel ligget ned i ca 13 - 14.000 fra nye ... så der kan hentes noget. Om ikke andet kan man jo presse den danske forhandler ned i nærheden af den svenske pris.

SATMIT 

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 August 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Der er så meget der er værd at lægge øre til - alt efter hvad man har lyst at høre på; smag og behag igen.

Hvis vi snakker test, og du har åbnet denne tråd omkring test af Satfix, så tror jeg du er ved at være moden til at læse nedsablingen af bemeldte Satfix i det berømte HIFI+. Eller var det CD-afspilleren der fik klø, er ikke helt sikker. 

Der er vel ikke noget ved at købe noget billigt/på tilbud hvis det er fordi det er noget der ikke duer, vel?

Bladelius laver en del udvikling, noget i hvertfald, på Primare. Sjovt nok lyder de ikke som Satfix.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har da læst denne anmeldelse ... men normalt lader jeg mig ikke påvirke af den slags. Jeg plejer at lytte selv ... derved behøver man heller ikke bekymre sig om, om man nu også har samme smag som de enkelte anmeldere.

Når det er sagt, så bruger jeg da gerne anmeldelser som inspiration, når jeg skal lægge øre til nyt udstyr. Men da er HIFI+ ikke et af de foretrukne magasiner.

Men man må da håbe, at du har hørt SATcdfix i virkeligheden, og ikke bare læst en anmeldelse i et tilfældigt magasin...

Men som du selv siger så kan det vel også være lige meget når det hele i sidste ende kommer an på smag og behag! Eller det er måske ikke det du mener med;

"Der er simpelthen ikke noget der er rigtigt eller forkert indenfor HIFI- det er så til gengæld helt rigtigt!!

Der er KUN smag og behag. AT der så stadig er nogle der bilder sig selv ind at de har det rigtige og kun derfor har de det, det er så en løgn man kan leve med".

SATMIT

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Helt ærligt, jeg synes der alt for meget forvrængning (ulige) i dette forum, forstået på den måde at vi ofte mister den røde tråd i indlægne - til fordel for hvad der er rigtigt/forkert, og ikke mindst mangel på respekt for andres mening (ører). Vi skal ikke dømme andre, men prøve at lytte og være åbne - og måske lærer vi også noget... 

Smag kan ikke diskuteres, men vi kan udveksle meninger - og have det sjovt med dette emne som vi alle elsker...

Der er vel ikke noget ved at købe noget billigt/på tilbud hvis det er fordi det er noget der ikke duer, vel?

Noget ævl at skrive: der er da ingen der køber noget der ikke duer

Eller er det mangel på respekt: "hvor er de dog dumme"

Peter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes