Emne: Cary 306/200 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløwsa!
Har nogen hørt denne spille?
Der er her på residensen ved at udvikle sig en følelse af, at sådan en dims kunne bringe lykke og velvære genem længere tid...???
Med artig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on...!
Der må da være nogen herinde, som har hørt denne haj-faj spille??? :-) __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa G&S Testen ser spændende ud, men der er noget jeg ikke kan få til at passe. Der skrives om den, at den benytter PCM1704 og har upsampling fra 16/44 til 24/192. Det vil PCM1704 bare ikke være med til, de tollererer ikke samplingfrekvenser over 96 KHz. Og iflg databladet er 96KHz også det maskinen klarer, men andetsteds på siden skriver de igen 24/192 - så der må herske alm. forvirring omkring dette blandt tekstforfatterne. Egentlig ser den ellers meget langt hen ad vejen rigtig ud. Mit eneste forbehold er løbeværket. Phillips har til gode at imponere mig til stadighed. Men som du nok har læst allerede, så har den ikke været på besøg her på slottet endnu. Men skulle jeg kigge efter noget d.d. så tror jeg ikke jeg ville springe denneher over  . Og det er meget flot her i Jylland. Desværre skal du nok regne med, at enhver der har købt den, vil udråbe den til solsystemets bedste maskine, men alt i alt må jeg rose dig for, at finde en maskine, som selv jeg ikke ville kunne glemme om der stod en ny af slagsen på ønskelisten. Så held og lykke med den stunt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godeftermiddag i gobelinerne!
Jow, PCM1704 upsampler kun til 24/96, og det er da også, hvad både manualen og producentens web side fortæller - så der er vist nogle anmeldere, der har kigget dybt i Arnbitteren ;-)
Jeg mener også, at Philips CDM12 normalt er et "flimsy" løbeværk, men det er der vist taget hånd om her, med en helstøbt alu-ting.
En anden mulighed er Simaudio Moon Eclipse, men den er vist mere end svær at finde lettere brugt, hvor 306/200'eren kan findes til cirkus 21-22K.
Vi må se, hvad fremtiden bringer.
Med gevaldig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Godeftermiddag i gobelinerne!
Jow, PCM1704 upsampler kun til 24/96, og det er da også, hvad både manualen og producentens web side fortæller - så der er vist nogle anmeldere, der har kigget dybt i Arnbitteren ;-) Hik - kunne vi da ikke få lov at hjælpe? Hvad siger du? Test, SA, Arnbitter, Linn, Ukrudtsbrænder - hik, flammer, dejlig lunt, lyst og smukt - hik, sikke en aften.
Jeg mener også, at Philips CDM12 normalt er et "flimsy" løbeværk, men det er der vist taget hånd om her, med en helstøbt alu-ting. Har hørt noget lignende med CDM pro - duer ikke.
En anden mulighed er Simaudio Moon Eclipse, men den er vist mere end svær at finde lettere brugt, hvor 306/200'eren kan findes til cirkus 21-22K.
Vi må se, hvad fremtiden bringer.
Med gevaldig hilsen G&S |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Den der Moon Eclipse, ser også rimeligt fornuftig ud. Det ærgrer dog, at den er opamp baseret. Det betyder typisk OPA627, OPA2134 eller lign. i disse dage. DAC chipsene er i hvert tilfælde sota komponenter. Filtret fra BB kender jeg ikke lyden af, men har oplevet det positivt omtalt. Løbeværket ser ud som om det er ophængt i bladfjedre a´la Beogrammerne - det er jo godt at se. Phillips CDM pro imponerer mig dog ikke. Du skulle næsten have lov at pille sådan en svend fra hinanden en dag. En sprøjtestøbt alluæske, med kinersermotorer og plastgear og lejer fra samme skuffe. Det er stærkt overvurderet. Alternativerne kender jeg vel dårligt, men mon ikke TEAC eller Sony stadig laver løbeværker i rimelig fornuftig kvali? Ellers kender jeg kun det her, som vel nok også er verdens måske sindsygeste og sejeste løbeværk nogensinde. Hvor langt tid mon det kan holde Lydmæssigt er der dog bedre at finde i selvsamme denons tidligere program, hvorfor ved jeg stadig ikke.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj i baderingen!
Ja, der er vist kun os i denne tråd :-D
Det var da ellers et woldsomt wærk, du der har fået afbildet. Er det 3560'eren, der spøger...? Smukt ser det i hvertfald ud!
Mit "problem" er p.t. en mindre begrænsning i midlerne, da jeg kom til at forkøwe mig på et par mellemstore klædeskabe. Så der skal virkelig være tale om "bang for the buck", medmindre butleren og køkkenpersonalet altså skal gå ned i løn - det var selvfølgelig en mulighed ;-)
Så de kompromisløse tiltag må vente, indtil farmand skønner, der kan stå et sæt dCS ell. lign. på hylderne.
Foreløbigt er som sagt Cary 306/200 og Eclipse de eneste, der virker interessante. Og, jo, så er den nye GamuT CD-1 MK II også poppet op de mest mærkelige steder.
Den første CD-1 var jeg ikke voldsomt imponeret over, men nu har jeg både hørt og læst så meget positivt om den nye MK II, at den skal sq også høres.
Men hvis du eller andre har kvalificerede bud på en kick ass high end spille til en fornuftig pris, så er jeg bestemt lydhør.
Med udsøgt fredagshilsen
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i baderingen!
Korrigér mig hvis jeg har fået noget forkert i havregrøden, men er der ikke blevet lavet så mange ændringer på GamuT'en, at Mk. II ikke er nok??
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj i baderingen!
Ja, der er vist kun os i denne tråd :-D
Det var da ellers et woldsomt wærk, du der har fået afbildet. Er det 3560'eren, der spøger...? Smukt ser det i hvertfald ud! Nej det er værket i DCDS1 der ser sådan ud. 3560 har de samme bevægelige dele, men den har en lidt mindre dimensioneret spindel. Den har også en magnetisk discclamper, hvor S1 har 150g Messing, der manuelt skal placeres fra toppen. Hall maskineriet er som følge deraf, lidt kraftigere på S1, men grundlæggende er det en fortsættelse af 3560. Laserren og den gearløse fremføring på elektromagneter er den samme. Aluminiums bæreflangen er i 3560 lavet af "Bulk Moulded Compound" Som jeg bedst kan beskrive som det de der Kustone stands på Linn speakere er lavet af. Faktisk købte jeg i sommer en stribe olielamper i kvickly, som også var lavet af det stads, de kostede en 20ér stykket og vejede vel et par kg hver. Kustones vejer nok lidt mindre og koster lidt mere skal du se. Nå! men det korte af det lange er, at det her værk og værket i 3560, ikke efter mit kendskab, er slået af nogen som helst. Det er bare sejt.
Mit "problem" er p.t. en mindre begrænsning i midlerne, da jeg kom til at forkøwe mig på et par mellemstore klædeskabe. Så der skal virkelig være tale om "bang for the buck", medmindre butleren og køkkenpersonalet altså skal gå ned i løn - det var selvfølgelig en mulighed ;-) Von Schweikert måske?
Så de kompromisløse tiltag må vente, indtil farmand skønner, der kan stå et sæt dCS ell. lign. på hylderne. Jeg tror der er mere spændende ting i universet end dCs.
Foreløbigt er som sagt Cary 306/200 og Eclipse de eneste, der virker interessante. Og, jo, så er den nye GamuT CD-1 MK II også poppet op de mest mærkelige steder. Kunne være, men jeg er stadig lidt ked af de der Phillips ting. Prøv om du kan få lejlighed til at sammenligne under kontrollerede forhold. I mine ører duer det der Phillips nips, kun til at spille Elverhøj på. Straks der skal ske noget, så lyder det alligevel som Elverhøj. De kommer aldrig rigtigt til bunds i tingene.
Den første CD-1 var jeg ikke voldsomt imponeret over, men nu har jeg både hørt og læst så meget positivt om den nye MK II, at den skal sq også høres. Jamen måske den kunne være noget.
Men hvis du eller andre har kvalificerede bud på en kick ass high end spille til en fornuftig pris, så er jeg bestemt lydhør. Det er for svært - ganske enkelt. HF siger Electrocompaniet EMC1, jeg siger den er for blød og overfladisk. I min verden opstår der ikke mirakler ud af tilfældigheder. Jeg vil derfor kigge meget efter hvordan de er opbygget, ellers bliver opgaven for uoverskuelig. Men det er desværre kun sjældent, at der anføres hvilken type analogdel der sidder i maskinerne. Og den er ret vigtig skulle jeg hilse og sige.
Med udsøgt fredagshilsen G&S |
|
|
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BB1704 understøtter 96kHz samplerate -- men det er under forudsætning af at man bruger et 8x oversampling filter, så reelt accepterer 1704 et input på 96*8 = 768kHz. Så 192kHz er slet ikke umuligt, der kan bare ikke oversamples mere end 4x ved den frekvens.
Sådan læser jeg i hvert fald spec-sheet'et. Hvis jeg tager fejl så vil jeg meget gerne rettes :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj igen!
@ Hr. Milu:
Så vidt jeg kan se, lavede GamuT en rev "R" af MK I, hvor det vist var en opgradering af strømforsyningen. MK II er en mere gennemgribende opdatering, som følge af Stereophile testen fra 2003 (http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/839), hvor den fik lidt da-da for at være lidt for pæn. Dette skulle være rettet på MK II. Om de så har lavet flere "skjulte" opgraderinger, ved jeg ikke.
@ Hr. Auspuffff:
Ser man det... DCDS1 - det ser dæwlerme godt ud!
Jeg må krybe til korset og tilstå, at jeg allerede har set på en del muligheder i løbewærk. Det, der afskrækker mig, er at skulle finde en D/A converter, der dur'. Et godt bud efterlyses derfor.
Jeg har tidligere haft kig på BelCanto DAC 2, men den virker for "let". F.eks. Mephisto MK II.x DAC'en er sexet, men deres integrerede mangler noget pondus i bunden. Og sådan kan man blive ved i lang tid ;-)
Men jeg må sige, at umiddelbart virker GamuT'en som et godt, gammeldaws røverkøb - hvis den altså kan holde, hvad den lover. Den skal der lyttes på i den kommende uge :-)
@ Hr. Hansen:
Ifølge producent og manual accepterer apparatet op til 192 KHz på den digitale indgang og kun 96 KHz ved CD afspilning. Men faktisk alle anmeldelser nævner noget om 192 KHz upsampling ved afspilning af CD'er, så der må være noget om snakken. Hvis det ikke blot er almindelig forvirring, hvilket jeg efterhånden tvivler på.
Med høvisk hilsen
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i to i gadekæret!
Monstro hvad kan have anbragt I to ildsjæle i vand? Nå – men der bliver bedt om at kaste legedyr ud til jer, men den gode G/S betinget sig kvalitet!!!! Han vil ikke have Maren med i kæret.
Er så bange for at I kommer til at mangle forslag og noget at lege med, monstro herskabelige Kurt med sin tomos kunne trække G/S rundt i kæret på vandski, det vil sikkert trække nogen til. Det kan jo betyde at der bliver kastet ting ud, med mistænkelige løbehjul og wrong amps.
Nu er OP amps måske netop velegnet i vand, mit lille bidrag kunne være TEAC’s Esoteric, men den er jo lidt dyr – men hvis du nu fylder de nye klædeskaber lidt langsommere end hun synes om. Og så undskyld jeg kender den ikke selv – men ville så frygtelig gerne. DAC for sig og Løbehjul for sig.
Men: Hvordan finder man en virkelig spille til RED BOOKS, hvor det basale musikalske er så god, at man glemmer man lytter til CD. Big Q og få svar. Jeg er næsten blank - kom nu op inden Arnbitteren fryser til is - IKK.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Men: Hvordan finder man en virkelig spille til RED BOOKS, hvor det basale musikalske er så god, at man glemmer man lytter til CD. Big Q og få svar. Jeg er næsten blank - kom nu op inden Arnbitteren fryser til is - IKK. |
|
|
Måske en Orpheus Zero vil gøre tricket

link til anmeldelse: http://www.stereophile.com/thefifthelement/104fifth/index1.h tml
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg holde på SES
TEAC’s Esoteric
Hop Hop Hop kan ikke vente .
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Men: Hvordan finder man en virkelig spille til RED BOOKS, hvor det basale musikalske er så god, at man glemmer man lytter til CD. Big Q og få svar. Jeg er næsten blank - kom nu op inden Arnbitteren fryser til is - IKK. |
|
|
Hvad med Accustic Arts Player I

link til anmeldelse:
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hej
Jeg holde på SES
TEAC’s Esoteric
Hop Hop Hop kan ikke vente . |
|
|
Fy, Jensen, nu er du rigtig, rigtig væmmerlig, ja du er så! ;-)
Men måske hr. SES så vil lægge vejen forbi..?
Med høflig lørdagshilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften i det Fynske, hr. SES!
Du har nemmerlig fuldstændig ret - der kræves kvalitet her på residensen. Man kan ikke leve foruden.
Tanken om en Tomos ombygget til speedbåd luner - der *må* da findes anvendeligheder for selv sådan en maskine...? Som løbehjul tror jeg dog ikke, den vil gøre sig :-D
Esoterixerne (P-70/D-70) har jeg læst lidt om. Dommen var absolut topklasse, og det kan man jo ikke rynke på næsen af til den pris. Men desværre uden for rækkevidde i denne omgang.
En af de ganske få spiller, der igennem de sidste par år har kunne få mig til at glemme, at det er CD, der lyttes til, er Mephisto'en. Men den har desværre ikke det helt afskyeligt fuldfede og dybe grynt, som visse andre spiller besidder. Hvis der er en hulemand gemt i skiven, så skal den også komme ud af klædeskabene, synes jeg. Men løbehjulet i dimsen er så nydeligt, at selv hr. von Tomos ville småsavle.
Næste trin er selvfølgelig en plov, og der er beslutningen allerede taget :-)
Æv, hvor er det ikke nemt, at være kræsen...
Med høvisk lørdagshilsen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
jensen skrev:
Hej
Jeg holde på SES
TEAC’s Esoteric
Hop Hop Hop kan ikke vente . |
|
|
Fy, Jensen, nu er du rigtig, rigtig væmmerlig, ja du er så! ;-)
Men måske hr. SES så vil lægge vejen forbi..?
Med høflig lørdagshilsen
G&S |
|
|
hvis den lander her som der jobbes på , så skal gammel SES  ikke komme her , jeg skal med glæde smide den ned til ham .
så kan han hygge sig med den .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Naim!
Takker for links.
Med høflig lørdagshilsen
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nemt at være kræsen? Ka man være andet . Teacen ka jo osse det der nye SACD!!!
Nå mon ikke Jensen er på teholdet i øjeblikket, så i morgen går jeg i Delikatessen efter disse visne blade. håber snart vi ses !
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|