Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Køb af Denon 3560 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Går og lure lidt på at finde en Denon 3560 og pille lidt ved den.

Hvad må sådan en sveske koste i dag? Altså i pæn og funktionsdygtig stand.

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Ca. 1500, og max . 2000 kr.

Sørg for at sikre dig at laseren fungere optimalt - tjek det evt. med et par brændte plader. Har den problemer med at fange dem, og ligeledes spore under søgning og nummerskift, kan det indikere at laseren er "træt"!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Har dog set dem handlet til  mellem 3 & 4000 kr!! men så er de HELT! ny servicerede med ny laser!..

En ny laser koster 4 - 500 kr. i hifiklubben..

En total gennemgang, rensning, smøring, udskiftning af laser og justering koster omkring de 16 - 1700 kr.. ( kan anbefales!!)

Men en brugt 3560 med original laser bør koste mellem 1500 og 2500 kr..

Min er nu fuldt opgraderet med XO3, nye upamps, bypas af HP filter i udgang, WBT bøsninger, netbrøn, ny laser, fuld serviceret.

Og jeg vil ikke engang sælge den for ny prisen anno. 1990 !!!!! ( 8999 kr.) der er IKKE! noget fornuftigt alternativ til de penge og op til mindst det dobbelte..

Skulle jeg ud og købe en brugt nu med denne viden i baghovedet ville jeg gladligt have batalt over! 5000 kr. for den!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Men en brugt 3560 med original laser bør koste mellem 1500 og 2500 kr..

Og det er dem der lyder bedst, hvis ellers de stadig virker!

miju skrev:
Min er nu fuldt opgraderet med XO3, nye upamps, bypas af HP filter i udgang, WBT bøsninger, netbrøn, ny laser, fuld serviceret.

Jeg er lodret uenig med dig - den er simpelthen fuldt nedgraderet. Ud med WBT, og XO3 og i med det gamle netkabel, og helst også den gamle laser igen! Du får ikke det fulde udbyttet af den maskine som den er nu.
Har du ikke haft 3 stk 3560 en overgang? Hvordan lyder en standard 3560 opimod en med netbrønd fx?

miju skrev:
Og jeg vil ikke engang sælge den for ny prisen anno. 1990 !!!!! ( 8999 kr.) der er IKKE! noget fornuftigt alternativ til de penge og op til mindst det dobbelte..

Skulle jeg ud og købe en brugt nu med denne viden i baghovedet ville jeg gladligt have batalt over! 5000 kr. for den!...

Det mener jeg ikke. Som løbeværk er det svært at slå en umodificeret 3560. Som DAC kan du opgradere ligeså meget du vil på den. Så længe du ikke skifter daccen i den er den ikke voldsomt svær at slå. 

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

ja så er der jo bare det forhold at daccens resistens over for jitter er bestemmende for den holdning :)

Er der nogle der har diagram på den 3560 ?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Lytte dokumentation på jitter problematikken efterlyses kære hr Kramer. Gerne hvis det endnu ikke er udført i form af en åben lytteseance hos dig eller undertegnede. Det kunne være noget så interessant, omend nok temmeligt svært udførligt. Jeg tror der er meget der har væsentligt mere at sige for jitter, end det du mener.  
At noget har en høj psrr betyder jo fx heller ikke at man ikke kan høre hvilke kabler men har brugt i sin strømforsyning. Min pointe er at det handler om at finde ud af hvad der er vigtigst, og helst igennem lyttetests. Kan man nå længst med en jitter resistent nymodens dac, helst med både to kanaler og digital filter indbygget, eller en ægte gammel multibitter der opsuger jitter selv fra naboens cdafspiller?

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Lytte dokumentation på jitter problematikken efterlyses kære hr Kramer. Gerne hvis det endnu ikke er udført i form af en åben lytteseance hos dig eller undertegnede. Det kunne være noget så interessant, omend nok temmeligt svært udførligt. Jeg tror der er meget der har væsentligt mere at sige for jitter, end det du mener.  

Ja. Nu skal jeg være forsigtig, da der stadig er øl tilbage i blodet, men børnetime starter tidligt. Og jeg synes godt nok det er lidt svært det du skriver

Selvfølgeligt er der mere der har noget at sige omkring jitter end det jeg giver. Sagen er jo jitter, og kun jitter, helt hen til da konverteringen. Alt påvirker jitter. Jeg har bare prøvet at tage fat i de mest åbenbare.

Jeg ved ikke hvordan man skal gennemføre de test praktisk, men lad os have den i baghovedet. Lennart ?

At noget har en høj psrr betyder jo fx heller ikke at man ikke kan høre hvilke kabler men har brugt i sin strømforsyning. nææ, hvad der er højt psrr er jo temmeligt relativt alligevel :) - men de kabler kan nu ikke høres alligevel :) - så det eksempel var dårligt

Min pointe er at det handler om at finde ud af hvad der er vigtigst, og helst igennem lyttetests. Kan man nå længst med en jitter resistent nymodens dac, helst med både to kanaler og digital filter indbygget, eller en ægte gammel multibitter der opsuger jitter selv fra naboens cdafspiller?

Ja det kan du så spekulere lidt på...jeg vil også gerne have svar. Modellen kan selvfølgeligt være noget modulært knallert, hvor der skiftes frem og tilbage. Det er jo set før.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en denon 3560 der står lige som da jeg købte den og jeg har altid været meget glad for den selvom jeg ikke har brugt den de sidste snart 3 år da jeg ikke længere har et par højttalere til den og min naim for og effekt forstærker - den har aldrig fejlet noget og spillede uporklageligt  sidst jeg brugte den - efter jeg har læst flere indlæg her på forumet har jeg overvejet at opgradere den istædet for at finde en ny når jeg engang har fundet mig et par nye højttalere.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=miju]

Min er nu fuldt opgraderet med XO3, nye upamps, bypas af HP filter i udgang, WBT bøsninger, netbrøn, ny laser, fuld serviceret.[/QUOTE]

Asbjørn :

Jeg er lodret uenig med dig - den er simpelthen fuldt nedgraderet.

Ud med WBT, og XO3 og i med det gamle netkabel, og helst også den gamle laser igen! Du får ikke det fulde udbyttet af den maskine som den er nu.
Har du ikke haft 3 stk 3560 en overgang?

Hvordan lyder en standard 3560 opimod en med netbrønd fx?

Miju :

Jeg har to fungerende modeller...

En der er med bypas af Hp. filter i udgangen, SSM2139 upamps i LP. filter og NE5532AP. upamps i IV. konvertering samt de oprindlige NE5534 i buffer.

Den anden med WBT. bøsninger, netbrøn, XO3 clock med egen strøm forsyning, SSM2139 opamps i LP Filter og NE5532AP. i IV kinvertering samt BB. OPA.627 i bufferen.

Forskelle???

Den "fuldt" modeficerede har klart mere "hul" igennem,

Bedre og mere precist perspektiv, der er mere skarpt skåret og 3D.

Dynamikken er noget bedre og mere markant.

Bunden strammere og subjekltiv dybere,  

Toppen og hele mellemtone området er mere velopløst og detaljeret, og virker mere udstrakt og åbent.

Maskinen er noget mere afslørende og upto date i lyden sammenlignet med de nye gode maskiner.

Lyden er generelt noget mere fremme i "skoene" og forward, og generelt er hele lydbilledet renere...

Den oprindelige maskine med de "begrensede" modefikationer, er lidt mere tilbageholdende og blød i det, knap så "åben" opefter, og lydbilledet og perspektivet står knap så skarpt skåren og tydeligt.

Den har lidt mere varme og fylde især ned efter, men neuancering og klarhed lider her under, bassen er knap så neuanceret og "hurtig" den spiller lidt mere afslappet og på afstand, den spiller lidt mere tilgivende.

Men igen! renheden og opløsning samt dynamikken lider lidt her under.

Den "fuldt modeficerede" spiller genske enkelt mere "rigtigt" og med støre indblik og "hul" ind til det der sker i musikken!, der er fjernet nogle slør mellem dig og musikken her..  og på den moderat samt ikke mindst en helt umodeficeret maskine er der lidt flere "slør" og mindre styr over det.

Mis forstå nu ikke! det er ikke så at umodeficeret og moderat modeficeret er dårligt! den spiller ganske enkelt fremragende i sig selv! men den fuldt modeficerede er altså bere lige en tand eller et mule hår bedre og mere "rigtig"  og har mere styr på det!..

Helt som maskinen er/var ( anno 1990) uden nogen tiltag / modefikationer! er den lidt mere indelukket og tilbageholdende ( dette især grundet filteret i udgangene) der er ikke så meget luft i toppen og hul igennem.

Toppen kan blive lidt "kantet" og hård i det!.. ( digital lyd) men ned efter er den stadig varm og fyldig med god "punch" men helt nede i bassen knap så neuanceret og rent / kontroleret.

Jeg fortrækker ganske sikkert den "fuldt" modeficerede udgave, der spiller mere "rigtigt" og upto data ( op bedste måde!)

Først og ganske længe har jeg ment at den lettere modeficerede udgave gav den bedste gengivelse!.. men efter længere tids sammenligning stod det klart at det er den "fuldt" opgraderede version der er mest rigtig og bedst!... og de svagheder der er i den let modeficerede ikke i længden er til at leve med!!...

Brugt som drev er maskinen uovertruffen, og når man sammenligner den med sig selv op mod en ekstern DAC. her en modeficeret Zap cd. player, der er ombygget til DAC. ved fjærnelse af drev og XO3 clock med egen strømforsyning samt et par andre mindre tiltag.

Så mærkes det at der her er lidt mere luft endnu.. en anelse højre opløsning og klarhed. noget jeg er tilbøjelig til at tilskrive de nyere DAC. chips.. 

Bunden er sp tilgændgel lidt "tyndere" og tilbageholdende og subjektiv ikke helt så dyb og fyldig.

Dynamikken er også lidt mere tilbageholdende på Zap..

Disse ting tilskriver jeg forskelle i analog delen ( udgangene)..

kan nye DAC. chips i 3560 tilføre det lille forspring hvad angår opløsning, detaljering, luft og frekvens udstrakthed og ganske lidt bedre perspektiveske egenskeber og lidt støre grad af renhed..

Og det uden at ændre eller ødelægge dens andre posetive og helt på plads og rigtige egenskaber ned efter!.. samt især dynamikken! 

Så bliver den svær at komme i nærheden af selv for nogle af de bedste nye maskiner til langt over det dobbelte og endda 3 dobbelte af hvad DCD3560 kostede som ny i sin tid!!.. og så kan den være med i mange år endnu til afspilning af de gode gamle 16/44 skiver!.. da der er få nye maskiner der vil kunne gøre dette bedre...

Det da der satses mere på nye formater! ( SACD & DVD ) 3560 er fuldblods 16/44 formidler og gør det her efter!.. med total overlegenhed i forhold til de fleste nye alternativer og især multiformat maskiner!..

Mange nye maskiener gør det lige så godt! men som sagt!!! de ksoter 3 gange 3560`s ny pris anno 1990!!! og 10 - 20  gange brugt prisen idag!!...

Det skal blive interasant og spændende at se hvad den nye chip opgradering føre til!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes