Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Prodigy 192 problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Kære brugere

Jeg har købt et Prodigy 192 kort for ikke så længe siden. Den kører ved digitalt koaksial signal til en Marantz SR4300 Receiver.

Jeg oplever dog et problem når jeg spiller højt. Lige nu lytter jeg til en sang med en ved -20 dB lydstyrke i følge min Marantz og der er skruet helt op på computeren. Dette giver kun små problemer, som høres ved små lyde. Det lyder som fejl i signalet og lyder som en elektrisk skratten. Det virkelige problem kommer når jeg skruer højere op. Jeg sad og testede lige før og prøvede at høre den samme sang på +8 dB. Den samme elektriske støj høres, men varer nu længere, ca. 1-2 sekunder hvorefter sangen spiller videre. Kort herefter, ca. 5 sekunder går computeren i stå og den orange lamper som indikerer at den arbejder, lyser konstant. Alt er gået i stå og man kan altså ikke f.eks. komme ind i Joblisten.

Jeg bruger driver version 5.20 til mit prodigy kort. Kablet jeg bruger er et blåt coax kabel købt i Electric City. Jeg husker ikke navnet, men på pakken mener jeg der er en skaldet person.

Kan det være et kabel problem? Eller måske et driver problem? Den medfølgende driver gav dog lidt problemer, så den ønsker jeg ikke at have liggende, men måske virker en lidt ældre version end den nuværende 5.20. Er der nogen som har erfaringer eller på anden måde kan hjælpe mig?

På forhånd tak

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

rasmuslarsen skrev:

Kære brugere

Jeg har købt et Prodigy 192 kort for ikke så længe siden. Den kører ved digitalt koaksial signal til en Marantz SR4300 Receiver.

Jeg oplever dog et problem når jeg spiller højt. Lige nu lytter jeg til en sang med en ved -20 dB lydstyrke i følge min Marantz og der er skruet helt op på computeren. Dette giver kun små problemer, som høres ved små lyde. Det lyder som fejl i signalet og lyder som en elektrisk skratten. Det virkelige problem kommer når jeg skruer højere op. Jeg sad og testede lige før og prøvede at høre den samme sang på +8 dB. Den samme elektriske støj høres, men varer nu længere, ca. 1-2 sekunder hvorefter sangen spiller videre. Kort herefter, ca. 5 sekunder går computeren i stå og den orange lamper som indikerer at den arbejder, lyser konstant. Alt er gået i stå og man kan altså ikke f.eks. komme ind i Joblisten.

Jeg bruger driver version 5.20 til mit prodigy kort. Kablet jeg bruger er et blåt coax kabel købt i Electric City. Jeg husker ikke navnet, men på pakken mener jeg der er en skaldet person.

Kan det være et kabel problem? Eller måske et driver problem? Den medfølgende driver gav dog lidt problemer, så den ønsker jeg ikke at have liggende, men måske virker en lidt ældre version end den nuværende 5.20. Er der nogen som har erfaringer eller på anden måde kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Hej jeg har også et prodigy192 lydkort.

Jeg har ikke haft nogen problemer med lydkvaliteten, så jeg har lidt svært ved at hjælpe

Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanker om er at du kan prøve er at sætte latency til maks(2048)..

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

rasmuslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det må have været mit coax kabel eller udgangen på lydkortet. Jeg har ikke mulighed fro at teste med andre coax kabler, men kører i øjeblikket med et optisk kabel og nu virker det fint.

Der kommer ikke mislyde og computeren går ikke længere i stå.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes